Är det samma valuta? [Kan man använda euro från Grekland i Spanien? — mod]

Permalänk
Avstängd

Är det samma valuta? [Kan man använda euro från Grekland i Spanien? — mod]

Hej jag tror jag ahr Euros från Grekland och Lanzarote tror ni det funkar att använda dem i Spanien??? Elelr är Euro låst till ett visst land???

Tydligare rubrik. Se §3.1 i reglerna.
Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Welp, frågar man så får man inget veta..
De går att använda i stort sett alla länder. Vissas länder har euron som valuta. I stort sett så är det dock upp till varje säljare att ta emot eller ej.

Men seriöst Slimdex, detta är fjortonde tråden du skapar utan en halv minuts googlande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Welp, frågar man så får man inget veta..
De går att använda i stort sett alla länder. Vissas länder har euron som valuta. I stort sett så är det dock upp till varje säljare att ta emot eller ej.

Men seriöst Slimdex, detta är fjortonde tråden du skapar utan en halv minuts googlande.

okej någon är på dåligt humör? peace

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk

Det går, själv handlade jag med tyska euro på teneriffe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

okej någon är på dåligt humör? peace

Om det var en genuin fråga så nej, jag var inte på dåligt humör. Det man dock reagerar på är att det dyker upp en tråd med kryptisk titel, snedhammrad text med en frågeställning som passar bättre i söksträngen på någon söktjänst samt kanske t.o.m. snabbast och lättast tas via IRC om google-fu'n är på reparation. Jag hade hoppats på att diskutera och läsa om valutors historia, okända valutor, valutapolitik och kanske t.o.m. scrypt-valutor men nej det var en fråga om huruvida euron går att betala med i andra länder är där man fick tag på valutan. Ja t.o.m. en fråga om ett specifikt fall, vilket gör ämnet än snävare och därmed är tråden över på ett ögonblick och det blir ingen diskussion om valutors reella värde eller mikrotransaktioner.

Förstår du varför man inte blir på än bättre humör?
Fred på dig med.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nej! Du kan bara använda dina 'Lanzarotejorosar' på just Lanzarote. På med solhatten och in i den chartrade kabinen - du ska iväg på solsemester igen!

Skämt åsido. Det är ett valutasamarbete och därmed vore det märkligt ur samarbetssynpunkt om du INTE kunde använda Euron i något annat Euroland. Det är bara en estetisk fråga - det finns några nationella variationer på myntens baksidor. Detta är frikopplat från valutans giltighet. Så, ut och res med dig (och då inte nödvändigtvis till Lanzarote).

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite roligt att sitta och kolla hur många nationers mynt man kan få när man är ute på semester.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.