Permalänk
Medlem

Tack så oerhört mycket för alla tips, råd, rekommendationer och hjälp!
Ni är alldeles underbara allihopa!

Det blev följande till sist:
Corsair CX 500W PSU ATX
Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB
GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA
MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2)
Toshiba Desktop 1TB SATA

Jag tror det blir bra för mig, jag har inte så jättehöga krav, vill bara spela med något flyt och ha kul
Kollade lite youtube videos på Watch Dogs och BF4 där datorerna hade samma processor och grafikkort och det såg bra ut.

Jag är så tacksam, ni ska bara veta, för att ni har hjälpt mig med detta!
Till och med blivit erbjuden hjälp med att bygga ihop en dator! Jag menar herregud hur goa kan ni va?

Tack! <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raptorex:

Tack så oerhört mycket för alla tips, råd, rekommendationer och hjälp!
Ni är alldeles underbara allihopa!

Det blev följande till sist:
Corsair CX 500W PSU ATX
Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB
GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA
MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2)
Toshiba Desktop 1TB SATA

Jag tror det blir bra för mig, jag har inte så jättehöga krav, vill bara spela med något flyt och ha kul
Kollade lite youtube videos på Watch Dogs och BF4 där datorerna hade samma processor och grafikkort och det såg bra ut.

Jag är så tacksam, ni ska bara veta, för att ni har hjälpt mig med detta!
Till och med blivit erbjuden hjälp med att bygga ihop en dator! Jag menar herregud hur goa kan ni va?

Tack! <3

Hmm, synd att du inte valde Komplett datorn :/ Presterar mycket bättre i spel. Förövrigt har du en överklockningsbar processor men inte ett överklockningsbar moderkort :/

Permalänk
Avstängd

Det spelar ingen större roll, processorn har turbo och dom flesta spel är fortfarande fåtrådade. Haswell överklockar inget vidare alls på luft och då det verkar som han kommer använda stock kylaren är det utmärkt. Har man en budget så har man, han fick iallafall in i5 och det är viktigast av allt.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dator-med-valfria-komponenter

mitt bidrag denna dator är väldigt väldigt mycket vassare än de andras kundvagnar. Däremot ingår det INTE - Operativsystem - men det skall gå o lösas på andra sätt. så även om mitt paket må vara lite dyrare pga att OS inte ingår så är den datorn jag länkar dig faktiskt väldigt stark och jag antar att du redan har ett chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rookye:

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dator-med-valfria-komponenter

mitt bidrag denna dator är väldigt väldigt mycket vassare än de andras kundvagnar. Däremot ingår det INTE - Operativsystem - men det skall gå o lösas på andra sätt. så även om mitt paket må vara lite dyrare pga att OS inte ingår så är den datorn jag länkar dig faktiskt väldigt stark och jag antar att du redan har ett chassi

Länken funkar inte...

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptorex:

Tack så oerhört mycket för alla tips, råd, rekommendationer och hjälp!
Ni är alldeles underbara allihopa!

Det blev följande till sist:
Corsair CX 500W PSU ATX
Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB
GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA
MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2)
Toshiba Desktop 1TB SATA

Jag tror det blir bra för mig, jag har inte så jättehöga krav, vill bara spela med något flyt och ha kul
Kollade lite youtube videos på Watch Dogs och BF4 där datorerna hade samma processor och grafikkort och det såg bra ut.

Jag är så tacksam, ni ska bara veta, för att ni har hjälpt mig med detta!
Till och med blivit erbjuden hjälp med att bygga ihop en dator! Jag menar herregud hur goa kan ni va?

Tack! <3

Hoppas det går bra med nya datorn! 750 Ti är ju riktigt strömsnål och fin. Och prestandan i WoW kan inte bli bättre än med den datorn, om man räknar bort överklockade processorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB