Plötsliga PFS drops i CS:GO med R)9 280X + skärande ljud

Permalänk
Skrivet av ReverenD:

Har du otur så får du samma prob igen.
Men du har ju öppet köp, så byt tills du är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad händer om jag köper nytt Nätagg då med kanske 750w skulle det försvinna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Vad händer om jag köper nytt Nätagg då med kanske 750w skulle det försvinna då?

Tveksamt. Oftast kortet som problemet ligger på även om vissa kombinationer av nätagg och grafikkort skapar coil whine.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Vad händer om jag köper nytt Nätagg då med kanske 750w skulle det försvinna då?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Har du otur så får du samma prob igen.
Men du har ju öppet köp, så byt tills du är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte varför du nämner öppet köp; det har ingenting med det att göra. De butiker som väljer att erbjuda öppet köp brukar också oftast kräva att varan antingen är oöppnad, eller åtminstone oanvänd. Att då stoppa in den i en dator räknas garanterat som "användning".

Säljaren har också rätt att få korrigera eventuella fel om man vill häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Jag vet inte varför du nämner öppet köp; det har ingenting med det att göra. De butiker som väljer att erbjuda öppet köp brukar också oftast kräva att varan antingen är oöppnad, eller åtminstone oanvänd. Att då stoppa in den i en dator räknas garanterat som "användning".

Säljaren har också rätt att få korrigera eventuella fel om man vill häva köpet.

Mja, fast om produkten du köpt nu skapar ett missljud så är det ju omöjligt att upptäcka utan att ha använt grafikkortet. Såvida det inte är underkläder har jag för mig att man alltid har rätt att bryta förpackningen och testa produkten? Men det är nog upp till återförsäljaren att avgöra om de byter ut kort med spoltjut.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Coilwhine kan man nästan alltid få ett nytt kort för, jag fick ett nytt 7970 efter RMA detta hade dock coilwhine med fast lite mindre...

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Skrivet av Blackbane78:

Coilwhine kan man nästan alltid få ett nytt kort för, jag fick ett nytt 7970 efter RMA detta hade dock coilwhine med fast lite mindre...

Tycker du jag ska skaffa ett likadant eller ett nvidia?

Permalänk
Medlem

Generellt sätt lider Radeon-kort mer av spoltjut så hade nog valt att satsa på det gröna laget.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har du testat att kappa kortet på typ 150 eller 120 FPS? Då har du fortfarande hög FPS men mindre whine... bara en idé du kan prova.

Permalänk
99:e percentilen

Har du gjort en ren installation av Windows och sedan installerat drivrutiner för moderkort och GPU, eller har du klonat en gammal installation eller liknande?

Hur ser CPU- och GPU-användningen ut? Kan du se något återkommande mönster vid frameratedipparna? Använd Windows Task Manager för CPU och MSI Afterburner för GPU.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Jag vet inte varför du nämner öppet köp; det har ingenting med det att göra. De butiker som väljer att erbjuda öppet köp brukar också oftast kräva att varan antingen är oöppnad, eller åtminstone oanvänd. Att då stoppa in den i en dator räknas garanterat som "användning".

Säljaren har också rätt att få korrigera eventuella fel om man vill häva köpet.

Skrivet av trickysaer:

Mja, fast om produkten du köpt nu skapar ett missljud så är det ju omöjligt att upptäcka utan att ha använt grafikkortet. Såvida det inte är underkläder har jag för mig att man alltid har rätt att bryta förpackningen och testa produkten? Men det är nog upp till återförsäljaren att avgöra om de byter ut kort med spoltjut.

När öppet köp erbjuds i fysiska butiker, kan butiken sätta sina egna villkor.

Vid distansköp, har man däremot rätten att (försiktigt) öppna/testa produkten.

Om ett grafikkort köpt i fysisk butik har missljud eller andra fel, måste man alltså reklamera produkten.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...