Default media app vid kommandot Play (Android)

Permalänk
Medlem

Default media app vid kommandot Play (Android)

När man öppnar en fil kan man välja vilken app man vill ha som default, det vet jag. Problemet jag nu har är att i appen Llama har jag lagt in en regel som säger att när en specifik bluetoothenhet ansluts ska kommandot ”Send Media Play button” utföras och när detta händer börjar den spela musik med appen Walkman istället för Poweramp som jag vill använda.
Hur ändras detta så att jag får den spelaren som jag vill ska aktiveras när detta utförs?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Rensa standardinställningar för Walkman så borde den fråga dig nästa gång.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Rensa standardinställningar för Walkman så borde den fråga dig nästa gång.

Har redan kollat där. Det står redan "inga standardinställningar har angetts" när jag tittar under Walkman-appen. Så det måste vara någon annanstans som den finns angiven som standard när ett play-kommando utförs.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Har redan kollat där. Det står redan "inga standardinställningar har angetts" när jag tittar under Walkman-appen. Så det måste vara någon annanstans som den finns angiven som standard när ett play-kommando utförs.

Du kan inte bara inaktivera Walkman då? Testade just och för mig började den spela i poweramp.
Eller använda funktionen "Spela när Bluetooth ansluts" i Poweramp? Fast då blir det ju för alla bt-enheter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du kan inte bara inaktivera Walkman då? Testade just och för mig började den spela i poweramp.
Eller använda funktionen "Spela när Bluetooth ansluts" i Poweramp? Fast då blir det ju för alla bt-enheter.

Testade inaktivera Walkman men då hände ingenting istället. Testade du också med Llama?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Testade inaktivera Walkman men då hände ingenting istället. Testade du också med Llama?

Japp. Hade det redan installerat så tänkte jag kunde testa.
I övrigt har jag slut på idéer.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.