Eyefinity med ASUS MX279H 27" Problem med upplösning

Permalänk
Inaktiv

Eyefinity med ASUS MX279H 27" Problem med upplösning

Tjenare, Har nyligen köpt 3 stycken ASUS MX279H för att köra eyefinity. Men jag får det inte att funka.

Skärm 1 DVI->HDMI
Skärm 2 DVI->HDMI
Skärm 3 Aktiv Displayport-> DVI->HDMI

Hittar alla skärmar men det är bara det att när jag aktiverar Eyefinity så är det bara den med displayport som får full bild/upplösning.
Likadant är det när jag köra med utökat skrivbord? Nån som vet vad som är fel kan man inte köra Eyefinity med 27" eller vad ?

EDIT: Grafikkort XFX Radeon 7870 2GB

Fick till det när jag körde

DP-HDMI-HDMI
DP-DVI-HDMI
HDMI-HDMI

Så jag fick full bild på dom skärmarna som jag köra med aktiva adaptrar. Sen så fick jag skala den sista skärmen som körde HDMI-HDMI!

Permalänk
Inaktiv

Får inte till det..

EDIT: Får full bild om jag väljer 4800x900 men inte om jag tar 5760x1080 ?

Permalänk

Har samma problem, hjälp uppskattas!

Visa signatur

Intel 4770K 4,1@Ghz, Radeon HD XFX 7970, NZXT H2,Corsair GS SSD 128 GB + 1TB HDD, Corsair HX 650W 80+ Gold, Corsair 12GB Vengeance 1600 Mhz (3x4GB)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halvarsson96:

Har samma problem, hjälp uppskattas!

Verkar vara ganska dött på denna forumsdel

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Tjenare, Har nyligen köpt 3 stycken ASUS MX279H för att köra eyefinity. Men jag får det inte att funka.

Skärm 1 DVI->HDMI
Skärm 2 DVI->HDMI
Skärm 3 Aktiv Displayport-> DVI->HDMI

Hittar alla skärmar men det är bara det att när jag aktiverar Eyefinity så är det bara den med displayport som får full bild/upplösning.
Likadant är det när jag köra med utökat skrivbord? Nån som vet vad som är fel kan man inte köra Eyefinity med 27" eller vad ?

EDIT: Grafikkort XFX Radeon 7870 2GB

Skrivet av Halvarsson96:

Har samma problem, hjälp uppskattas!

Tror felet ligger i den 3e skärmen, att du har en aktiv adapter hjälper nog inte om du har en annan adapter bakom. körde i alla fall själv med Aktiv miniDP till DVI utan en till adapter och det krånglade aldrig

EDIT: Borde funka med en sån här http://se.startech.com/AV/Displayport-konverterare/DisplayPor...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Tror felet ligger i den 3e skärmen, att du har en aktiv adapter hjälper nog inte om du har en annan adapter bakom. körde i alla fall själv med Aktiv miniDP till DVI utan en till adapter och det krånglade aldrig

Har samma fel på 2 skärmar. Den som jag har DP på får jag full bild på men inte dom andra 2 som kör DVI-HDMI.

Tack för svar

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Har samma fel på 2 skärmar. Den som jag har DP på får jag full bild på men inte dom andra 2 som kör DVI-HDMI.

Tack för svar

Nu förstår jag inte riktigt, får den ena skärmen 1080p upplösning och dom andra får någon lägre upplösning?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Nu förstår jag inte riktigt, får den ena skärmen 1080p upplösning och dom andra får någon lägre upplösning?

Skärmarna har endast HDMI ingångar, och mitt grafikkort har endast 2 DVI utgångar och 2 DP utgångar.

Så jag har kopplat så här

Skärm 1 DVI-HDMI
Skärm 2 DVI-HDMI
Skärm 3 Aktiv DP som blir till en DVI sen DVI-HDMI

Så det borde funka men det gör det inte ?

EDIT: Ja den skärmen som köra Aktiv DP -> DVI-HDMI Får 1080p men inte dom som är inkopplade som vanligt

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Skärmarna har endast HDMI ingångar, och mitt grafikkort har endast 2 DVI utgångar och 2 DP utgångar.

Så jag har kopplat så här

Skärm 1 DVI-HDMI
Skärm 2 DVI-HDMI
Skärm 3 Aktiv DP som blir till en DVI sen DVI-HDMI

Så det borde funka men det gör det inte ?

Jag ställer mig fortsatt tveksam till att övergången mellan DVI och HDMI är aktiv, som du säkert vet behöver du för mer än 2 skärmar 1 aktiv anslutning och eftersom det bara är en övergång mellan kontakter så sker inte den nödvändiga översättningen av standarder som sker i en aktiv adapter och således kommer det inte att fungera :/

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Jag ställer mig fortsatt tveksam till att övergången mellan DVI och HDMI är aktiv, som du säkert vet behöver du för mer än 2 skärmar 1 aktiv anslutning och eftersom det bara är en övergång mellan kontakter så sker inte den nödvändiga översättningen av standarder som sker i en aktiv adapter och således kommer det inte att fungera :/

Måste kabeln vara aktiv, Aldrig hört nåt om det. Efter den aktiva dp adaptern så har jag en sån här http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s... och det ska ju funka?

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Måste kabeln vara aktiv, Aldrig hört nåt om det. Efter den aktiva dp adaptern så har jag en sån här http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s... och det ska ju funka?

Det behöver den inte oftast inte vara eftersom det oftast är likadana anslutningar i bägge ändarna så behövs vanligtvis ingen översättning, tänk på kabeln som sitter i nu som en passiv DVI - HDMI adapter med en HDMI - HDMI kabel bakom

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Det behöver den inte oftast inte vara eftersom det oftast är likadana anslutningar i bägge ändarna så behövs vanligtvis ingen översättning, tänk på kabeln som sitter i nu som en passiv DVI - HDMI adapter med en HDMI - HDMI kabel bakom

Nu vart det rörigt Men Eyefinity funkar ju bara det att de inte är rätt upplösning på dom som bara kör DVI-HDMI

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Nu vart det rörigt Men Eyefinity funkar ju bara det att de inte är rätt upplösning på dom som bara kör DVI-HDMI

Men det fungerar ju inte som det ska eller hur? ^^ Jag misstänker i alla fall att du saknar en aktiv anslutning till skärmen och att det är därför det fallerar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Men det fungerar ju inte som det ska eller hur? ^^ Jag misstänker i alla fall att du saknar en aktiv anslutning till skärmen och att det är därför det fallerar.

Hur ska jag göra då? Använder http://www.inet.se/produkt/5409071/adapter-xfx-aktiv-minidisp... och sen http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s...

Permalänk

Köp en aktiv DP till HDMI och sedan en vanlig HDMI kabel

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Köp en aktiv DP till HDMI och sedan en vanlig HDMI kabel

Letar efter det men det var inte så lätt att hitta

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Letar efter det men det var inte så lätt att hitta

Jag länkade en ovan men här kommer länken igen http://se.startech.com/AV/Displayport-konverterare/DisplayPor...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Jo men vill beställa från nån svensk sida eller åtminstånde en känd sida Plus har mini DP

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Jo men vill beställa från nån svensk sida eller åtminstånde en känd sida Plus har mini DP

http://www.ebay.com/itm/Active-Mini-DisplayPort-DP-to-HDMI-Ad...

Vill du köpa från en känd svensk sida önskar jag dig lycka till

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

http://www.ebay.com/itm/Active-Mini-DisplayPort-DP-to-HDMI-Ad...

Vill du köpa från en känd svensk sida önskar jag dig lycka till

Hehe, Har inte hittat nån svensk sida som har den. Den får det bli

Permalänk
Medlem

Jag kör själv aktiv displayport till DVI till HDMI, fungerar utan problem. Är det en adapter eller en kabel förresten som sköter det? (DVI-HDMI)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LPG:

Jag kör själv aktiv displayport till DVI till HDMI, fungerar utan problem. Är det en adapter eller en kabel förresten som sköter det? (DVI-HDMI)

Efter DP adaptern så är det en kabel DVI-HDMI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

http://www.ebay.com/itm/Active-Mini-DisplayPort-DP-to-HDMI-Ad...

Vill du köpa från en känd svensk sida önskar jag dig lycka till

Har fått adaptern men det vill fortfarande inte funka Samma skit igen full upplösning på skärmen som använder adaptern och sen dom andra 2 fattas den 2-3cm bildyta eller vad man säger

Permalänk
Medlem

Skalningen? Brukar bli "problem" med det när man kör HDMI.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Skalningen? Brukar bli "problem" med det när man kör HDMI.

Fick till det när jag körde

DP-HDMI-HDMI
DP-DVI-HDMI
HDMI-HDMI

Så jag fick full bild på dom skärmarna som jag köra med aktiva adaptrar. Sen så fick jag skala den sista skärmen som körde HDMI-HDMI!