Hur mkt stryk kan en dualshock 3 ta?

Permalänk

Hur mkt stryk kan en dualshock 3 ta?

Har en kompis över på besök o vi kör fightingspel.
Han buttonmashar som fan och har riktigt skoj, men typ så fort han loosar så trycker han på alla knappar o håller på.
Undrar hur mkt stryk dessa är designade att ta innan de börjar fucka upp?

Nån som vet med sig?

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Basicnewb:

Har en kompis över på besök o vi kör fightingspel.
Han buttonmashar som fan och har riktigt skoj, men typ så fort han loosar så trycker han på alla knappar o håller på.
Undrar hur mkt stryk dessa är designade att ta innan de börjar fucka upp?

Nån som vet med sig?

Hej!

Det kan nog ingen veta om man inte testat det.
Men jag vet att en del kastat dem o golv osv och de har fungerat som de ska.

Så ja, de tål en hel del. Problemet är väl enkelt? "if you break it, you pay it" (tar du sönder det , så betalar du)

Enkelt, går den sönder så är det bara för denne att stå för en ny kontroll.
Men det ska nog mycket till innan de går sönder.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Jag hade sagt till polaren att lägga av, fast det är nog mest för att jag är så extremt pedantisk med mina saker.

Permalänk
Medlem

De tål inte allt för mykcet

http://www.reddit.com/r/DarkSouls2/comments/2cdgsp/a_picture_...

I alla fall, knapparna är de känsligaste, tar inte allt får länge innan de tappar känslighet och missar knapptryckningar, 3-4 år så når du den gränsen ungefär vid normalt användande för de flesta gamepads där ute, vist funkar de men de är inte precis i top.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.