Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Avstängd

Är det någon som brukar lyssna på musiken i Diablo 2?

Det finns musik på youtube: typ denna D2 music

Permalänk
Avstängd

Dog tråden?

Permalänk
Skrivet av jonkaren:

Den yxan kommer ju hålla genom hela hell.
Riktigt bra yxa med. Snabb, -defense, deadly strike, open wounds.
Den kan inte bli bättre såvida du inte vill köra 2hand, men du är ju pala så det borde du inte göra.

Tack! Den öppnade upp för ett tufft beslut. Fortsätta med black hammer och köra corpse explosion i trånga lägen och sen holy bolt mot undead (särskilt phys immunes) eller byta dessa points framförallt och köra vengeance?

Den är ju som du säger riktigt bra men det innebär också att träffchans o mana situation. Dessa jäkla mana burners skapar ofta en jävligt knivig sits. särskilt stora pack av typ lightning beetles or cadavers när de har det som minions till nån mini boss. Ännu mer så när de är smarta nog att försöka omringa en.

Det slutade med att jag speccade om. jag har nu maxat vengeance, fanaticism, smite o holy shield. Ett tag fönderade jag på om jag inte borde tagit 10 p i conviction men speeden från fanaticism e jävligt viktig så efter lite våndande tänker jag ändå att det var bra. det blir ett otroligt hektiskt skiftande mellan smite (för stun o knock back o slow med flailen o hjälmen på 70%) och sen vengeance med yxan

har protector shield med rhyme i smite handen nu och ancients pledge i vengeance handen. detta innebär att jag gett upp en del på ligtning resist. ligger på ca 60 med huvudvapnet alltså o när jag byter till vengeance är jag på 74 lightning. fire o cold e intakt på 75 i båda sköldar

detta kommer bli ett problem på act 5 med gloams. jag har även hittat en kurast vit sköld som jag vill socka o ge 4 perfect diamonds. detta blir 76 resist all o en stor förbättring i smite samt block jämfört med pledge o smiteskada jämfört med rhyme även om den har maxblock redan. tror jag gör en socket där o sen en i min ghost armor unique. då får jag max i lightning också.

sen har jag hittat en 4 socket diamond armor som skulle kunna vara en ide med 27 damage reduction och kanske en 15% increased attack speed. dock skulle min cannot be frozen försvinna då som uniqen har. det skulle innebära att jag måste ha rhyme skölden för att bli unfrozen. då blir det kanske lite klyddigt

nån som vet om man kan skifta snabbt o bli unfrozen eller e man frozen fortfarande även om man snabbt byter? kanske bara vid aktuella tillfället o sen krävs potion eller vänta?

precis som jag fruktade var templen fruktansvärda bitvis. en halv sekund var jag säker på att Dreamweavers stund hade kommit. ni får kolla själva hur jävligt det var

Näst senaste streamen. Kurast templen är förmodligen det absolut svåraste i hela spelet. Under förutsättnin gav att man får som jag fick i ett av templena. det skulle väl vara pit etc och vissa frozen cavern som kan mäta sig. vad tycker ni?

annars gick sewers och hate endurance bättre än förväntat. hate hallarna var sinnesjukt stora igen, särskilt 2an. jag var sååå slut på de förbannade undead dolls. de slutade aldrig att komma! så många ggr tog de mig till kritiska nivåer men i dessa dödliga situationer räddades jag av reflexer, noga planering och framförallt juvehushållning. just att ha is i magen har vatt en faktor också. stun och crowd control samt att röa mig rätt har varit en räddare också

kolla på klippet dock för det var SÅ kört

ledsen för sega uppdateringarna. det har vatt ont on lägen att spela och streamen gjorde bitvis att det blev superlaggigt så fick ta vissa partier off line

https://www.twitch.tv/videos/842988074

jäkla steam o window. den visade inte healt bar

aaaaaaaah

men tro mig den var nere på kritisk nivå och jag kom inte ut!

till slut var mina juvve borta o jag såg slutet.

ca 35 minuter in så går jag ner. juvves tar slut, de har mig blockad. sen till slut tar jag mig ut men klickar mig in igen (!!)

därefter kommer känslan som sagt..nu är det kört

se o njut : )

Permalänk
Skrivet av jonkaren:

Är det någon som brukar lyssna på musiken i Diablo 2?

Det finns musik på youtube: typ denna D2 music

Brukade ha det på när jag körde innan blandat från 1an o 2an samt conan soundtrack men då dödar de hela soundet på streamen efter

nu är jag klar med act 3 och har det där socketbeslutet framför mig innan underbara act 4 börjar!

Permalänk

Jävla Baal

spelet hade hängt sig. saker jag sålt var kvar. en unik bill jag hittade när Mephisto dog var i min hand när jag startade om va fan..

alla mina grand charms utom en är borta. min kurast shield, min 3 socket elite polearm som jag sparat till mercen, min 4 socket diamond mail

OCH alla mina juvve förutom en..

: (

jag e dessutom kvar i act 3 även om mephisto dött

surt? SURT!

tur jag tog waypoint 2 men att ta sig igenom de två sista o döda mephisto suger donkey balls

Permalänk

Så skedde det jag misstänkte skulle komma. En situation uppstod som inte hade kommit om jag haft kvar mina grejer. blev tvungen att trycka escape quit och ta mig tillbaka till waypointen. utan min black mace o all resist från charms samt planerade uppgraderade skölden o potions så..

skitstörigt men efter reloaden hittade jag en morning star och fick tyvärr offra min sista thul, io o nef. måste låta detta smälta o se om jag kan fortsätta. det visade sig vara ännu mer som försvann o det var mercens battle armor. den var ofta en rejäl faktor o när han dör oftare blir det till sist en prisfråga i lägen där jag inte borde tänka så

några tankar från er boys?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

Tack! Den öppnade upp för ett tufft beslut. Fortsätta med black hammer och köra corpse explosion i trånga lägen och sen holy bolt mot undead (särskilt phys immunes) eller byta dessa points framförallt och köra vengeance?

Den är ju som du säger riktigt bra men det innebär också att träffchans o mana situation. Dessa jäkla mana burners skapar ofta en jävligt knivig sits. särskilt stora pack av typ lightning beetles or cadavers när de har det som minions till nån mini boss. Ännu mer så när de är smarta nog att försöka omringa en.

Det slutade med att jag speccade om. jag har nu maxat vengeance, fanaticism, smite o holy shield. Ett tag fönderade jag på om jag inte borde tagit 10 p i conviction men speeden från fanaticism e jävligt viktig så efter lite våndande tänker jag ändå att det var bra. det blir ett otroligt hektiskt skiftande mellan smite (för stun o knock back o slow med flailen o hjälmen på 70%) och sen vengeance med yxan

har protector shield med rhyme i smite handen nu och ancients pledge i vengeance handen. detta innebär att jag gett upp en del på ligtning resist. ligger på ca 60 med huvudvapnet alltså o när jag byter till vengeance är jag på 74 lightning. fire o cold e intakt på 75 i båda sköldar

detta kommer bli ett problem på act 5 med gloams. jag har även hittat en kurast vit sköld som jag vill socka o ge 4 perfect diamonds. detta blir 76 resist all o en stor förbättring i smite samt block jämfört med pledge o smiteskada jämfört med rhyme även om den har maxblock redan. tror jag gör en socket där o sen en i min ghost armor unique. då får jag max i lightning också.

sen har jag hittat en 4 socket diamond armor som skulle kunna vara en ide med 27 damage reduction och kanske en 15% increased attack speed. dock skulle min cannot be frozen försvinna då som uniqen har. det skulle innebära att jag måste ha rhyme skölden för att bli unfrozen. då blir det kanske lite klyddigt

nån som vet om man kan skifta snabbt o bli unfrozen eller e man frozen fortfarande även om man snabbt byter? kanske bara vid aktuella tillfället o sen krävs potion eller vänta?

precis som jag fruktade var templen fruktansvärda bitvis. en halv sekund var jag säker på att Dreamweavers stund hade kommit. ni får kolla själva hur jävligt det var

Näst senaste streamen. Kurast templen är förmodligen det absolut svåraste i hela spelet. Under förutsättnin gav att man får som jag fick i ett av templena. det skulle väl vara pit etc och vissa frozen cavern som kan mäta sig. vad tycker ni?

annars gick sewers och hate endurance bättre än förväntat. hate hallarna var sinnesjukt stora igen, särskilt 2an. jag var sååå slut på de förbannade undead dolls. de slutade aldrig att komma! så många ggr tog de mig till kritiska nivåer men i dessa dödliga situationer räddades jag av reflexer, noga planering och framförallt juvehushållning. just att ha is i magen har vatt en faktor också. stun och crowd control samt att röa mig rätt har varit en räddare också

kolla på klippet dock för det var SÅ kört

ledsen för sega uppdateringarna. det har vatt ont on lägen att spela och streamen gjorde bitvis att det blev superlaggigt så fick ta vissa partier off line

https://www.twitch.tv/videos/842988074

jäkla steam o window. den visade inte healt bar

aaaaaaaah

men tro mig den var nere på kritisk nivå och jag kom inte ut!

till slut var mina juvve borta o jag såg slutet.

ca 35 minuter in så går jag ner. juvves tar slut, de har mig blockad. sen till slut tar jag mig ut men klickar mig in igen (!!)

därefter kommer känslan som sagt..nu är det kört

se o njut : )

Jag vet faktiskt inte om det funkar att swappa mellan items så som du säger och på så sätt sänka tiden man är frusen.
Det skulle i såfall betyda att man kan swappa mellan ett item som har unfrozen och på så sätt göra så att man slutar bli frusen. Kanske går?

Jag tycker det där Viper templet i act 2 där man man ska klara det questet med att få bort mörkret är jobbigare. Typ fast, extra strong, cursed och så ryker man innan man hinner göra något. Eller typ dem Blunderbores nere hos Mephisto då räcker det att man är omringad och sen kan man inte göra något. Jag brukar alltid hålla ryggen fri och aldrig ställa mig emot en vägg på såna farliga ställen.

Ja, jag såg streamen. Såg inte healthbaren men alla potions rykte snabbt så förmodar att det var nära en bruning i kallingarna på dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

Brukade ha det på när jag körde innan blandat från 1an o 2an samt conan soundtrack men då dödar de hela soundet på streamen efter

nu är jag klar med act 3 och har det där socketbeslutet framför mig innan underbara act 4 börjar!

Jag brukar lyssna på den musiken när jag sitter på tåget till skolan.
Riktigt skönt faktiskt. Nostalgin bara exploderar på vissa låtar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

Jävla Baal

spelet hade hängt sig. saker jag sålt var kvar. en unik bill jag hittade när Mephisto dog var i min hand när jag startade om va fan..

alla mina grand charms utom en är borta. min kurast shield, min 3 socket elite polearm som jag sparat till mercen, min 4 socket diamond mail

OCH alla mina juvve förutom en..

: (

jag e dessutom kvar i act 3 även om mephisto dött

surt? SURT!

tur jag tog waypoint 2 men att ta sig igenom de två sista o döda mephisto suger donkey balls

Ja så e det ibland.
Det där verkar konstigt med att få hängning av spelet.
Jag kör windows men har aldrig fått spelet att hänga sig.

Permalänk
Skrivet av jonkaren:

Jag vet faktiskt inte om det funkar att swappa mellan items så som du säger och på så sätt sänka tiden man är frusen.
Det skulle i såfall betyda att man kan swappa mellan ett item som har unfrozen och på så sätt göra så att man slutar bli frusen. Kanske går?

Jag tycker det där Viper templet i act 2 där man man ska klara det questet med att få bort mörkret är jobbigare. Typ fast, extra strong, cursed och så ryker man innan man hinner göra något. Eller typ dem Blunderbores nere hos Mephisto då räcker det att man är omringad och sen kan man inte göra något. Jag brukar alltid hålla ryggen fri och aldrig ställa mig emot en vägg på såna farliga ställen.

Ja, jag såg streamen. Såg inte healthbaren men alla potions rykte snabbt så förmodar att det var nära en bruning i kallingarna på dig.

hehe mm det var lite den känslan

Nu får jag antingen droppa det eller se detta som att spelet sabbade en gång och att det nollställts nu. Funderar på om jag blir tvungen att göra om saker för att få tillbaka charms men det känns fel också

tror jag kör på nu o dör jag så dör jag. men hacket kommer ha sabbat som fan

jag kör strömsparläge i flera veckor, säkert en månad och till sist är det därför det hänger sig. kan ju inte stänga av helt pga stan stashen

Permalänk

Hade ni kört vidare? ni som läser tråden o kollat streamen

Permalänk

Jag kör klart

Spelet tog bort massa grejer o orsakade en nödvändig escape quit som inte kommit annars

Nu har jag en black åtminstone. Kör lite förnyårs bashing nu

Kommer bli sjukt svårt utan gearen men vi provar

Win or lose. Nollställt nu

Permalänk
Medlem

Fan vad surt. Riktigt trist när man blir sparkad i underlivet så där utan att det är ens egens fel.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Avstängd

Tänkte svara i tråden för någon vecka sen, men jag glömde att göra det.
Jag kan rekommendera att använda modden Plugy som gör att du får en enormt stor stash att spara allting i, istället för att lägga allting på marken när din stash är full. Modden ökar alltså enbart din kista i staden och inte din inventory. Jag kan tycka att en sådan mod inte är fusk eftersom att Diablo är ett spel där man ska samla på sig saker och vara glad att hitta något bra som man vill spara utan att behöva singla slant om vad som ska kastas och sparas.
Jag vet inte vad du känner guffa men du borde testa den.

Permalänk

Tack för svar boys!

Moddar o sånt aint the Guffa way. Bättre att det kraschar o så bitchar man lite

Diablo e död! Detta var top 3 svårast hell act 4 för mig tror jag

nu väntar den långa kylan upp till mount arreat. ska bli gött att sätta tänderna i act 5 även om det suck att inte ha sina vanliga charms m.m

Permalänk

Spännande start på act 5!

mött riktigt tufft motstånd o det såg mörkt ut med stashen en tid så jag fick köra själv då mercen dog hela tiden. Nu är vi klara med första sträckan och två röda portaler. Halvvägs in i första icy caven

det absolut värsta motståndet hittils var direkt i caven med flera bossar varav stort ghost pack med bland annat might aura var riktigt giftiga

Permalänk

Lite finds update

jag fick en ny crash häromdagen men denna gången förutsåg jag Balles tama försök att undvika det oundvikliga..

så när jag startar igen kommer jag får springa igenom isgrottan o ta mig upp till andra öppna slätten

så anya e räddad och trupperna räddade samt att shenk är nitad

min o mercens mf rustningar går förlorade i crashen dock och även ett par rite of passage dojor

kör ändå på sigons skor bälte o gloves. funkar skitbra för mig

mycket juvve räddad i och med förutsägandet av kraschen

annars maxad smite, vengeance, fanaticism och holy shield

båda har battle gear full time nu med andra ord. kanske lika bra för det har visat sig lite väl risky bitvis. men det är såååå nice med finds

några funderingar, kasta bara ut dem i så fall

nån som kollat streamarna?

Permalänk

@Guffa_Harley

Kommer du att köra D2 remastern? Och om du gör det, kommer du att spela på i samma stil som du nu?

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Skrivet av Lacusmons:

@Guffa_Harley

Kommer du att köra D2 remastern? Och om du gör det, kommer du att spela på i samma stil som du nu?

Yo!

Förmodligen inte men i så fall blir det absolut samma stil!

Permalänk

Sluga Ballehelvete...

krashen återställde från en annan save så det var bye bye till många potions o till mercens battle gear.

Baal o hans krash tricks : (

aja det ska inte va lätt. har min egen battle armor o mkt viktigt kvar alle fall

Permalänk

Det var en upplevelse

Att "charge-a" genom hela glacial trail för att komma till frozen tundra haha

Permalänk

Blev helt paff igår när jag gjorde inledningen på Nilathak

de där defiled warriors hade redan innan varit sinnesjukt mkt svårare (i en av de röda portalerna) men här tog de ännu ett rejält skutt

tror en av deras träffar norpade 500 hp och de var otaliga. mercen som jag känner brukat stå sig rätt bra mot dem föll flera ggr och då vill jag inte ens tala om ledaren och hans gäng

fy fan vad svårt det var. kolla gärna streamen så kommer ni förstå

dessa har jag minnet av att de är ganska harmlösa

väldigt många o snabba witches med de röda skotten har vatt svinjobbiga också

rensade första hate tunnlarna o lite på andra. ska bli spännande att se som vanligt om vipers sen

Permalänk

är det nån av er som prövat nya diablo 2 grejen? vad är de största bitarna? hiss eller dizz?

ps jag älskar diablo 2 verkligen. det här är så otroligt kul, man sitter som på nålar. kommer hem efter jobbet, vet att jag borde göra mer sysslor o träning men så tänker ja "eyy Guffa du har gjort så mycket, du håller dig undan cigg, du står på dig även när det blåser och även om det kostar relationer och vänner. du kämpar på och är sann samtidigt som du vet att självkritik e viktigt. du förtjänar en man´s time"

så var det igår. lyckades klämma in 1 h eller h innan jag skulle prata med en väninna (vet det låter väldigt vuxet) och jag bröt nyligen med en toxic tjej efter ett par månaders försök. covid tog mkt av mig och en hel del är sig inte likt längre. vissa saker e inte roliga, samhällets dumheter kommer åt mig mer än nånsin o att se andra falla för tramset svider. dock diabl2 o sweclockers lever kvar. en bit av mig o min kärlek till spel o forum är inpåräntat här

det är så jävla nice

tack alla för att ni läser o komenterar nu som från första början av trådarna

ps angående spelet så fixar inte min wireless board printscreens, därför det är så dåligt med såna bilder

nån som streamar kanske kan freeza och lägga upp

annars är det dmg med main shield ca 800-13 eller 1400 tror jag. 70% slow minus hell reduction och så slow från mercens aura. detta är en vital del av planen såklart

sen ännu mer med off hand vengeance axe

svagheterna är såklart när de bombar på avstånd och är uppbackade av nån cursed eller när nån mana burner o stone skin kommer. det svider men inträdet i ice caven o spökena med mig o mana steal visade att vi ändå fixar biffen med samarbete o is i blodet

later! måste ta kaffe o jobba på mini break over

denna kom närmast allas vår Guffa fast mina ögon lyser inte lika mycket

Permalänk

Jävlar nilathak var svår! Hela vaught var sjukt svår o mercen dog som fan!

Men boys! Nere i ancients trail hittade jag en vex rune!

Fan va coolt!

Måste kolla vad jag kan göra

Permalänk

Så angående nilathak. det som hände var att det var en kombo av skeleton mage, boars och hell temptress som var phys imunes och det sköts som fan från alla håll

men sen väl på bossen så spelade han sjukt bra och corpse explosion var så jävla hård

jag brukar ha massiva problem med death och moon lord men denna vevan har jag faktiskt hanterat dem rätt bra. ett undantag var en sån boss i ancients trail. fy fan vad han slaktade.

vill även passa på att säga att hela min juvve rök mot ancients. de har aldrig varit så svåra som nu. teleportplanen funkade inte och de dödade min mer. fick ner två av dem men sen var min potions gone och kastyxan var kvar. stone skin o curse bland annat

till sist fick jag ta mig tillbaka med förhoppning om att bara han skulle va kvar men såklart inte

andra försöket var hopplöst också

till sist var det vid 3e eller 4 försöket bara jag o talic kvar. inga fler juvve och hans attack tog mig som fan

var fan med nöd o näppe det gick

lagom ball att ha slut på sin sån stash o gå ner mot massa defilöed warriors o stygian witches med sinnessjuk speed

känns som nån update gjort allt mkt svårare

nu är stonekeep 1 klar alla fall o jag fick 3-4 juvve

vet inte hur detta kommer gå. känns som vi helt plöstligt från nilathak o fram ligfger sjukt efter

men det ska gå

Permalänk

Det var det äventyret!

Resultat finns på senaste videon😁

Permalänk

Jävlar tråden har dött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Jävlar tråden har dött!

Nejdå, bara lurkar och följer uppdateringarna.

Edit: Kollade precis sista streamen. GZ!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Nejdå, bara lurkar och följer uppdateringarna.

Edit: Kollade precis sista streamen. GZ!

Tack man!

Var inte så rolig inledning på throne room o fruktade såklart det värsta!

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

Jävlar tråden har dött!

Nä, jag har följt tråden sen du körde din warrior eller paladin eller vad det nu var du startade tråden med.
Mitt acc är rätt nytt med jag har följt exakt alla inlägg som gjorts.
Tråden är ju relativt död just nu jämfört med vad den en gång var i tiden :).