Konto bedrägeri: Falskt inköp från något företag med noteringen ZenhemmaSE på kontot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006

Konto bedrägeri: Falskt inköp från något företag med noteringen ZenhemmaSE på kontot

Hej,

Dragits 395 kr från kontot igår, noterat med ZenhemmaSE. Spärrade kortet och vet ej vem som gjort inköpet, då jag har icke gjort detta inköp.
Undrar om någon vet något om ZenhemmaSE eller varit med om något liknande? (fick fram ett danskt företag som heter zenhemma.se, känns logiskt att det är därifrån med tanke det noterade på kontot)

Polisanmälde och ska reklamera på swedbank när jag får hem ärendenr från polisen.

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jul 2007

Någon som haft kul samt dina kortuppgifter som skrivit upp sig på ett abonnemang hos dem (kostar 395:-) skulle jag gissa.

Så rekommenderat är att du även kontaktar företaget med att det inte är du som gjort detta samt bifoga en kopia på polisanmälan.
Detta då iom att det är abonnemang så lär dom fortsätta försöka ta betalat och när inte det går så skickas det vidare till inkasso vilket inte är lika kul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Tehlamah:

Någon som haft kul samt dina kortuppgifter som skrivit upp sig på ett abonnemang hos dem (kostar 395:-) skulle jag gissa.

Så rekommenderat är att du även kontaktar företaget med att det inte är du som gjort detta samt bifoga en kopia på polisanmälan.
Detta då iom att det är abonnemang så lär dom fortsätta försöka ta betalat och när inte det går så skickas det vidare till inkasso vilket inte är lika kul.

Tackar, skickade in till dom nu och fick ett knepigt autosvar: (väntar på riktigt svar)

Detta är ett automatiskt e-mail, som bekräfter att vi har mottagit din förfrågan.
Många tack för din förfrågan, vi återkommer så snart som möjligt.
Nedanför har vi skrivit svaren på de vanligaste frågorna, som vi hoppas kan hjälpa dig under tiden.

Du kan INTE säga upp ditt abonnemang genom att skriva till kundservice.
Du skall själv säga upp ditt abonnemang av hänsyn till dina rättigheter och detta gör du inne på www.zenhemma.se eller på http://abo.letssayit.dk, därefter mottager du ett e-mail med en länk som du måste bekräfta genom.

Du är först korrekt uppsagd, när du har bekräftat uppsägningen genom att klicka på länken i detta e-mail.

Var är min välkomstgåva och värför är den inte skickad?
Det vanligaste återkommande fallet är att du inte har fyllt i din adress inne på www.zenhemma.se eller uppfyllt villkoren för mottagelse av välkomstgåvor. Läs därför igenom villkoren. Förfrågningar med inskickad adress-dokumentation kommer inte att besvaras. Upprätta därfor en separat support-förfrågan, om det finns några frågor.

Det har dragits pengar från mitt kort, men varför?
Vi debiterar pengar för de tjänster vi erbjuder dig, som du har sagt ja till vid din registrering och godkänt. Om du menar att du har debiterats felaktigt måste du skicka oss dokumentation som stödjer detta påstående, så vi kan granska ärendet.

Jag har väl 14 dagars ångerrätt?
Med ditt abonnemangsköp medföljer den lagstadgade 14 dagars ångerrätten som du kan använda, om du INTE har tagit ditt abonnemang i bruk inom dessa 14 dagar. Ditt abonnemang / tjänst sätts i bruk, direkt efter att du har genomfört ditt köp.

Som ovanstående text informerar om, så är den 14 dagarna ångerrätten bortfallen vid köp / registrering.
Vi kan därför heller inte återbetala korrekt debiterade pengar för en tjänst som du själv har registrerat dig för.

Vi hänvisar för övrigt till avsnittet "Ångerrätt" i våra villkor.

Jag kan inte logga in?
Om du inte kan logga in på www.zenhemma.se kan det bero på att du inte har ett aktivt abonnemang eller också skriver felaktig login-information. Du kan via http://abo.letssayt.dk få skickat ditt login på nytt, så du hedanefter igen kan logga in (såvida du har ett aktivt abonnemang).

Vi strävar efter att besvara alla support-förfrågningar inom 48 timmar på vardagar.

Med vänliga hälsningar
Kundservice - ZenHemma.se

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av AstralDimension:

Tackar, skickade in till dom nu och fick ett knepigt autosvar: (väntar på riktigt svar)

Du kan INTE säga upp ditt abonnemang genom att skriva till kundservice.
Du skall själv säga upp ditt abonnemang av hänsyn till dina rättigheter och detta gör du inne på www.zenhemma.se eller på http://abo.letssayit.dk, därefter mottager du ett e-mail med en länk som du måste bekräfta genom.

Du är först korrekt uppsagd, när du har bekräftat uppsägningen genom att klicka på länken i detta e-mail.

Detta låter ju småskumt... vilken länk tänker man ju direkt? Och dessutom nämner dem i samma mail att det inte går att säga upp det genom att skriva till kundservice?

Rolig signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

De har ju en annan sida som heter slank365.se vilket gör att det direkt borde ringa varningsklockor...Kanske till och med de själva som stått för hela transaktionen...

Hoppas det ordnar upp sig i alla fall

Fulburken:
| I9 9900K
| Asus ROG Strix Z390-I Gaming
| Asus RTX 2080 Strix OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

"Det har dragits pengar från mitt kort, men varför?
Vi debiterar pengar för de tjänster vi erbjuder dig, som du har sagt ja till vid din registrering och godkänt. Om du menar att du har debiterats felaktigt måste du skicka oss dokumentation som stödjer detta påstående, så vi kan granska ärendet."

Det faktum att de över huvud taget har med detta gör ju att det känns som ett företag som gärna debiterar folk lite hur som helst.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Jonny Myran:

...Om du menar att du har debiterats felaktigt måste du skicka oss dokumentation som stödjer detta påstående, så vi kan granska ärendet."

Det faktum att de över huvud taget har med detta gör ju att det känns som ett företag som gärna debiterar folk lite hur som helst.

Ja det låter ju ganska konstigt, hur får man egentligen man fram dokumentation på att man inte beställt något?

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Percy Nilegård? Låter som "Marketing without asking any questions first"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av hunden:

Ja det låter ju ganska konstigt, hur får man egentligen man fram dokumentation på att man inte beställt något?

Det håller inte, du har rätt att få de att delge information om ATT man har beställt det.
Anmäler du detta även till banken så kan de begära ut information från företaget.

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Jonny Myran:

"Det har dragits pengar från mitt kort, men varför?
Vi debiterar pengar för de tjänster vi erbjuder dig, som du har sagt ja till vid din registrering och godkänt. Om du menar att du har debiterats felaktigt måste du skicka oss dokumentation som stödjer detta påstående, så vi kan granska ärendet."

Det faktum att de över huvud taget har med detta gör ju att det känns som ett företag som gärna debiterar folk lite hur som helst.

Ja, denna texten känns onekligen skum. TS - du ska inte behöva spärra ditt kort. Fanns det inget telefonnummer att ringa?

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av MoNkeY-05:

Ja, denna texten känns onekligen skum. TS - du ska inte behöva spärra ditt kort. Fanns det inget telefonnummer att ringa?

Kortet är spärrat,både polis och bank ville det och det är förståligt när det görs transaktioner utan mitt medtycke.
Nej inget svenskt nr till sajten jag kunde ringa,iaf inte som jag hittade.

Situation jag hamnat i är totalt idiotisk för jag vet ej vem som gjort att denna transaktion blev gjord, om sajten är skälet (om det nu är den sajten med signum ZenhemmaSE på kontot, vilket jag tror dock) till transaktionen utan medtycke överhuvudtaget och hur fan fick dom tag på kredikortsuppgifter isåfall, eller någon person har kapat kredikortet/identitet och skapat medlemskap på den sajten... spyr! , hoppas swedbank ersätter pengarna som dragits från kontot dock som ska ta flera veckor tills dom bestämmer sig.

Skickat fråga till sajten om det gjorts medlemskap i mitt namn.. väntar på svar..

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hoppas det löser sig. Hoppas att du fortsätter skriver om hur det fortgår. Verkar tyvärr vara det viktigaste man kan dela med sig av nuförtiden med så djädra mycket bluff och bedrägerier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Jag har väl 14 dagars ångerrätt?
Med ditt abonnemangsköp medföljer den lagstadgade 14 dagars ångerrätten som du kan använda, om du INTE har tagit ditt abonnemang i bruk inom dessa 14 dagar. Ditt abonnemang / tjänst sätts i bruk, direkt efter att du har genomfört ditt köp.

Som ovanstående text informerar om, så är den 14 dagarna ångerrätten bortfallen vid köp / registrering.
Vi kan därför heller inte återbetala korrekt debiterade pengar för en tjänst som du själv har registrerat dig för.

Så där friskrev dom sig alltså helt och hållet från ångerrätten. Smidigt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av AstralDimension:

hoppas swedbank ersätter pengarna som dragits från kontot dock som ska ta flera veckor tills dom bestämmer sig.

nu är ju förvisso 395 spänn bara småpengar, men ett bra sätt att slippa ligga ute med cash om nåt sånt här händer är att använda kreditkort istället för debitkort.

och eftersom du har swedbank bör du alltid använda e-kort, så kan varken dina pengar eller uppgifterna om ditt riktiga kort missbrukas.

Skickades från m.sweclockers.com

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av hoski:

nu är ju förvisso 395 spänn bara småpengar, men ett bra sätt att slippa ligga ute med cash om nåt sånt här händer är att använda kreditkort istället för debitkort.

och eftersom du har swedbank bör du alltid använda e-kort, så kan varken dina pengar eller uppgifterna om ditt riktiga kort missbrukas.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för tips!

Kommer se över hur jag ska göra det säkrare efter detta, undrar över hur swedbank står sig mot andra banker, t.ex. nordea gällande säkerheten..

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av AstralDimension:

Tackar för tips!

Kommer se över hur jag ska göra det säkrare efter detta, undrar över hur swedbank står sig mot andra banker, t.ex. nordea gällande säkerheten..

Nordea hade motsvarande e-kort, men har valt att ta bort det för att det användes så lite, men kostade mycket i underhåll (enligt min PM), ren idioti enligt mig.

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av AstralDimension:

Tackar för tips!

Kommer se över hur jag ska göra det säkrare efter detta, undrar över hur swedbank står sig mot andra banker, t.ex. nordea gällande säkerheten..

jag kör med mastercard platinum, är inte ett dugg oroad över säkerheten...min bank står för kostnaden vid bedrägeri.

Skickades från m.sweclockers.com

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006

Pengarna har skickats tillbaka.

Zenhemma.se säger att ett abonnemang gjorts av min fru eller hennes uppgifter, detta är bluff då ingen av oss har gjort detta men uppgifterna om min fru stämmer + att pengar drogs från hennes konto.

Har krävt att dom skall avsluta abonnemanget. (väntar på svar)

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006

Fick svar från zenhemma.se att abonnemanget är idag avslutat.

Vill stänga tråden.

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

har råkat ut för samma sak .. vad rekomenderas att göra för att stoppa detta?

Fick detta som svar när jag mailade dom om polisanmälan:

Citat:

Detta är ett automatiskt e-mail, som bekräfter att vi har mottagit din förfrågan.
Många tack för din förfrågan, vi återkommer så snart som möjligt.
Nedanför har vi skrivit svaren på de vanligaste frågorna, som vi hoppas kan hjälpa dig under tiden.

Du kan INTE säga upp ditt abonnemang genom att skriva till kundservice.
Du skall själv säga upp ditt abonnemang av hänsyn till dina rättigheter och detta gör du inne på www.zenhemma.se eller på http://abo.letssayit.dk, därefter mottager du ett e-mail med en länk som du måste bekräfta genom.

Du är först korrekt uppsagd, när du har bekräftat uppsägningen genom att klicka på länken i detta e-mail.

Var är min välkomstgåva och värför är den inte skickad?
Det vanligaste återkommande fallet är att du inte har fyllt i din adress inne på www.zenhemma.se eller uppfyllt villkoren för mottagelse av välkomstgåvor. Läs därför igenom villkoren. Förfrågningar med inskickad adress-dokumentation kommer inte att besvaras. Upprätta därfor en separat support-förfrågan, om det finns några frågor.

Det har dragits pengar från mitt kort, men varför?
Vi debiterar pengar för de tjänster vi erbjuder dig, som du har sagt ja till vid din registrering och godkänt. Om du menar att du har debiterats felaktigt måste du skicka oss dokumentation som stödjer detta påstående, så vi kan granska ärendet.

Jag har väl 14 dagars ångerrätt?
Med ditt abonnemangsköp medföljer den lagstadgade 14 dagars ångerrätten som du kan använda, om du INTE har tagit ditt abonnemang i bruk inom dessa 14 dagar. Ditt abonnemang / tjänst sätts i bruk, direkt efter att du har genomfört ditt köp.

Som ovanstående text informerar om, så är den 14 dagarna ångerrätten bortfallen vid köp / registrering.
Vi kan därför heller inte återbetala korrekt debiterade pengar för en tjänst som du själv har registrerat dig för.

Vi hänvisar för övrigt till avsnittet "Ångerrätt" i våra villkor.

Jag kan inte logga in?
Om du inte kan logga in på www.zenhemma.se kan det bero på att du inte har ett aktivt abonnemang eller också skriver felaktig login-information. Du kan via http://abo.letssayt.dk få skickat ditt login på nytt, så du hedanefter igen kan logga in (såvida du har ett aktivt abonnemang).

Vi strävar efter att besvara alla support-förfrågningar inom 48 timmar på vardagar.

Med vänliga hälsningar
Kundservice - ZenHemma.se

Sammanfogat inläggen, lagt till qoute-taggar (för att förtydliga)
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

bedrägeri/Zenhemma

Hej.

Jag har råkat ut för samma sak av Zenhemma.De har olovligt dragit 395 kr på mitt konto och jag har gjort en polisanmälan. Jag misstänker att de fick mina personuppgifter i samband med ngn tävling på facebook om att vinna matcheckar för 10000 kronor och då fick man först svara på 3 frågor om Icas historia, sedan registrerade jag min mailadress och blev med i ngn slags final där man kunde vinna resor för 50000 kr. Sedan blev jag bombarderad av mail ifrån olika företag med olika erbjudanden, bla om att bli testperson för bilar, cyklar, IT produkter som datorer och få gratis iphone. Har ni nappat på tex på ngn it produkt som påstås vara gratis , så kan det vara det man blir blåst på. Jag har ringt ICA och de har överhuvudtaget inga sådana tävlingar om matcheckar eller tävlingar. Det är bra att man sprider vidare detta och varnar om sådana företag med kriminell och felaktig marknadsföring. Hur gick det för er?, fick ni pengarna tillbaks. Zenhemma verkar är superskumma, och det var jättesvårt att säga upp sig.
Skall kolla med konsumentverket också.

Skrivet av AstralDimension:

Hej,

Dragits 395 kr från kontot igår, noterat med ZenhemmaSE. Spärrade kortet och vet ej vem som gjort inköpet, då jag har icke gjort detta inköp.
Undrar om någon vet något om ZenhemmaSE eller varit med om något liknande? (fick fram ett danskt företag som heter zenhemma.se, känns logiskt att det är därifrån med tanke det noterade på kontot)

Polisanmälde och ska reklamera på swedbank när jag får hem ärendenr från polisen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006

Fick tillbaka pengarna efter några dagar genom en reklamation hos banken.
Mailade också till zenhemma kundtjänst och dom tog bort bluff abonnemanget som jag icke hade skapat eller min fru.

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Halmstad
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av AstralDimension:

Fick tillbaka pengarna efter några dagar genom en reklamation hos banken.
Mailade också till zenhemma kundtjänst och dom tog bort bluff abonnemanget som jag icke hade skapat eller min fru.

Vad bra att du fått pengarna tillbaka :).

Ska själv kolla om det försvunnit pengar från mitt bankkonto för jag har tråkigt ;).

"The voice of insanity and reason"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Pinkn00b:

Vad bra att du fått pengarna tillbaka :).

Ska själv kolla om det försvunnit pengar från mitt bankkonto för jag har tråkigt ;).

Ok

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Att dom får tag i personuppgifterna är lätt , men hur får dom tag i era kontonummer så att dom kan dra pengar?
Verkar ju helsjukt , tur att det har löst sig för en del i alla fall.
Med vänlig hälsning / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Mange75:

Att dom får tag i personuppgifterna är lätt , men hur får dom tag i era kontonummer så att dom kan dra pengar?
Verkar ju helsjukt , tur att det har löst sig för en del i alla fall.
Med vänlig hälsning / Mange

Ingen aning hur dom fick tag på vårat kontonummer, kommer förmodlingen aldrig få veta hur.

Mvh

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Bedrägeri

2 dagar efter jag tecknade provmedlemskap för 1 euro drog AllMyMusic ca 40 euro från mitt konto dvs priset för en månads vanligt abonnemang utan mitt tillstånd, Lockbetet var en smartphone. Den skulle skickas inom 2 veckor. Ca 1 månad efter jag polisanmälde företaget för bedrägeri och stöld meddelade mig Amazon USA att jag hade fått en gåvokupong för nästan 80 US dollar av företaget. En smartphone fanns till salu för det beloppet. När jag ville beställa meddelades jag att det inte är tillåtet att skicka smartphoner från USA till Sverige. Beloppet finns kvar. Det är mera än 40 euro. Företaget har sin bas på ön St Vincent i Västindien. Det borde finnas en lag att företag som begär kontouppgifter endast får göra uttaget för beloppet till provmedlemskapet så att omedelbart efter beloppet för provmedlemskapet ansökts om spärras kontot för dem. Detta skulle göra det tryggt att ta del av deras erbjudanden och vara effektivt konsumentskydd. Som det nu är gynnas bedrägeri och stöld i stället för att skydda konsumenten. Jag fick begära nytt bankkort och även spärra mitt personnummer.