Apple Watch klarar inte simturen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jojej:

Min första tanke efter att ha sett videon är att wearables kommer sätta en tydlig skiljegräns mellan överklass och resten av världens befolkning. Ok att detta kanske inte är *banbrytande*, men är ändå rätt imponerad över funktionerna. Tänker med vemod på hur det kommer ge rika människor möjlighet att ta ett stort steg i evolutionen, och inte bara särskilja dem vad gäller "lyxartiklar", utan även ge dem en stor fördel ute i alla möjliga vardagliga situationer. Kombinera en smartwatch med kameraglasögon så är man aldrig mer än en sekund ifrån att ta en bild, och detta helt utan andras vetskap. Bara ett scenario.

Kanske är cynisk, men ska man försöka se det positiva i kråksången så är det ju att det är en otroligt intressant tid att leva i... Är fortfarande förundrad över att jag numera har en 8-tumsplatta med fullstort Windows, kändes som igår jag tyckte min (ärligt talat halvsega) androidplatta i samma storlek var häftig.

Hur som helst, ser detta som ett tecken på att teknikens framfart fortfarande har många år kvar innan det börjar stanna upp.

Edit: Frågan "Kan man ringa med den?" kommer nog snart vara seriöst menad. Kommer i alla fall inte köpa en smartwatch förrän den kan ersätta telefonen (men då använder jag framförallt telefonen just till att ringa med).

Om det slår så kommer det inte ta lång tid innan det finns snorbilliga modeller på marknaden också. Precis som det var med smartphones. Det började som dyra saker och nu finns det snorbilliga versioner också. Det är ju till och med svårt att få tag på en telefon som inte är smart idag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om det slår så kommer det inte ta lång tid innan det finns snorbilliga modeller på marknaden också. Precis som det var med smartphones. Det började som dyra saker och nu finns det snorbilliga versioner också. Det är ju till och med svårt att få tag på en telefon som inte är smart idag.

Bundna till Android då menar du? Tvivlar på att någon annan tillverkare når upp till den här nivån på ett bra tag, för let's face it, Apples lösningar är genomtänkta, och om den här klockan lever upp till videon är det (trots att den kräver en telefon i fickan) en produkt med väldigt mycket möjligheter.

Bara OS:et lär ju vara svårslaget, men det är min personliga åsikt.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Märks hur stort inflytande Jobs hade, ser inte alls bra ut och kommer missa hela poängen och utvecklingen som klockorna rör sig mot.
En Pebble eller Moto360 alla dagar i veckan tack!

Folk som frågar sig varför man skulle lägga 3000kr för en klocka vet nog inte om vad en Omega går på som flera pampar lägger vantarna på.

Permalänk
Medlem

Tror jag står över men det finns säkert en marknad för dessa.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojej:

Bundna till Android då menar du? Tvivlar på att någon annan tillverkare når upp till den här nivån på ett bra tag, för let's face it, Apples lösningar är genomtänkta, och om den här klockan lever upp till videon är det (trots att den kräver en telefon i fickan) en produkt med väldigt mycket möjligheter.

Bara OS:et lär ju vara svårslaget, men det är min personliga åsikt.

Denna verkar inte sakna funktioner häller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2668243 kostar mindre än apples

Alarm
Bluetooth
Datumvisare
Kalorimätare
Kronograf
Röststyrning
Stoppur
Timer
Touchscreen
Världstid
Stegräknare, Optisk pulsmätare (PPG), känner av om den sitter på kroppen.

Dold text

Även denna ser mer intressant ut http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-09/04/lg-g-watch-r-h...

Du kanske gillar designen, men har aldrig gillat fyrkantiga klockor och denna ser fulare ut än vanlig fyrkantig klocka till och med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Mimematis:

Märks hur stort inflytande Jobs hade, ser inte alls bra ut och kommer missa hela poängen och utvecklingen som klockorna rör sig mot.
En Pebble eller Moto360 alla dagar i veckan tack!

Folk som frågar sig varför man skulle lägga 3000kr för en klocka vet nog inte om vad en Omega går på som flera pampar lägger vantarna på.

Tittar man i Connoisseur magasin så hittar man klockor för >100k. Har lite svårt att se varför man skulle lägga så mycket på en klocka, men har kanske inte riktigt insett värdet på statusprylar för vissa individer.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Handlar väl om att vara med i gänget, att passa in osv.. Om du ska hänga med folk som gillar dyra klockor samtidigt som du har mycket pengar så är det väl bara att köpa en så man har något att snacka om... Dvs om pengarna har mindre värde än prylen.. Som med det mesta...

Skrivet av Yoshman:

Tittar man i Connoisseur magasin så ligger finns klockor för >100k. Har lite svårt att se varför man skulle lägga så mycket på en klocka, men har kanske inte riktigt insett värdet på statusprylar för vissa individer.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Låter som att den klarar 50 meters vattentryck,som de flesta klockor. Det krävs 100 meter vattentryck för att klara av dusch och bad.

Ni som totaldissar klockan på grund av detta, hur vattentåliga är era armbandsur?

200m

Skrivet av GaMeR2K5:

Jo, men jag menade just i duschen... där behöver man väl inte en klocka?

Men det underlättar om du ska göra rent klockan, inget är så äckligt som ett smutsigt armbandsur.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jojej:

Bundna till Android då menar du? Tvivlar på att någon annan tillverkare når upp till den här nivån på ett bra tag, för let's face it, Apples lösningar är genomtänkta, och om den här klockan lever upp till videon är det (trots att den kräver en telefon i fickan) en produkt med väldigt mycket möjligheter.

Bara OS:et lär ju vara svårslaget, men det är min personliga åsikt.

Jag lägger inga värderingar i specefika plattformar utan kommenterade konceptet wearables generellt. Det är halvt omöjligt att kommentera Apples klocka än eftersom det bara verkar finnas lite pressmaterial ute och inga riktiga tester. Så vi har ingen aning om hur bra den fungerar i praktiken. Vet dock inte om jag håller med dig angående genomtänktheten i alla lägen. På senare år har Apple mer och mer skitit i genomtänkte produkter och satsat på design istället. Deras senaste skärmar är bra exempel. Och idiotin i att släppa en telefon med skalet på sidan som antenn bara för att det var snyggt med rostfritt stål. All världens ingenjörer gjorde en kollektiv facepalm när de såg den designen. Antar att det sitter ett gäng bittra ingenjörer i ett hörn på Apple och är bittra över att de blev överkörda av designteamet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

Hålla koll på tiden.
Jag har då inga andra klockor i mitt badrum/dusch. Likaså om man är och badar i badhus, sjön eller hav.

Så du är bara en tidsslav som inte ens kan koppla av i duschen eller när du tar ett bad

Skrivet av Broken-arrow:

För man kan? har klocka på mig jämt förutom när jag sover. Dock gick armbandet sönder och nytt kostar nästan lika mycket som klockan själv (om man vill ha original). Den senaste som klarar djupast har (ingen smart klocka lär slå det), 10 års batterigaranti (har haft den ett par år med samma batteri):)

Jag har Camel Trophy jag köpte för 2500kr för snart 20 år sedan, den använde jag i 2 veckor sen gillade jag den inte längre, räcker med att ha mobilen som klocka

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Låter som att den klarar 50 meters vattentryck,som de flesta klockor. Det krävs 100 meter vattentryck för att klara av dusch och bad.

Ni som totaldissar klockan på grund av detta, hur vattentåliga är era armbandsur?

Mitt ligger på just 100 meter så ganska logiskt att man inte vill byta ner sig om man ska fixa en smartklocka av något slag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag har en stark känsla av att, om två eller tre generationer "smartklockor" senare, så kommer Garmin sportklockan inte att fylla sitt syfte. Då den kommer att upplevas som typ "nokia 3310 vs smartphone" om du förstår vad jag menar.

Dagens smartklockor kommer att klassa ut alla "sportklockor som finns på marknaden inom en två treårs period tror jag. Då dom klarar så mycket mer.

Edit/ Garmin skulle ju helt klart tjäna på att utveckla en egen smartklocka som är bunden till android, annars så finns risken att dom gör en klassisk "NokiaTabbe"

Är benägen att hålla med att dessa smarta klockor kan ersätta vissa typer av klockor under förutsättning att man klarar av att öka tiden mellan laddningar.
För mig som aldrig tar av mig klockan känns dock ett koncept där jag var eller varannan dag måste ta av mig klockan för att ladda den främmande, men samtidigt brukar sånt där kunna ändras när ett behov väl skapats så man vet aldrig.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Är benägen att hålla med att dessa smarta klockor kan ersätta vissa typer av klockor under förutsättning att man klarar av att öka tiden mellan laddningar.
För mig som aldrig tar av mig klockan känns dock ett koncept där jag var eller varannan dag måste ta av mig klockan för att ladda den främmande, men samtidigt brukar sånt där kunna ändras när ett behov väl skapats så man vet aldrig.

En handboja i sänggaveln, så du inte sliter och drar i laddkabeln.. så är det fixat.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tittar man i Connoisseur magasin så hittar man klockor för >100k. Har lite svårt att se varför man skulle lägga så mycket på en klocka, men har kanske inte riktigt insett värdet på statusprylar för vissa individer.

Varför referera till ett magasin som bara de mest högavlönade läser? Nej, titta hellre på http://www.uret.se/ så vi vanliga dödliga får nåt att dregla över och se vad riktigt exklusiva klockor kan kosta. Men 3 000:- för en Omega? Det är ju knappt ingångspris för det märket. En bra Omega kostar över 10 000:- idag. Vill du vara värst är kanske en A. Lange & Söhne för 1 285 795:- nåt att köpa? Men vem betalar över en mille för ett armbandsur?? http://www.uret.se/a-lange-sohne-lange-31-platinum-silver-dia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Denna verkar inte sakna funktioner häller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2668243 kostar mindre än apples

Alarm
Bluetooth
Datumvisare
Kalorimätare
Kronograf
Röststyrning
Stoppur
Timer
Touchscreen
Världstid
Stegräknare, Optisk pulsmätare (PPG), känner av om den sitter på kroppen.

Dold text

Även denna ser mer intressant ut http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-09/04/lg-g-watch-r-h...

Du kanske gillar designen, men har aldrig gillat fyrkantiga klockor och denna ser fulare ut än vanlig fyrkantig klocka till och med.

Skrivet av Zotamedu:

Jag lägger inga värderingar i specefika plattformar utan kommenterade konceptet wearables generellt. Det är halvt omöjligt att kommentera Apples klocka än eftersom det bara verkar finnas lite pressmaterial ute och inga riktiga tester. Så vi har ingen aning om hur bra den fungerar i praktiken. Vet dock inte om jag håller med dig angående genomtänktheten i alla lägen. På senare år har Apple mer och mer skitit i genomtänkte produkter och satsat på design istället. Deras senaste skärmar är bra exempel. Och idiotin i att släppa en telefon med skalet på sidan som antenn bara för att det var snyggt med rostfritt stål. All världens ingenjörer gjorde en kollektiv facepalm när de såg den designen. Antar att det sitter ett gäng bittra ingenjörer i ett hörn på Apple och är bittra över att de blev överkörda av designteamet.

Designen går väl att diskutera, men det jag tror Apple tjänar på just vad gäller klockor är att de har full kontroll över OS och hårdvara. Nu är jag inte speciellt insatt i Android, då jag sen länge har bojkottat Google (svider att tillåta ajax.googleapis.com här på SC), men min spontana tanke är att det blir svårt för andra tillverkare än Apple att göra ett riktigt bra klock-OS, då jag tror att man får bästa möjliga integration genom att utveckla klockan och telefonen sida vid sida. Sen kanske Android har en chans, men tvivlar på att andra klock-OS kommer kunna tävla om toppen, då telefonernas OS i dessa fall begränsar eventuella egna idéer... men kanske har fel?

Hur som helst blir det intressant att följa utvecklingen, och for the record så hoppas jag på så många olika OS som möjligt på klockmarknaden. Monopol och oligopol är aldrig bra.

Förresten; återkommer till det här med telefonfunktion, där har jag stora förhoppningar. Då är tillverkaren inte beroende av en telefon som komplement, och har därmed full frihet att anpassa mjukvara och hårdvara efter varandra.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det har gått helt överstyr med allt detta "smarta" i våra hem. Alla ska veta allt om alla och alltid vara uppkopplade och ha koll.. Återigen kan man undra hur samhället kunde fungera innan allt detta kom.

"Det var bättre förr!"

Eller, var det verkligen det? Jag tror det blir ännu bättre i framtiden.

Skrivet av Jojej:

Tänker med vemod på hur det kommer ge rika människor möjlighet att ta ett stort steg i evolutionen, och inte bara särskilja dem vad gäller "lyxartiklar", utan även ge dem en stor fördel ute i alla möjliga vardagliga situationer.

<SARKASM>Ja det är verkligen sorgligt att utveckligen går framåt, och att allt fler kan få tillgång till "lyx".</SARKASM>

Du borde kolla på Hans Roslings föreläsningar om utveckling, finns på Youtube bland annat.

Permalänk
Medlem

Varför inte e-ink displayer på klockor ?
Att kunna visa samma bild hur länge som hellst utan att dra ström måste ju vara en rejäl fördel på just en "klocka".
Och att uppdatera en sekundvisare är ju bara 1fps = extremt lite ström går åt.
Allt bling som animerade ikoner etc har vi ju tröttnat på i mobilen så vi behöver definitivt inte på armen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

<SARKASM>Ja det är verkligen sorgligt att utveckligen går framåt, och att allt fler kan få tillgång till "lyx".</SARKASM>

Du borde kolla på Hans Roslings föreläsningar, finns på Youtube bland annat.

Hehe, inte riktigt så jag menade... Syftade snarare på när det tas ett steg längre, och vi vanliga dödliga inte längre har råd. Google Glass är bara början.

Ska kolla upp honom, tack för tipset!

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte e-ink displayer på klockor ?
Att kunna visa samma bild hur länge som hellst utan att dra ström måste ju vara en rejäl fördel på just en "klocka".
Och att uppdatera en sekundvisare är ju bara 1fps = extremt lite ström går åt.
Allt bling som animerade ikoner etc har vi ju tröttnat på i mobilen så vi behöver definitivt inte på armen.

E-inks batteritid mäts i antal sidvisningar och för att uppdatera sekundvisaren så måste man uppdatera hela bilden.

Dagens läsplattor med E-ink klarar mellan 7000-30000 sidvisningar innan de måste ladda vilket översatt till din e-ink klocka blir ca 2-8 timmars batteritid

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag klockan som en modeaccessoar och ett bekvämt sätt att hålla koll på tiden. Att kolla meddelanden, se vem som ringer, etc etc redan på klockan är inget som intresserar mig. Det tar bokstavligt talat en sekund att plocka upp mobilen ur fickan, hur lat får man bli om man inte ens orkar/hinner med det?

Hög nördhetsfaktor? Ja, mer tech är väl alltid kul. Praktiskt värt det? Nej, kommer inte köpa en smart watch. Uppskattar mekaniken i en analog klocka, plus att det kommer bli jävligt drygt att behöva ladda även klockan varenda natt, nej tack till det.

(Nu är det här inte riktat mot Apple Watch, utan alla smart watches överlag)

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

E-inks batteritid mäts i antal sidvisningar och för att uppdatera sekundvisaren så måste man uppdatera hela bilden.

Dagens läsplattor med E-ink klarar mellan 7000-30000 sidvisningar innan de måste ladda vilket översatt till din e-ink klocka blir ca 2-8 timmars batteritid

Å andra sidan hade det kunnat vara ett större batteri i dagens läsplattor, men sannolikt har tillverkarna resonerat så att de flesta klarar sig på 7000-30000 sidvisningar... Och om nu batteritiden skulle vara ett problem så skulle man kunna aktivera sekundvisaren på eget initiativ i de fall man behöver den, och då klarar sig klockan plötsligt på 60 sidvisningar (eller 120-480 om man vill lyxa till det lite) per minut.

Vet inte vad en läsplatta med e-papper brukar ha för batterikapacitet? Skulle tro att samma batteri med lätthet skulle få plats i en klocka...

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

E-inks batteritid mäts i antal sidvisningar och för att uppdatera sekundvisaren så måste man uppdatera hela bilden.

Dagens läsplattor med E-ink klarar mellan 7000-30000 sidvisningar innan de måste ladda vilket översatt till din e-ink klocka blir ca 2-8 timmars batteritid

Och hur länge klarar en av dagens "smarta" klockor att visa bild ?
Och nöjer man sig med att visa timme+minut så skulle man ju hamna på 100+timmar till nästan 3 veckor, konstant visande bild.
Nu blir det ju en hel massa annat som drar ström, men jag gissar att precis som mobilen så är det displayen som står för det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojej:

Vet inte vad en läsplatta med e-papper brukar ha för batterikapacitet? Skulle tro att samma batteri med lätthet skulle få plats i en klocka...

Den vanligaste modellen Amazon Kindles batteri har 1850mAh kapacitet, att jämföra med klockor som har 150-200 mAh normalt eller en iphone som har 1440mAh kapacitet.

Du får garranterat inte plats med ett sådant batteri i en klocka!!!

E-ink kan kanske fungera för en digitalklocka som helt saknar andra funktioner än att visa hh:mm, men knappast för en smart klocka som förväntas ha mer funktioner än så.

Permalänk
Medlem

Klockor kan ju var ett intresse som så mycket annat. Vet många som aldrig skulle lägga 15k på en dator vilket folk på detta forum inte tycker är konstigt att göra.

Själv skulle jag aldrig lägga 3k på en smartwatch men lägger gärna 30k på en fin automatare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hm, har ni inte hängt med i Androidvärlden de senaste veckorna grabbar?

Android-"klocka" med eInk: http://www.sonymobile.com/global-en/products/smartwear/smartb...

Android-klocka med inbyggda telefonfunktioner: http://www.samsung.com/global/microsite/gears/index.html

Själv har jag förbeställt en Moto360, dags att pensionera Speedmastern...

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corran:

Hm, har ni inte hängt med i Androidvärlden de senaste veckorna grabbar?

Android-"klocka" med eInk: http://www.sonymobile.com/global-en/products/smartwear/smartb...

Android-klocka med inbyggda telefonfunktioner: http://www.samsung.com/global/microsite/gears/index.html

Själv har jag förbeställt en Moto360, dags att pensionera Speedmastern...

Inte det minsta faktiskt. Fast enligt länken du skickade kör Samsungklockan inte Android, utan en "Tizen based wearable platform".

Samt: In your face, Ixos!

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Ni som totaldissar klockan på grund av detta, hur vattentåliga är era armbandsur?

Inte mycket förmodligen, men så kostar inte min klocka över 3000 heller.
Min personliga åsikt är att man kan ska kunna kräva att en klocka i den här prisklassen är vattentät.
Hade iofs inte köpt den även om den var vattentät, men ändå.

Ska för övrigt bli kul att börja utveckla appar till den

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så du vill inte att klockan ska ta del av mobilens alla fördelar? Tänk om gör rätt!

Jag håller fullkomligt med honom! Klockan blir TOTALT värdelös om man hela tiden måste ha telefoner kopplad till den för att använda den.
En av de största funktionerna Apple pekade på var hur perfekt den är för att träna med. Det må hända, men om man då också måste ta med sig telefonen när man är ute och springer så försvinner ju hela tanken med det. Man vill ju kunna ta med bara klockan, annars förstår jag inte vitsen?

Det vore dessutom intressant att veta vilken teknik som används för ihopkopplingen av iPhone och Watch?
För batteritidens skull, på telefonen. För att aktivt använda t ex bluetooth kommer leda till att den redan ökänt dåliga batteritiden på iPhone, enligt min gissning, nästan halveras...
Eller?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Folk som frågar sig varför man skulle lägga 3000kr för en klocka vet nog inte om vad en Omega går på som flera pampar lägger vantarna på.

Nu jämför du äpplen med päron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Tar denna klocka vilken dag som helst i veckan om man jämnför vad Android har att erbjuda. Visa text på en rund klocka...

Vad är det för skillnad med visa text i rektangulär formad klocka? Sen har också android klockor rektangulär formade klockor som Apple klockan är.
Ditt argument är bara fanboyism val och har inte ett dugg med rund eller fyrkantig att göra.

Visar tydligt att du är missnöjd med klockan som Apple visade upp och bara hittar på en ursäkt för skall bli nöjd med apple klockan.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|