Permalänk
Medlem

LBS Gymnasium hjälp

Hej!

Jag ska välja gymnasiet nästa år och är intresserad av att gå på LBS i Göteborg. Är man bara inriktad i ett ämne eller får man göra lite av varje? T.ex. det står på hemsidan att man kan göra både webbutveckling och spelutveckling, ska man välja ett av dem då eller ska man bara fördjupa sig i ett ämne? Får man en dator där, i så fall vilken? Om det är någon som vet så får ni gärna skriva det

Mvh

Visa signatur

Intel Core i5 4690K | MSI Geforce 760 2048 MB| Gigabyte GA-Z97P-D3 | Fractal Design R4 Vit| Samsung EVO 840 SSD 120GB| 8GB RAM| 1 TB HDD| beQuiet Shadow Rock 2|

Permalänk
Medlem

Jag gick på LBS Lund, som det såg ut då, i alla fall på medialinjen så gick man ett år där man snuddade vid på alla inriktningar, en lätt grund i allt. Sedan gjorde man sitt val för år 2 och 3. Om jag inte minns fel så är det liknande på andra linjer med.

Spelutveckling och webbutveckling verkar dock ligga under två olika linjer. (ES BILD OCH FORMGIVNING och TE INFORMATIONS- OCH MEDIETEKNIK)
Så i detta fall så lär du inte kunna göra båda. LBS brukar dock vara duktiga med att hjälpa elever välja rätt linje, vissa har kunnat byta relativt tidigt om de insett att det inte varit rätt för dem. Detta kan dock skilja sig från skola till skola.

När det kommer till datorer så lär det vara någon form av Dell-laptop, vet att LBS Lund körde, senast jag var där med någon form av Dell-laptop med Quadrokort om jag inte minns helt fel.

Permalänk

Det finns både Systemutveckling och Spelutveckling. (inte att blanda ihop med Spelgrafik som är estet!) Dessa är båda TEkniklinjen och har i stort sett samma ämnen. Det är de inriktade kurserna som är olika, t.ex Systemutveckling fokuserar mer på Internet och servrar, medan Spelutveckling satsar på Spelprogrammering.

Utanför dessa kurser är det mycket matematik, teknik och NO-ämnen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯