Är det ett försenat aprilskämt eller missar jag något?

Permalänk
Medlem

Ahhh, hann beställa en 800GB + 120GB...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Humor att nån försöker tjäna sig en hacka på att sälja enbart PCIE-disken för 7000:- på swec marknad "nedsatt från 35kkr"....

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bran:

Humor att nån försöker tjäna sig en hacka på att sälja den för 7000:- på marknaden "nedsatt från 35kkr"....

Haha såg detta med. Kanske fel forum att försöka blåsa någon på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Haha såg detta med. Kanske fel forum att försöka blåsa någon på

Tycker det dock är jävligt pissigt av honom. Han ligger ju på Tradera med.... Speciellt att han ljuger om nypriset.... Det har legat på 5k i en månad nu och kommer nog inte gå upp igen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Tycker det dock är jävligt pissigt av honom. Han ligger ju på Tradera med.... Speciellt att han ljuger om nypriset.... Det har legat på 5k i en månad nu och kommer nog inte gå upp igen.

Jadå, får bara hoppas att folk gör en Prisjakt koll på den så ser de att den ligger på 5K

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OskarW90:

Tycker det dock är jävligt pissigt av honom. Han ligger ju på Tradera med.... Speciellt att han ljuger om nypriset.... Det har legat på 5k i en månad nu och kommer nog inte gå upp igen.

Precis det är ju en utgående produkt. Får som sagt hoppas folk kollar upp pris innan de lägger ett bud. Men det finns ju tyvärr folk som går på det. Samma med alla datorer på blocket med grymma överpriser som tyvärr någon okunnig låter sig luras av.

Permalänk
Medlem

"Utgående produkt" har nämnts ganska många gånger i tråden. Tror ändå att priset (som även inkluderar den mindre SSD:n) för den prestandan kan hålla sig konkurrensdugligt ett ganska bra tag, faktiskt (ett bra tag i sådana här sammanhang handlar oftast om månader, jag vet, men ändå).

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisx71:

"Utgående produkt" har nämnts ganska många gånger i tråden. Tror ändå att priset (som även inkluderar den mindre SSD:n) för den prestandan kan hålla sig konkurrensdugligt ett ganska bra tag, faktiskt (ett bra tag i sådana här sammanhang handlar oftast om månader, jag vet, men ändå).

Håller med dig. För min del så var detta en given deal. Beställde 2 st innan de tog slut och raidar de. Detta ger oss ca 12% ökning när jag kör mina Renderingsprogram.
Man får ta det för vad man får, man måste sätta det i perspektiv.
Jag läser här så ofta att alla pratar om TITAN kort hit och dit...
Förra månaden sen så köpte jag 4 st K40 Tesla kort till våra nya maskiner... Inget jag går ut med och skriker om...
Jag använder det till våra beräkningar för Softimage, att jag sitter på 64 cpuer och har ett ram på ca 256GB..
Dessa SSD gör sjukt för våra beräkningar och till det priset så.. WOW
Vi inhandlade 6 st innan de tog slut.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Håller med dig. För min del så var detta en given deal. Beställde 2 st innan de tog slut och raidar de. Detta ger oss ca 12% ökning när jag kör mina Renderingsprogram.
Man får ta det för vad man får, man måste sätta det i perspektiv.
Jag läser här så ofta att alla pratar om TITAN kort hit och dit...
Förra månaden sen så köpte jag 4 st K40 Tesla kort till våra nya maskiner... Inget jag går ut med och skriker om...
Jag använder det till våra beräkningar för Softimage, att jag sitter på 64 cpuer och har ett ram på ca 256GB..
Dessa SSD gör sjukt för våra beräkningar och till det priset så.. WOW
Vi inhandlade 6 st innan de tog slut.

Kul, jag gillar solskenshistorier

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisx71:

Kul, jag gillar solskenshistorier

Thanxx, så många haters där ute!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisx71:

Kul, jag gillar solskenshistorier

BtW. tack för ditt inlägg, jag hade missat detta totalt om inte du postat detta... så all kudos till dig!!!!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Thanxx, så många haters där ute!

Har ärligt inte sett många i denna tråden i alla fall.

Dom flesta skriver ju att det är en bra disk, om man utnyttjar ködjupet och är beredd på att detta inte är någon os disk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Här har folk satt igång att testa om någon missat: http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1320285-minirecens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Håller med dig. För min del så var detta en given deal. Beställde 2 st innan de tog slut och raidar de. Detta ger oss ca 12% ökning när jag kör mina Renderingsprogram.
Man får ta det för vad man får, man måste sätta det i perspektiv.
Jag läser här så ofta att alla pratar om TITAN kort hit och dit...
Förra månaden sen så köpte jag 4 st K40 Tesla kort till våra nya maskiner... Inget jag går ut med och skriker om...
Jag använder det till våra beräkningar för Softimage, att jag sitter på 64 cpuer och har ett ram på ca 256GB..
Dessa SSD gör sjukt för våra beräkningar och till det priset så.. WOW
Vi inhandlade 6 st innan de tog slut.

Lägg upp bild på systemet?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisx71:

Blev en 800, när jag ändå höll på. Har bara två 120 som jag kör i Raid0 idag så jag BEHÖVDE faktiskt en

Nu gör du mig besviken... inte 2 st av dem i RAID 0?
Hur ska du hinna ladda spelen innan alla andra med bara EN av dessa?

Skrivet av Reaverinc:

Håller med dig. För min del så var detta en given deal. Beställde 2 st innan de tog slut och raidar de. Detta ger oss ca 12% ökning när jag kör mina Renderingsprogram.
Man får ta det för vad man får, man måste sätta det i perspektiv.
Jag läser här så ofta att alla pratar om TITAN kort hit och dit...
Förra månaden sen så köpte jag 4 st K40 Tesla kort till våra nya maskiner... Inget jag går ut med och skriker om...
Jag använder det till våra beräkningar för Softimage, att jag sitter på 64 cpuer och har ett ram på ca 256GB..
Dessa SSD gör sjukt för våra beräkningar och till det priset så.. WOW
Vi inhandlade 6 st innan de tog slut.

*dreglar...* :L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Hör gärna av dig här när du testat. Tror inte jag är ensam om att vara intresserad av resultatet.

Ah.
Eh. Jag vet inte hur man benchar...
Men jag körde crystaldiskmark. Random 4k write/read och verkar ungefär samma som min Sandisk Extreme II 480. Aningens långsammare kanske.
Sekvensiell read var 450 MB/sek typ. Så det var ok.

Jag förde över lite blandade filer mellan diskarna också. Det snittade 262 MB/sek. Jag vet dock inte vad det innebär.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Igelkott:

Ah.
Eh. Jag vet inte hur man benchar...
Men jag körde crystaldiskmark. Random 4k write/read och verkar ungefär samma som min Sandisk Extreme II 480. Aningens långsammare kanske.
Sekvensiell read var 450 MB/sek typ. Så det var ok.

Jag förde över lite blandade filer mellan diskarna också. Det snittade 262 MB/sek. Jag vet dock inte vad det innebär.

Tack! Det var ungefär sånt jag ville veta.

Har precis fått hem min egen 400GB disk (kliade för mycket i köpfingrarna), har dock inte hunnit testa något än. Men det verkar som att det kommer bli en bra ersättare för min 7200-varvare.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."