Köpråd för en dator för studerande. 2 i 1 dator max 3K

Permalänk
Medlem

Köpråd för en dator för studerande. 2 i 1 dator max 3K

Hejsan!
Jag har lite frågor gällande dessa 2-i-1 datorerna...
Är dem verkligen värda att köpa för en om pluggar?
Jag personligen skulle väldigt gärna vilja ha en sådan, men jag har inga stora pengar att lägga ner så att jag får en bra prolle med en bra skärm. Då jag bara har en liten struntdator som kanppt vill fungera med linux i (kör Debian Fresh install, och det laggar lite bara jag öppnar Iceweasel (motsvarigheten för FF i Debian)). Så det jag letar efter är en dator hänger med i svängarna som inte kostar över 3000 Kronor. Då jag får studielån från CSN vilket äv ca 9000 kronor, och jag måste betala för uppehäll etc etc... ni vet
Så har man inte mycket kvar sedan när allt väl är betalat.
Så sammanfattat:

En dator, mindre än 3000 kronor.
Helst 2-i-1 så att det blir lättare att plocka med den överallt.
Samt så bör den hänga med i svängarna så att den inte börjar lagga för minsta lilla... vill ju kunna kolla på youtube och andra diverse flashfilmer som kan vara bra att kolla på i undervisningssyfte. utan att det laggar och därmed inte hänger med.

Någon om har något alternativ?
Funderar på att skriva i "köpes" fliken här i sweclockers.
Men vill helst kunna köpa den i en billig butik
är Transformer book serien bra för detta?

Permalänk

Asus Transformer Book T100 kan nog vara nåt för dig. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).