Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Android 5.0 Lollipop

Någon som vet nu det exakta datumet för Lollipop? För vad blir det nu, 2 veckor sedan sa dem "inom de närmast veckorna". Såg även på en sida att den skulle släppas 3 Nov, dock ska man ju inte lita på det till 100%...

Någon som känner till det exakta datumet?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Ingen som vet riktigt. Det sägs imorgon den 3'e men det skulle jag ta med en nypa salt.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Verkar som det inte riktigt är något som Google sagt men enligt Wikipedia är det 3 Nov. TechRadar samt AndroidPit sa bara inom de närmaste veckorna.

Chassi: Fractal Design Define R4 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: 1 TB 7200 RPM Moderkort: Asus Z87-A CPU: Intel Core i7 4770k 3,5GHz RAM: Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 2400MHz GPU: Sapphire Radeon HD7950 Boost 3GB PSU: Cooler Master GX Lite 600W Tangentbord: Logitech Gaming Keyboard G110 Mus: Logitech G500 Webbkamera: Logitech HD Webcam C310 Mikrofon: Logitech USB Microphone Hörlurar: SteelSeries Siberia V2 Hörlurar: Pioneer HDJ-1500

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Vi får väll helt enkelt hoppas på imorn hehe. Någon aning om hur jag ska få reda på att en uppdatering finns och hur uppdaterar jag med min Nexus 5?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Det snabbaste sättet blir väl att ladda hem en factory image från Google själva. Antar att de lägger upp en imagefil där. Sen kan man enkelt flasha in den genom fastboot. Men då wipas allt. OTA kanske man får vänta på litegrann.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby/Jönköping
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Viradise:

Vi får väll helt enkelt hoppas på imorn hehe. Någon aning om hur jag ska få reda på att en uppdatering finns och hur uppdaterar jag med min Nexus 5?

Kör Android 5.0 på min Nexus 5. Alltså den senaste betan av det och kan inte säga mer än att jag fullkomligt älskar den. Stabil är den också ☺

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av deeyay:

Det snabbaste sättet blir väl att ladda hem en factory image från Google själva. Antar att de lägger upp en imagefil där. Sen kan man enkelt flasha in den genom fastboot. Men då wipas allt. OTA kanske man får vänta på litegrann.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Så om jag vill ha en helt ny, fräsh, installation av Lollipop på min Nexus 5, är fastboot sättet att göra det på?

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Vad gäller ryktet gällande morgondagen (3/11) så handlar det om enheter utan någon cellular funktion, alltså Nexus 7 och Nexus 10. Resterande enheter väntas få godisklubban någon vecka senare.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Bebben:

Så om jag vill ha en helt ny, fräsh, installation av Lollipop på min Nexus 5, är fastboot sättet att göra det på?

Alternativt vänta på OTA, uppdatera och sedan göra en factory reset. Det BÖR göras en total återställning efter en sån här stor uppdatering som Lollipop är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

brukar väl komma i samband med lansering av nya nexus produkter?

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Hmm, det blir kul att se om min Nexus 7 orkar ett tag till efter uppdateringen.

Frågan är Kommer den idag? Skriver här så fort den trillat in.

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ska blir spännande att se så kanske plattan får sig ett lyft.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Tror inte uppdateringen kommer att komma till Nexus 5 idag. Vi får säkert vänta någon vecka till. Rullar preview lite lätt på den nu tills det släpps skarpt då tänker jag byta till den telefonen helt och hållet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Nån som har fått in en preview på Nexus 4an?

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Den tredje har ju knappt börjat i USA än och om de rullar ut den globalt så är det nog USA-tid de räknar med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av phlopydisk:

Nån som har fått in en preview på Nexus 4an?

Den previewn som har skapats för Nexus 4 sägs fungera väldigt bra med alla fördelar som Lollipop för med sig. Även batteritiden är bättre. Dock menar några att skärmtiden har ökat medan stand by-tiden är densamma. Andra har upplevt tvärtom med en bättre stand by-tid och oförändrad skärmtid. Jag tror dock på det förstnämnda när vi får den officiella versionen.

För att svara på din fråga så har jag inte testat previewn, mest för att jag kan hålla ut tills OTA:n anländer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Aloysius:

Den tredje har ju knappt börjat i USA än och om de rullar ut den globalt så är det nog USA-tid de räknar med.

Har alltid fått mina uppdateringar på kvällen så det där stämmer nog väl, inte för att jag tror vi får någonting ikväll men man kan alltid hoppas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Ingen Lollipop ännu..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Blir intressant o se hur snabbt olika tillverkare får ut denna till sina modeller

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2012

Google har i en officiell blogg skrivit att det kommer idag. Dock ska vi ha i åtanke att det är amerikans tid så vi kan få vänta till imorgon... hade dock varit trevligt att trycka in det innan man går och lägger sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Har som andra också hört att det är 3 November som gäller men har inte fått det än till min Nexus 7 (2013). Söker på #android5 och #lollipop på Twitter och får bara resultat som tyder på att det väldigt få som har fått det. Tror inte jag har hittat någon som meddelandet om att de har fått uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av edvinnn:

Google har i en officiell blogg skrivit att det kommer idag. Dock ska vi ha i åtanke att det är amerikans tid så vi kan få vänta till imorgon... hade dock varit trevligt att trycka in det innan man går och lägger sig.

Har du en länk till det blogginlägget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Chigurh:

Har du en länk till det blogginlägget?

http://officialandroid.blogspot.se/2014/11/designing-perfect-...

Framgår i sista meningen i det första stycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av edvinnn:

Tackar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Det är sådana här gånger man önskar att man hade en Nexus :P. Har själv en LG G3, så man får nog vänta några veckor till. De har iaf lovat att det ska komma en uppdatering före årsskiftet, alltid nåt - Sony t ex har lovat tidigast januari.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

nån som vet när det släpps för alla andra androids? har en s4+

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Niklas_Jensen97:

nån som vet när det släpps för alla andra androids? har en s4+

Det är öppen källkod så det släpps till alla. När tillverkarna får tummen ur att modifiera och skicka ut är ingen som vet.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av edvinnn:

De kan mycket väl tala om fysiska enheter som börjar rulla ut idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver, Canada
Registrerad
Aug 2006

Väldigt nöjd med Lollipop på min NexFemma. Håll ut vänner!

AMD | AB350M PRO RYZEN 1700 @ 3.9 2x16GB Sapphire Fury G3 750w R STYX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av deeyay:

Alternativt vänta på OTA, uppdatera och sedan göra en factory reset. Det BÖR göras en total återställning efter en sån här stor uppdatering som Lollipop är.

Tack, men då kör jag nog hellre via fastboot. Verkar enklast.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig