Galax presenterar Geforce GTX 980 HOF med kritvitt kretskort

Permalänk
Melding Plague

Galax presenterar Geforce GTX 980 HOF med kritvitt kretskort

Ett bländvitt kretskort är den mest iögonfallande detaljen i den ytterst påkostade Galax Geforce GTX 980 HOF Edition, men tillverkaren lovar även gott om svängrum för överklockare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt med vita grejer i datorn! Hoppas på mer sånt här!

Permalänk
Medlem

Vad är den där skruv-knapp-prylen till månne?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Fan va snyggt med vita grejer i datorn! Hoppas på mer sånt här!

Håller med, men nikotingult lät ju inte så upphetsande

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

attans va snyggt med vitt kretskort och kylardetaljer fick stor lust att bygga en blå/vit dator. ( ja jag är IFK Göteborgs fan )

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Fan va snyggt med vita grejer i datorn! Hoppas på mer sånt här!

Jag håller HELT MED !!

Med risk för att låta gnällig måste jag däremot tillägga att jag hade velat se en backplate i vitt...
Det är ändå den som kommer vara uppåt i en tower-lösning.

Permalänk
Medlem

Jag som precis ska starta ett projekt, med svartvit design på chassi/moderkort/vattenkylningen/psu, så kommer detta kort Synd bara att det inte finns ett 970 med motsvarande design då jag tänkt köra 970 SLI och inte har råd med 2 st 980...

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Vad är den där skruv-knapp-prylen till månne?

" Hyper Boost technology acts like a hardware turbocharger, increasing the maximum power delivered to the GPU with the push of a button. "

Kan vara det.

Permalänk
Medlem

Dessa har man väntat på! Tror det blir 4 stycken under vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Håller med, men nikotingult lät ju inte så upphetsande

Är man entusiast så har man inte prylarna så länge

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Varför döpte dem det till HOF och inte till HOTH?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Snyggt för det mesta men en sak... varför HOF och varför Hall of Fame på hela sidan?! Antingen tänker man på dålig öl eller dåliga youtube videos. (Men det kanske bara är jag)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Varför döpte dem det till HOF och inte till HOTH?

HOF Hall of Fame
Frågan är ju vad HOTH skulle stå för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

HOF Hall of Fame
Frågan är ju vad HOTH skulle stå för?

Snö-planeten på starwars?

Permalänk
Medlem

Usch inget för en annan, ser alldeles för spejsat ut.
Hade dock gärna sett att alla gpu:er hade backplate som standard, i alla fall i de högre klasserna.

Permalänk
Avstängd

Satan, 1304mhz basfrekvens !! Evga classified ligger på 1291

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiqt:

Dessa har man väntat på! Tror det blir 4 stycken under vatten

seriöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Fan va snyggt med vita grejer i datorn! Hoppas på mer sånt här!

Håller med! Sjukt snyggt kort. Kommer nog dock aldrig skaffa en låda med fönster, så det kvittar för min del, men ändå snygg

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

HOF Hall of Fame
Frågan är ju vad HOTH skulle stå för?

Aha. Missade Hall of Fame biten.
Hoth tänkte jag passade utséendet mer: Vit, cool, lådan har en dude som påminner om Jedi/Sith osv. Har den bra kylning så passar det ännu bättre.

Sen om HOTH måste stå för något så är det väl bara att hitta på något...

Hannibal Of The Heat?
Hot On Thermostatic Healing?
Hidden Order of Thermostatic Hatred?
Ööh...
Hall Of ThermoHaters?

Hmm... kanske var lättare sagt än gjort

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Vad är den där skruv-knapp-prylen till månne?

Skulle tippa på att det är en fläktkontroller. Oerhört vackert kort hur som helst, och lär vara äckligt snyggt i kombination med ASUS X99 Deluxe och ett vitt chassi. Ska bli intressant att se vad prislappen hamnar på

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

seriöst?

Japp, dock beroende på när dom kommer till Svenska återförsäljare. Tog ju typ 6 månader innan 780 Ti Kingpin kom till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Sen om HOTH måste stå för något så är det väl bara att hitta på något...

Hannibal Of The Heat?
Hot On Thermostatic Healing?
Hidden Order of Thermostatic Hatred?
Ööh...
Hall Of ThermoHaters?

HOTH står naturligtvis för Houses of the Holy!

Permalänk
Medlem

Detta i ett svartvitt H440W med ett moderkort i svartvitt-tema hade kunnat vara något.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Vitt är väl inte första gången de kör. Innehar ett GTX 780 från Galaxy , också Hall of Fame. Riktigt snyggt är det.

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem

Ännu ett överklockat kort, finns det kort numera som inte är fabriksöverklockade?

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Japp, dock beroende på när dom kommer till Svenska återförsäljare. Tog ju typ 6 månader innan 780 Ti Kingpin kom till Sverige.

Ska du ha 4st så är det väl bättre att ta 8GB versionerna som kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ska du ha 4st så är det väl bättre att ta 8GB versionerna som kommer?

Sant, frågan är dock när dom kommer, OM dom kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Snyggt för det mesta men en sak... varför HOF och varför Hall of Fame på hela sidan?! Antingen tänker man på dålig öl eller dåliga youtube videos. (Men det kanske bara är jag)

Jag tänkte på Sturehof - Ett grafikkort för stekare. Man kanske skulle vaska ett?

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Sant, frågan är dock när dom kommer, OM dom kommer

Innan årsskiftet sa dom här på nyheterna! ^^