Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Hur ser detta ut da?

Jag hade skippat AX1500i, är bar onödigt dyrt. 980 drar inte speciellt mycket, inte ens med fyra kort kommer du behöva ett 1500w agg. För 2-3 980:s hade jag kört på Corsair HX1000i eller AX1200 om du nu vill fläska på.

Och håller med dom andra, kolla på en Asus Swift ist. Imo så är det faktiskt ingen höjdare att spela på tre skärmar men det är ju en smaksak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

imo så är det faktiskt ingen höjdare att spela på tre skärmar men det är ju en smaksak.

Det enda som är grymmare än tre skärmar är VR, det är din smak det är fel på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Ska du lägga så mycket pengar på en datorn är det helt klart värt att köpa Assus rog swift som är på en helt annan nivå en skärmen du valt i ditt paket.

Håller helt med, men psycho är helt inne på 24'' och absolut inte högre. Han verkar inte vilja ha ROG Swift skärmar även fast dem utklassar benq-skäarmarna han verkar fastnat för Ibland vill man ha det man vill ha, är väl den slutsatsen jag kan dra.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det står ju klart och tydligt på sidan du länkade:

"If you are building a system for your personal use or installing an additional operating system in a virtual machine, you will need to purchase Windows 8 software or a Microsoft retail version of Windows 8.1 software. Windows 7 and Windows 8.1 system builder software does not permit personal use, and is intended only for preinstallation on customer systems that will be sold to end users."

Ah fail av mig. Missade det där helt, haha. Då lärde man sig något! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

vad är det för fel på dom jag valt? vill ha tre stycken 24 tummare, säg gärna någon du tycker är bätrre

Om du har utrymme för det så är min våta dröm att ha 3st 27" skärmar. (Och eftersom det är min, så är det också DIN.) O.O

IPS/PLS/VA m.m. = Bättre färgåtergivning & betrakningsvinklar. Brukar ligga mellan 5-10 ms
TN = Bättre responstider, högre uppdateringsfrekvens, billigare. Ligger ofta på 1-5 ms

*Någon som vet om man kan få tag på QNIX eller Overlord skärmar i Sverige? Det vore bäst, men personligen så är jag för orolig för att beställa från utlandet så kan inte rekommendera OP att göra det då.

*ONIX/Overlord
Permalänk
Avstängd

om jag hade haft 60k i ficka hade jag köpt detta:http://www.inet.se/kundvagn/visa/7351972/2014-11-13

Permalänk
Medlem
Skrivet av linan0205:

om jag hade haft 60k i ficka hade jag köpt detta:

Har du inte parat ihop ett DDR3 moderkort med DDR4 minnen här?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Mobot stödjer enbart DDR3 och skulle rekommendera åtminstone 1000W nätagg så att han har möjlighet att köra 3-vägs SLI om han skulle vilja i framtiden.

Permalänk
Medlem

Haha asså va konstig setup, ett riktigt dåligt val av nätaggregatet med tanke på budgeten. Förra generationens 2011 cpu, och ett sådant chassi när det finns pengar för ett riktigt bra chassi från exempelvis caselabs även cpu kylaren är ett konstigt val.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av Fluf:

RAMDisk, öka läs/skrivhastigheten på dina mesta använda spel och program med ca 20ggr jämfört med en snabb SSD.

vilket är egentligen de bästa RAMDisk softwaret? tänker inte bara på hur snabb de ska gå utan hur lätt de är o använda. Finns de något som kopierar från och till en hårdisk när man stänger av och på datorn?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Psycho_Man1338:

vilket är egentligen de bästa RAMDisk softwaret? tänker inte bara på hur snabb de ska gå utan hur lätt de är o använda. Finns de något som kopierar från och till en hårdisk när man stänger av och på datorn?

Jag använder denna mjukvaran;
http://memory.dataram.com/products-and-services/software/ramd...

(kostar några dollar, men lätt värt det)

Man kan enkelt ställa in om den skall spara vid nedstängning och om den skall ladda vid uppstart. Tex om du inte gör några uppdateringar på den kan du ha att den laddar på uppstart men du väljer när du skall spara manuellt för att få snabbare omstarter, eller om den skall vara helautomatisk så du inte behöver tänka på det själv.

Helt stabil för mig och väldigt lättanvänt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI