Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

smart uppfinning för mus vid sidan av laptop i lap

Permalänk
Medlem

smart uppfinning för mus vid sidan av laptop i lap

jag gillar att ha laptopen i mitt lap, men problemet är då vart ha musen,
ibland lägger jag först en planka på mina ben så att jag kan ha musmattan på den, men det funkar inte så bra eftersom min tunga dator böjer plankan vilket gör det jobbigt för musen.

jag har alltid tänkt på hur bra det vore med att montera något under datorn så jag kan flippa ut en musmatta vid sidan, men inget sånt verkar existera på marknaden, har nån nån smart ide?

jag vill alltså helst ha nån sån minimal lösning att jag kan sitta på en bänk uppe i bergen utan att släpa upp en jätte planka

ps: min dator är 17", såtilloch med dom begränsade markands lösningarna som finns är oftast gjorda för typ 11" datorer

Permalänk

Min första tanke är väl att om man ändå ska släpa upp en 17" laptop tung nog att böja en planka upp på ett berg, då kan man likväl dra med plankan också.

Min andra tanke är att det nog inte finns på marknaden, då 17"s halvstationära bestar inte är tänka att ha i knät.

Du kanske kan integrera en liten musmatta i din DVD-läsare, iof inte så mycket utrymme för handen då

Ville jag sitta uppe på berg hade jag nog införskaffat en billigare surfplatta istället.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niber:

jag gillar att ha laptopen i mitt lap, men problemet är då vart ha musen,
ibland lägger jag först en planka på mina ben så att jag kan ha musmattan på den, men det funkar inte så bra eftersom min tunga dator böjer plankan vilket gör det jobbigt för musen.

jag har alltid tänkt på hur bra det vore med att montera något under datorn så jag kan flippa ut en musmatta vid sidan, men inget sånt verkar existera på marknaden, har nån nån smart ide?

jag vill alltså helst ha nån sån minimal lösning att jag kan sitta på en bänk uppe i bergen utan att släpa upp en jätte planka

ps: min dator är 17", såtilloch med dom begränsade markands lösningarna som finns är oftast gjorda för typ 11" datorer

Hur tung är din dator om den kan böja en planka?
Låter som dina ben skulle krossas om du har datorn på dom.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en hård musmatta i laptopryggsäcken.
Man kan ju även skippa musen och köra trackball eller en stor pekplatta och att ha en laptop i knät är inte så bra rent ergonomiskt så man kan ju fixa ett bord.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp en mapp i bokhandeln som du monterar på undersidan av laptopen. När du behöver en musmatta så viker du bara fram den. Kanske finns det någon mapp som har magnet eller tryckknapp så att den går att låsa fast när den inte används.
Du behöver förstås skära ut hål i mappens ena sida ifall det finns fläkthål på undersidan av laptopen.

En 17"-laptop brukar också ha ett litet numeriskt tangentbord på högersidan som oftast är mycket mindre viktigt att ha än en mus. Du skulle kunna konstruera en liten brygga av plast som passar precis ovanpå dessa tangenter så att du kan ha en rese-mus ovanpå. Montera med kardborreband.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

wow så det fanns visst lösning på marknaden ändå! tackzor!