Den lilla Halo-tråden

Permalänk
Medlem

Preload för Halo 5: Guardians betan drar igång den 28:e och betan drar igång den 29:e. Någon som har lust att teama upp?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Preload för Halo 5: Guardians betan drar igång den 28:e och betan drar igång den 29:e. Någon som har lust att teama upp?

Jag kommer hem den 2a Januari, har då jobbat natt en vecka, så jag säger kanske.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flygman:

Ingen firefight. Co-op vet jag inte. Firefight var enligt mig det roligaste, men man kan inte vara för girig när man erbjuds grejer gratis.

Jag hoppas att de lägger till Firefight ändå, det var ju riktigt trevligt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Preload för Halo 5: Guardians betan drar igång den 28:e och betan drar igång den 29:e. Någon som har lust att teama upp?

Skrivet av Rasmus117:

Jag kommer hem den 2a Januari, har då jobbat natt en vecka, så jag säger kanske.

Jag har inte ens Xbox Live längre Får se om jag tar mig till och köper en månad

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag har inte ens Xbox Live längre Får se om jag tar mig till och köper en månad

Jag har nog någon trial du kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag har nog någon trial du kan få.

Oj, det var snällt. Tack så mycket för tanken men använd den själv du. Jag kan lika gärna köpa en månad då jag ändå inte spelar mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för tyst här inne tycker jag! Vilken är er favoritlåt i Halo?

Impart från Halo 2: Anniversary är ganska skön!

Jeopardy är amazing imo!

In och rösta här om vilket vapen ni vill se i fas 2 av Halo 5 betan! Det står mellan Rocket Launcher och det nya vapnet HYDRA MLRS!

https://www.halowaypoint.com/en-us/community/bulletins/the-bulletin-episode-6

Kolla också på The Sprint! Behind the scenes om utveckling av Halo 5, riktigt coolt faktiskt!

https://www.halowaypoint.com/en-us/halo-channel/shows/the-sprint/season-1

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Det är alldeles för tyst här inne tycker jag! Vilken är er favoritlåt i Halo?

Impart från Halo 2: Anniversary är ganska skön!

Jeopardy är amazing imo!

Jag vet att du inte är något fan av den låten och/eller det bandet, men ända sedan jag var mindre och spelade tvåan så har jag fastnat för den.

Eller om vi snackar original, Martin O'Donnels mästerverk, så blir det denna lite lugnare:

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Preload går igång klockan 19.00 idag och betan startar imorgon!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Har funderat ett tag nu på om jag skulle skaffa the Master Chief collection men tycker ni man ska vänta tills de har fixat alla problemen eller är det spelbart nu? Sen vill jag även passa på o fråga om det är många som spelar online på det? Minns jag rätt så gillade jag inte halo 2 storyn så mycket och spelade det mest online och sen Halo 3 spelade jag inte story alls på och endast online.

Tyckte online var riktigt roligt på Halo 3 och kan tänka mig att det är det på Halo 4 också. Tänker bara att om jag skaffar det så vill jag inte vara med om nå 20-30 min matchmaking queue utan det ska vara så man kan lira det mycket i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Har funderat ett tag nu på om jag skulle skaffa the Master Chief collection men tycker ni man ska vänta tills de har fixat alla problemen eller är det spelbart nu? Sen vill jag även passa på o fråga om det är många som spelar online på det? Minns jag rätt så gillade jag inte halo 2 storyn så mycket och spelade det mest online och sen Halo 3 spelade jag inte story alls på och endast online.

Tyckte online var riktigt roligt på Halo 3 och kan tänka mig att det är det på Halo 4 också. Tänker bara att om jag skaffar det så vill jag inte vara med om nå 20-30 min matchmaking queue utan det ska vara så man kan lira det mycket i så fall.

Det är perfekt nu om man jämför med första dagen. Vet inte om jag har fått alla uppdateringar (?) men har laddat ner alla jag har blivit tillfrågad om. Man hittar matcher i normal takt nu, men det är fortfarande 3v5 i en 3v3 elr 4v4 spellista, så bli inte ledsen om du hamnar i underläge... Jag säger köp det nu, så har du det, kan ju inte ta hur lång tid som helst att få det att fungera. Fortfarande inget färdigt spel, men är man en Halo-älskare som jag så spelar man trots buggarna.

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Det är perfekt nu om man jämför med första dagen. Vet inte om jag har fått alla uppdateringar (?) men har laddat ner alla jag har blivit tillfrågad om. Man hittar matcher i normal takt nu, men det är fortfarande 3v5 i en 3v3 elr 4v4 spellista, så bli inte ledsen om du hamnar i underläge... Jag säger köp det nu, så har du det, kan ju inte ta hur lång tid som helst att få det att fungera. Fortfarande inget färdigt spel, men är man en Halo-älskare som jag så spelar man trots buggarna.

Plus, det kostar runt 300kr i butiker just nu. Väldigt värt även för dem 511kr jag betalade för förbeställning.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Det är perfekt nu om man jämför med första dagen. Vet inte om jag har fått alla uppdateringar (?) men har laddat ner alla jag har blivit tillfrågad om. Man hittar matcher i normal takt nu, men det är fortfarande 3v5 i en 3v3 elr 4v4 spellista, så bli inte ledsen om du hamnar i underläge... Jag säger köp det nu, så har du det, kan ju inte ta hur lång tid som helst att få det att fungera. Fortfarande inget färdigt spel, men är man en Halo-älskare som jag så spelar man trots buggarna.

Skrivet av Flygman:

Plus, det kostar runt 300kr i butiker just nu. Väldigt värt även för dem 511kr jag betalade för förbeställning.

Tack för svaren Kan inte neka att 300kr är ett bra pris. Förhoppningsvis fixar de 3v5 på en 3v3 bana rätt snabbt. Är det där spelet som att man faktiskt äger 4 separata spel fast på en skiva så man startar de separat också eller startar man master chief collection och väljer kampanj därefter? Hur funkar onlineläget, är det delat eller väljer man först vilket halo man vill spela och sen får man onlineläget därefter också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Tack för svaren Kan inte neka att 300kr är ett bra pris. Förhoppningsvis fixar de 3v5 på en 3v3 bana rätt snabbt. Är det där spelet som att man faktiskt äger 4 separata spel fast på en skiva så man startar de separat också eller startar man master chief collection och väljer kampanj därefter? Hur funkar onlineläget, är det delat eller väljer man först vilket halo man vill spela och sen får man onlineläget därefter också?

Allt är samlat på en skiva. I huvudmenyn väljer du mellan kampanjerna 1-4 eller multiplayer. I multiplayer finns det olika spellistor för olika spel. T.ex. Sträcker sig vanlig 4v4 team slayer över alla 4 spelen, spelet väljs av slumpen, på samma sätt som vilken bana har gjorts i de tidigare spelen. Det finns även spellistor för specifika titlar, t.ex. Halo 3, då blir det bara Halo 3 multiplayern men slumpat spelläge och bana.

De har lyckats bra med att svetsa ihop de 4 spelen. Det är inga extra laddningstider ifall du hoppar mellan olika spel i menyerna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Allt är samlat på en skiva. I huvudmenyn väljer du mellan kampanjerna 1-4 eller multiplayer. I multiplayer finns det olika spellistor för olika spel. T.ex. Sträcker sig vanlig 4v4 team slayer över alla 4 spelen, spelet väljs av slumpen, på samma sätt som vilken bana har gjorts i de tidigare spelen. Det finns även spellistor för specifika titlar, t.ex. Halo 3, då blir det bara Halo 3 multiplayern men slumpat spelläge och bana.

De har lyckats bra med att svetsa ihop de 4 spelen. Det är inga extra laddningstider ifall du hoppar mellan olika spel i menyerna.

Nice, tack så mycket för svaret Det låter som att det är som jag vill att det ska vara då. Jag var rädd att det skulle vara fyra stycken olika spel och därmed 4 olika multiplayer så folk skulle bli utspridda på alla men nu när det inte är så så låter det som att det kan funka bra. Jag beställde det i alla fall för tycker inte att 288kr är speciellt mycket att bråka om. Även om multiplayer inte är lika roligt som jag minns det så kan jag åtminstånde spela igenom alla kampanjerna så jag kan spela halo 5 när det väl kommer ut och faktiskt komma ihåg vad som har hänt för som det är nu så kommer jag faktiskt inte ihåg ett enda dugg av vad det var för story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Det är perfekt nu om man jämför med första dagen. Vet inte om jag har fått alla uppdateringar (?) men har laddat ner alla jag har blivit tillfrågad om. Man hittar matcher i normal takt nu, men det är fortfarande 3v5 i en 3v3 elr 4v4 spellista, så bli inte ledsen om du hamnar i underläge... Jag säger köp det nu, så har du det, kan ju inte ta hur lång tid som helst att få det att fungera. Fortfarande inget färdigt spel, men är man en Halo-älskare som jag så spelar man trots buggarna.

Så du hittar spelare i normal takt? Vad är det, 10 min?
Fick det i julklapp och har försökt köra online ett dussin gånger utan att lyckas. Känns som ett... playstation.

Alltid älskat halo men min uppfattning av mcc än så länge är att det luktar apa

Permalänk
Medlem

Klockan 19.00 öppnas portarna! Skriv så lägger jag till er som vän!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Oj, det var snällt. Tack så mycket för tanken men använd den själv du. Jag kan lika gärna köpa en månad då jag ändå inte spelar mycket.

Har en trial på 2 dagar om du vill ha! Har redan ett års guld så det är skit samma för mig!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Har en trial på 2 dagar om du vill ha! Har redan ett års guld så det är skit samma för mig!

Då tar jag den gärna, så kan vi köra lite beta när det kommer! (imorgon)?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Då tar jag den gärna, så kan vi köra lite beta när det kommer! (imorgon)?

Spelar det nu!!!!

FUUUUU, måste iväg å spela innebandy!!!!!

Måste bara säga att Halo 5 känns grymt!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Spelar det nu!!!!

FUUUUU, måste iväg å spela innebandy!!!!!

Måste bara säga att Halo 5 känns grymt!

Cååålt. Jag ska jobba imorgon till 16.00 men ska ladda ned det över natten så jag kan spela något på kvällen kanske. Hur länge gäller betan?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Cååålt. Jag ska jobba imorgon till 16.00 men ska ladda ned det över natten så jag kan spela något på kvällen kanske. Hur länge gäller betan?

18:e Januari. Så du har gott om tid på dig

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

18:e Januari. Så du har gott om tid på dig

Ojdå. Ja då hinner jag nog

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Multiplayerbetan på Halo 5 är tyvärr som befarat ett "follow the leader"-spel. 343i har tagit in mycket inspiration från andra spel och delar av kärnan i Halo är borta. Samma sak som i Halo 4. Communityn lär ligga stadigt på 25-30K och nostalgiskt titta tillbaka på tiden då det var över hundratusen online på Halo 3-tiden.

Nej spelet är inte färdigt, och jag kan förstå om det är svårt att tänka kritiskt mot en spelserie som man älskar. Men jag har inga problem med det. Betan är till för att införa förbättringar, så visst det kan ske några trevliga ändringar. Och jag vill ha utveckling i Halo missförstå mig inte, men utvecklingen får inte ta död på kärnelement i spelet. Då spelar jag hellre något annat spel som förvaltar och utvecklar framgångsrikt.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att hämta halo 5 beta? Startar tmcc > extras > halo 5 beta och kommer till sidan för att hämta det. Trycker hämta, väljer profilen men sen händer det inget mer. Listas ej under "kö" eller "mina spel".

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Bara jag som har problem med att hämta halo 5 beta? Startar tmcc > extras > halo 5 beta och kommer till sidan för att hämta det. Trycker hämta, väljer profilen men sen händer det inget mer. Listas ej under "kö" eller "mina spel".

Logga ut och in. Hände samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Multiplayerbetan på Halo 5 är tyvärr som befarat ett "follow the leader"-spel. 343i har tagit in mycket inspiration från andra spel och delar av kärnan i Halo är borta. Samma sak som i Halo 4. Communityn lär ligga stadigt på 25-30K och nostalgiskt titta tillbaka på tiden då det var över hundratusen online på Halo 3-tiden.

Nej spelet är inte färdigt, och jag kan förstå om det är svårt att tänka kritiskt mot en spelserie som man älskar. Men jag har inga problem med det. Betan är till för att införa förbättringar, så visst det kan ske några trevliga ändringar. Och jag vill ha utveckling i Halo missförstå mig inte, men utvecklingen får inte ta död på kärnelement i spelet. Då spelar jag hellre något annat spel som förvaltar och utvecklar framgångsrikt.

vilka kärnelement är det som Halo 5 har tagit död på.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Det finns även spellistor för specifika titlar, t.ex. Halo 3, då blir det bara Halo 3 multiplayern men slumpat spelläge och bana.

Hur gör man för att komma åt en sådan lista.
Jag gillar inte riktigt dom nuvarande listorna.
Om jag exempelvis endast vill spela banor ifrån 3:an eller 4:an?
Försökte leta i menyn men den är en aningens krånglig enligt mig.

Sen angående Halo 5 betan.
Jag är inte riktigt förtjust i vissa grejer. Den snabba sidoförflyttningen passar inte riktigt in, känns lite som ett fusk.
Nu kan man springa hela tiden, är inte Halo för min del.
Lite för ljus bild i vissa partier. Svärdet är även den för ljus.

Edit: Adda micke990.
För dom som vill lira Halo MCC eller Halo 5 betan.

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wahlmat:

Det är perfekt nu om man jämför med första dagen. Vet inte om jag har fått alla uppdateringar (?) men har laddat ner alla jag har blivit tillfrågad om. Man hittar matcher i normal takt nu, men det är fortfarande 3v5 i en 3v3 elr 4v4 spellista, så bli inte ledsen om du hamnar i underläge... Jag säger köp det nu, så har du det, kan ju inte ta hur lång tid som helst att få det att fungera. Fortfarande inget färdigt spel, men är man en Halo-älskare som jag så spelar man trots buggarna.

Satan vad fanboysen ljuger då. Matchmakingen är sjukt seg, laddningstiderna är oacceptabla och frameratesen suger hårt som fan.

Skrivet av Oggmeiler:

vilka kärnelement är det som Halo 5 har tagit död på.

Taktik? Det är samma tempo som Cod mer eller mindre nu. Det är kul, om man spelar Cod, vilket jag gör vid sidan av Halo. Men när Halo blir i princip samma spel som Cod så känns det ju onödigt att köpa båda.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit