Kan inte logga in på hotmail!

Permalänk

Kan inte logga in på hotmail!

Tjena. Har försökt logga in på min hotmail den senaste veckan men jag kan inte eftersom att den säger att jag måste ha en verifieringskod... och det är det som är problemet. Jag bytte nyligen mobil eftersom att min gamla mobil gick sönder och jag hade ett simkort i den mobilen som var kopplat till mitt hotmail konto och så hade jag en autentiserings app på den men eftersom att simkortet är av aktiverat och mobilen är totalt förstörd så kommer jag inte åt något av dom sätten som hotmail vill att jag ska verifiera mig med. Jag blir galen snart. Och jag hittar inget sätt att kontakta microsoft :(. Uppskattar verkligen hjälp..

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du klickar på "Can't access your account?" och följer anvisningarna.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Jag föreslår att du klickar på "Can't access your account?" och följer anvisningarna.

Gjorde det, men då ville dom att jag skulle testa att byta lösenord eller ta emot ett sms... till numret som jag inte har kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartMan12:

Gjorde det, men då ville dom att jag skulle testa att byta lösenord eller ta emot ett sms... till numret som jag inte har kvar

Då följer du troligtvis inte anvisningarna. När de telefonnummer och e-postadresser som du kopplat till kontot dyker upp så väljer du alternativet som säger att du inte använder dessa längre.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Då följer du troligtvis inte anvisningarna. När de telefonnummer och e-postadresser som du kopplat till kontot dyker upp så väljer du alternativet som säger att du inte använder dessa längre.

Antagligen gör jag fel. Skulle du möjligtvis kunna skicka mig en länk eller något till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartMan12:

Antagligen gör jag fel. Skulle du möjligtvis kunna skicka mig en länk eller något till det?

Kanske ser annorlunda ut för dig då jag inte hade något nummer tillagt men på första sidan fanns det en liten länk, kommer inte ihåg exakt vad den sa men aktivera offline, har inget verifieringsnummer, nytt nummer eller liknande skulle jag gissa. Då kom man till någon fyll i nyligen skickade mail, kontakter, egna mappar, xbox konton osv... Svara rätt och du får återställa lösenordet.

Finns även nånstans att kontakta de på deras labyrint till sida (är inte på forumet). Det sagt, allt de säger är att du får köra guiden då de tar din säkerhet på absolut största allvar.

Hoppas de inte låst ut dig trots att du vet dina uppgifter till 100% samt dig veterligen inte gjort något fuffens, verkar vara en populär trend bland de och Google.

Till sist vill jag säga att dessa system är rena rama idiotin. (om de bestämmer sig för att låsa utan att du tappat sin login).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Från hotmail.com klickar du på "Can't access your account?".
Välj "I know my password, but can't sign in"
Skriv sedan i e-postkontot du försöker komma in i.
Nästa sida bör vara angående hur du vill motta en säkerhetskod och lista e-postadresser och telefonnummer som är kopplade till kontot. Välj istället "I don't have any of these"
Skriv återigen in e-postadressen som du försöker komma åt, och under det skriver du i en annan e-postadress som de kan kontakta dig på. Efter det så kommer de, så vitt jag vet, kontakta dig och be om information som bara ägaren av kontot kan veta (jag antar att det rör sig om födelsedatum, svar på hemlig fråga etc.).

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Från hotmail.com klickar du på "Can't access your account?".
Välj "I know my password, but can't sign in"
Skriv sedan i e-postkontot du försöker komma in i.
Nästa sida bör vara angående hur du vill motta en säkerhetskod och lista e-postadresser och telefonnummer som är kopplade till kontot. Välj istället "I don't have any of these"
Skriv återigen in e-postadressen som du försöker komma åt, och under det skriver du i en annan e-postadress som de kan kontakta dig på. Efter det så kommer de, så vitt jag vet, kontakta dig och be om information som bara ägaren av kontot kan veta (jag antar att det rör sig om födelsedatum, svar på hemlig fråga etc.).

Oh tack så mycket dom bad om lite saker som typ ämnen från mina senaste skickade mail osv. Och dom kommer skicka mig ett mail om 30 dagar där dom berättar om jag får tillbaka mitt konto tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Grymt Hoppas det går bra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG