Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Jag använder en QPAD 5K på jobbet och det är absolut en helt okej mus och ifall man använder ett palmgrip och formen ligger bra i ens hand (den ligger helt okej men långt ifrån klockrent i min hand) så är det ett bra köp. Dock flera mil från kvaliteten hos G502.

Jag använder i stort sett alla knappar på G502 och det är riktigt gött när man vänjer sig vid att de finns där. Sedan är den justerbara vikten (samt placeringen av vikterna) och kvalitetskänslan överlag grymt bra.

Många som tycker att G502 är något att kolla in så den ska jag kika på, har alla knappar jag vill ha (och lite till) så det verkar som att känns den skön i handen så kanske det blir den!

Skrivet av lillman89:

5040 är ju max på musen har jag för mig, samt att man kan ställa in det lite som man själv vill med deras program vara har jag för mig

Okej! Verkar som att det finns några stycken möss som är favoriter här, så det blir väll mer och mer känslan i handen som får avgöra nästan!

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Naos 7000, den har allt du ville och fyra dpi lägen, men du kanske inte gillar den c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Roccat kova +
Roccat kone pure optical (best hittils!)

inte haft några problem med att dom gått sønder.

Permalänk
Skrivet av Svampen:

Stod i höstas i valet och kvalet om en ny mus.
De jag valde mellan var razer deathadder och steelseries rival.
Kände på båda och tyckte båda kändes bra men blev tillslut en rival.

Ännu har inte belägningen på tummen nötts ner.
Rivals native dpi är 400 så är alltid den dpin jag kör på när jag lirar fps och justerar istället upp ingame sensen.
Så egentligen borde 1 gamingläge och 1 surfläge räcka för dig då 400dpi är åt helskotta för lågt i windows.
Har ett svagt minne av att man kan ställa in 4st dpi lägen men är inte hemma nu så kan inte dubbelkolla detta.

Skälet till att jag just valde mellan rival och deathadder är för att de inte har någon inbyggd musacceleration.
Det är viktigt för mig att de inte har det för jag vill ha 1:1 ratio.
Kan ingenting om de andra ovan nämna mössen har detta så tänker uttala mig om dem.
Är inbyggd musacceleration någonting du aldrig tidigare tänkt på så kan du skippa det som jag precis skrev.

Lycka till med val av mus

Skrivet av AndraBullar:

Fler än två DPI-lägen är helt klart trevligt att ha i flera lägen. Jag använder exempelvis fyra olika lägen i BF4 beroende på ifall jag flyger, kör tank, är till fots eller prickskjuter från långt håll.

Det är exakt som @AndraBullar skrev att jag vill ha olika lägen när jag lirar BF4, extrem känslighet i helikopter, "lagom" till fots, låg till sniper osv.
Musacceleration har jag aldrig tänkt på eller lagt märke till!

Skrivet av Daark:

Jag gillar min Naos 7000, den har allt du ville, men du kanske inte gillar den c:

Ungefär samma grep som Qpadmössen ser det ut som, verkar finnas en hel del möss som har "kopierat" den formen.

Skrivet av abbe_90:

Roccat kova +
Roccat kone pure optical (best hittils!)

inte haft några problem med att dom gått sønder.

Vet inte om det var min otur som gjorde att jag fick ett måndagsex. men den gick sönder som sagt rätt snabbt. Sitter och kollar in lite Roccatmöss på nätet.

Permalänk
Avstängd

Hur går det med valet av en rutten råtta? Köpt nån än?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweet_Shadow:

Den har jag också kollat lite på. Har inte varit och klämt på den, men jag har rätt stora händer så att det kanske är värt att kolla lite på den också, den ser rätt lik ut 5K musen som ska vara bra...

Är inne på min andra 5K nu, den sitter som en hanske gör i handen! Den är grym. Hade 2 st deathadder 2013 innan som höll i 2 veckor, den andra höll i 3 veckor.

Dock blev min vänsterklick lite "svampig" efter 1,5 år på min 5K, men den är värd varenda krona! Känns inte som om den har någon acceleration i hårdvaran som 97% av alla möss har.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Något jag inte nämnde förut, som inte var relevant heller, är att jag bor just nu i England men planen var att jag skulle åka hem till Sverige nästa vecka och att jag då skulle köpa någon mus, men så blev det inte nu. Så jag gick till en gamingaffär här och där fick jag låna med mig hem en Logitech g502, G402 och en Steelseries Rival som jag får känna på en vecka, jäkla service, något för svenska butiker att ta efter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweet_Shadow:

Något jag inte nämnde förut, som inte var relevant heller, är att jag bor just nu i England men planen var att jag skulle åka hem till Sverige nästa vecka och att jag då skulle köpa någon mus, men så blev det inte nu. Så jag gick till en gamingaffär här och där fick jag låna med mig hem en Logitech g502, G402 och en Steelseries Rival som jag får känna på en vecka, jäkla service, något för svenska butiker att ta efter!

Där ser man, fan va najs B)!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweet_Shadow:

Något jag inte nämnde förut, som inte var relevant heller, är att jag bor just nu i England men planen var att jag skulle åka hem till Sverige nästa vecka och att jag då skulle köpa någon mus, men så blev det inte nu. Så jag gick till en gamingaffär här och där fick jag låna med mig hem en Logitech g502, G402 och en Steelseries Rival som jag får känna på en vecka, jäkla service, något för svenska butiker att ta efter!

Schysst! Återkom gärna med åsikter, sneglat på g502 själv. Rival är ett mer prisvärt alternativ, men otroligt nöjd med Logitech's support (och dess produkter uppenbarligen).

Permalänk

Uppdatering för dom som är intresserade!
Har nu gått fram och tillbaka mellan favoriter men jag har nu beslutat mig för Logitech G402. Och nu undrar kanske några varför jag inte valde G502:an istället, och det blev inte så av två anledningar;
Fick känslan av att 502 var för utspacead med alla knappar och lite för trubbig och kantig för min smak, kände inte direkt någon skillnad i snabbhet eller liknande när jag använde dom två kort efter varandra.
Fick ett riktigt bra pris på 402, och studerande som jag är, så var jag riktigt nöjd med dealen och att jag sparade £30.

Jag säger inte att G402 är bättre än G502, men 402:s passform i min hand var oslagbar, och jag kanske inte har spelat så pass länge att jag känner skillnad på dom två mössen, vad vet jag.
Steelseries Rival var en riktigt bra mus också, kanske en bättre mus om man bara spelar lite då och då, men att man kunde ha 5 stycken DPI-profiler på Logitechen + att den kändes helt rätt i handen efter ett par sekunders användande gjorde att det blev som det blev.