Apple patenterar VR-glasögon för Iphone

Permalänk
Melding Plague

Apple patenterar VR-glasögon för Iphone

Trots att Apple inte säger ett ljud om en eventuell satsning på virtuell verklighet har företaget arbetat med tekniken sedan åtminstone 2008. Det framgår av ett Cardboard-liknande patent.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Apple VR - När du helt enkelt vill lägga lite mer pengar än andra för VR"

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

2008, det var ändå rätt så imponerande...

Permalänk
Medlem

Lite sämre, lite dyrare - Apple
Hundra spänn på att de kombinerar dem med någonting annat redan befintligt och tripplar prislappen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

"Apple VR - När du helt enkelt vill lägga lite mer pengar än andra för VR"

Jo, du har rätt. VR kostar ju bara växelpengar idag. Apple's prylar må vara dyra eller överprisade enligt vissa, men produkterna håller generellt väldigt hög kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga linser? skärmen några millimeter från ögonen? eller ser jag fel? förstod dom inte att det inte funkar?
"Bland finesserna märks möjligheten att använda kameran för att se omgivningen och förvandla upplevelsen till förstärkt verklighet"
Hehe. Förstärkt verklighet genom kameran... jadu... lycka till.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jo, du har rätt. VR kostar ju bara växelpengar idag. Apple's prylar må vara dyra eller överprisade enligt vissa, men produkterna håller generellt väldigt hög kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommenterade inte om deras kvalité, enbart deras priser.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Synd att 1080p är tok för lite. Om dom inte kommer med "Retina HD HD+" i iPhone 6s/7.

Permalänk
Medlem

OMG Apple har uppfunnit VR glasögon!!!

Permalänk
Medlem

Om några år kommer det säkert påstås att apple uppfann VR

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Bra, då är VR-marknaden säkrad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Synd att 1080p är tok för lite. Om dom inte kommer med "Retina HD HD+" i iPhone 6s/7.

Patenträttigheter gäller i 20 år:
-Jämför dagens mobiler med dom för 10 år sedan eller mer, så tror jag nog inte högre upplösning är så osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

OMG Apple har uppfunnit VR glasögon!!!

Ändå rätt imponerande att de har hållit på sedan 2008, eller ännu längre tillbaks.

Tror knappast Samsung eller LG började så tidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Alltså Apple är ju ett skämt! De gör allt för att stoppa utvecklingen av tekniken så de kan tjäna varje krona! Folket borde börja visa vilka det är som bestämmer och bojkotta Apple. Hoppas företaget går i back väldigt snart!
Jag vet att de har uppfunnit mycket bra men hade de inte patenterat de skiten också så hade nån annan säkert gjort något bättre

Permalänk
Avstängd

Åfase nu har den kommit!! I Glass . Nu väntar jag med spänning på en I Car som bara fungerar med orginaltillbehör

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Kommenterade inte om deras kvalité, enbart deras priser.

Så varför klaga över det? När det kommer till teknik och mycket annat så får man det man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Åfase nu har den kommit!! I Glass . Nu väntar jag med spänning på en I Car som bara fungerar med orginaltillbehör

Det roliga är att Apple faktiskt jobbar på en bil. Om det någonsin blir något av det är en annan sak.
http://techcrunch.com/2015/02/13/apple-car/

Permalänk
Medlem

Oroa dig inte, Samsung släpper en billig kopia som passar dig bättre.

Skrivet av Electrix:

"Apple VR - När du helt enkelt vill lägga lite mer pengar än andra för VR"

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ansökan lämnades in redan hösten 2008, vilket tyder på att företaget haft ögonen på tekniken i åtminstone sju år. Det är dock ännu inte omsatt i någon känd produkt.

Framtidsutsikten för Apple inom virtuell verklighet är dessutom högst osäker sedan Jony Ive berättat om att företaget undersökt tekniken men beslutade att istället satsa på smarta klockor.

Läs artikeln

Så varför skriver ni ens en nyhet om det? o_O

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av 007onex:

Alltså Apple är ju ett skämt! De gör allt för att stoppa utvecklingen av tekniken så de kan tjäna varje krona! Folket borde börja visa vilka det är som bestämmer och bojkotta Apple. Hoppas företaget går i back väldigt snart!
Jag vet att de har uppfunnit mycket bra men hade de inte patenterat de skiten också så hade nån annan säkert gjort något bättre

Apple går back? HAHAHAHAHA jovisst dröm vidare, apple är nog sista företaget som kommer va kvar av alla teknik företag.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Apple går back? HAHAHAHAHA jovisst dröm vidare, apple är nog sista företaget som kommer va kvar av alla teknik företag.

Om man tror på luftslott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Apple går back? HAHAHAHAHA jovisst dröm vidare, apple är nog sista företaget som kommer va kvar av alla teknik företag.

"hoppas företaget går i back" läs om läs rätt!
Och ang "företaget som kommer va kvar av alla teknik företag" så tror jag knappast!! Kan ge dig ett väldigt simpelt exempel... Microsoft, att ens jämföra shittple och Microsoft men det är nog så att du förstår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

"hoppas företaget går i back" läs om läs rätt!
Och ang "företaget som kommer va kvar av alla teknik företag" så tror jag knappast!! Kan ge dig ett väldigt simpelt exempel... Microsoft, att ens jämföra shittple och Microsoft men det är nog så att du förstår!

Du är så bra på att argumentera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Du är så bra på att argumentera.

Jadu, det beror väl på vilken nivå motargumentet ligger på..

Permalänk
Medlem

Ett annat patent Apple har är ju magnetiska laddaren till macbooks, jag tror inte Apple skulle förlora något om andra företag hade liknande lösning, skulle underlätta vardagen mycket mer men synd att Apple är som dem är....
Nu ger de sig på vr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jo, du har rätt. VR kostar ju bara växelpengar idag. Apple's prylar må vara dyra eller överprisade enligt vissa, men produkterna håller generellt väldigt hög kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen så pass bra kvalitetssäkring att de inte släpper produkter som inte klarat just denna testfas i projektet.
Många andra VR-projekt som borde gått samma väg till mötes eller iafall kastats tillbaka till utvecklingsavdelningen.

(väntar på Apple rage attackerna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Lite sämre, lite dyrare - Apple

Lite bättre, lite miljövänligare, lite bättre på mänskliga rättigheter, lite dyrare - Apple

Så, nu blev det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Ett annat patent Apple har är ju magnetiska laddaren till macbooks, jag tror inte Apple skulle förlora något om andra företag hade liknande lösning, skulle underlätta vardagen mycket mer men synd att Apple är som dem är....
Nu ger de sig på vr..

Precis, för det är ju inga andra företag som har patent och stämmer andra företag till höger och vänster. Är bara Apple som gör så....

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Precis, för det är ju inga andra företag som har patent och stämmer andra företag till höger och vänster. Är bara Apple som gör så....

Tycker iaf de är synd de dör med laddaren. Det är ju nice och önskar en standard laddakabel emd denna möjlighet,

Permalänk
Skrivet av md7:

Lite bättre, lite miljövänligare, lite bättre på mänskliga rättigheter, lite dyrare - Apple

Så, nu blev det rätt.

Åhh, kom att tänka på en film jag såg i skolan om just Apple och deras hantering av sopor. Tror det handlade om hur hela byar förstördes nere i Afrika på grund av dessa massiva berg av skräp som kom från just Apple. Rätta mig om jag har fel men rätt säker. Kan även säga att det inte bara är Apple som gör så men inte bättre än andra på något sätt...