Permalänk
Medlem

Får fpsdrops i CSGO och DotA 2

Tja Sweclockers! På sistone har min FPS börjat locka på 60 för någon anledning? Bara på de spelen, iallafall så börjar jag få fps drops i CS och Dota, eftersom den försöker locka på 60 fps så kan jag inte dra ner grafikinställningarna som normalt funkar perfekt... :/ Vet inte riktigt vad jag ska försöka göra här

Permalänk
Medlem

Har inte sätt några temperatur förändringar, har även sökt efter virus jag har defraggat hårddisken...

Permalänk
Medlem

Har du igång VSync? Stäng av det

Visa signatur

Desktop aka HOF: Haf922, GIGABYTE X58A-UD5, Intel i7-950(4.2GHz) med Corsair H100i, 6x2GB Corsair Dominator 1600MHz (1333Mhz), MSI Geforce GTX 970 TwinFrozr V, 80gb Corsair SSD, 1 TB WD:Black, Corsair HX650
Laptop: Macbook Air 2013

Permalänk
Medlem

Allt funkar perfekt nu, prövade en massa saker drog upp en tråd på Steam Forum http://steamcommunity.com/discussions/forum/11/61732896724431... jag är trådskapare där, så om någon person får problem så kan ni vänligen läsa tråden!

Permalänk
Medlem

Fick fps drop problem i Dota2 för några dagarsedan, alltid haft Vsync på för annars blir det tearing vilket är ännu mer störande. Har tidigare aldrig haft fps drop problem i Dota2 men efter en uppdatering så kunde jag få helt slumpartade fps drops. Det funkar om man stänger av Vsync men då får jag ett värre problem som sagt.

Permalänk
Medlem

Mitt V-Sync är oftast avslagen.