Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samtal/Signal problem Galaxy S3 (I9300)

Permalänk

Samtal/Signal problem Galaxy S3 (I9300)

Min Galaxy S3 har fått stora problem!
När jag ringer folk så hör inte de mig, och jag hör inte dem. Efter ca: 10sek så läggs samtalet ner, det blir felmeddelande: utanför täckningsområde och hela gsm signalen läggs ner. Sedan efter några sekunder så är jag tillbaka i nätet igen.
Samma sak händer när folk ringer mig, samtalet pågår i ca: 10sek, men ingen hör mig och jag hör inte den andra personen.

WiFi signalen är väldigt svag också! Jag har provat med att slå in *#0011# för att slå av WiFI Power save mode, men det har inte hjälpt något. Hörluraruttaget fungerar inte heller.

Telefonen är ca: tre år gammal, och den har varit inne på lagning förut. Då var det mest bara hörluraruttaget som inte fungerade, signalproblemen gick att lösa enkelt genom att starta om telefonen. Men senaste året så har inte det funkat, och nu funkar den inte alls att ringa med i princip.

Jag har googlat efter lösningar.. Jag har rootat telefonen och testat med custom rom, jag har gått tillbaka till stock rom och testat olika firmwares, jag har testat olika modem, men problemet kvarstår.

Någon annan måste väl ha fått liknande problem? Någon som vet någon lösning?