Permalänk

Stock rom SG3 I9300

Skulle återställa min SG3 låst till 3 men den hänger sig varje gång. Försöker lägga in stock rm men hittar inte riktigt när jag googlar. Det jag hittar kräver oftast premiumkonto hos någon share. Kan någon vägleda mig?

Permalänk
Medlem

skapa konto här och tanka hem firmware

http://www.sammobile.com/firmwares/

Permalänk
Medlem

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

fel tråd
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Helge200:

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

Ladda ned från sammobile.com
Ladda ned odin 3.0.x
Packa upp zipefilen .
Starta odin och lägg till *.tar som pda

Starta telefonen i download mode och koppla in den i datorn.

Flasha...

Enkla guider finns redan.

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte att göra en back up innan, speciellt efs-mappen (emei) är viktig. Går bra att göra i custom recovery, glöm inte att spara din backup på ett minneskort/datorn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Min S3 stannar vid uppstarten. Visar endast SAMSUNG. Vid varje factory reset startar den första gången och kör initial setup men hänger sig. Får inte ODIN att hitta telefonen. Testat olika USB-kablar och uttag. Kör win 8.1.