Hur kommer man igång och spelar DayZ?

Permalänk
Inaktiv

Hur kommer man igång och spelar DayZ?

Ok, jag spelar sällan spel som dessa.. kan ingenting om det. Dock kikade jag lite reviews på youtube igår och av en slump kom jag in på DayZ som verkade kul.

Hur som helst så tänkte jag fixa detta spel så tidigare idag köpte jag Arma 2 Combined nånting och sen DayZ modden som jag läst mig till, var det som behövdes. Inte f*n visste jag att det skulle vara en hel vetenskap att sätta igång och spela!??!

Tydligen skulle man även installera något som heter DayZ Commander. Sagt och gjort.. men sen då? Vad ska jag göra nu? Jag har kollat en massa youtubeklipp på hur man ska göra i Commander, men antingen så har de en tidigare version eller så har de redan gjort en massa steg som jag har kvar..

Jag har testat verify-processen, men kör jag verify Arma 2 så står den bara och tuggar på 0%.. kör jag verify Arma 2 OA så får jag ett felmeddelande..

Nu är de fortfarande overifierade och jag har börjat ladda ner Dayz Epoch som tydligen skall vara det man behöver. Kör nedladdningen igenom Commander men den är verkligen urseg.. händer knappt nånting och jag har laddat typ 3% på en halvtimme.

Kan någon ge mig ett tips hur jag ska göra för att kunna komma igång och lira DayZ? Säkerligen någon som ställt denna fråga tidigare här, hänvisa mig gärna till en tråd där alla dessa saker förklaras isf,.

Tack på förhand

/V

Permalänk
Inaktiv

Ok alla kanske firar påsk idag, så innan första respons kanske jag ska tydliggöra mina problem efter att jag suttit en stund till med detta

1) Varför går inte Verifyprocessen igenom? Är detta ett måste för att kunna spela?

2) "Huvudmodden" Dayz står som Corrupt i Commander, är det bara att köra repair?

3) Epoch-modden är nu uppe i 15% efter några timmar, cheeech! Behöver jag installera fler moddar för att kunna spela?

Permalänk
Medlem

ganska säker på att man måste starta Arma 2 iaf en gång, och joina en server, så har du inte gjort det än, prova det.
var ett tag sen jag spelade, så kmmer inte ihåg mer

Permalänk
Medlem

Det hade varit smidigare om du köpt dayZ stand alone från steam. då hade du inte behövt hålla på med dayz commander.

Men när du installerat arma 2 Combined så måste du först starta båda spelen. du behöver inte gå in på en server utan bara starta dom så du får upp start meny osv. efter det så öppnad du commander och installerar vilken variant du vill ha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KalleZz:

Det hade varit smidigare om du köpt dayZ stand alone från steam. då hade du inte behövt hålla på med dayz commander.

Men när du installerat arma 2 Combined så måste du först starta båda spelen. du behöver inte gå in på en server utan bara starta dom så du får upp start meny osv. efter det så öppnad du commander och installerar vilken variant du vill ha

Mjo men av någon anledning så var standalone dyrare?

Ok detta har jag gjort, så nu får jag hoppas att det går igång när denna evighetstankning av Epoch är klar.. tur det är påskafton och man ska iväg på familjemiddag ett par timmar

Permalänk
Medlem

Köp inte standalone. Man ska inte köpa icke färdiga spel.
Incitamentet att ngnsin höra klart spelet försvinner om alla betalar för det innan det är klart.
På dayz standalone är typiskt exempel på det. De har fått in sina cash o nu händer ingenting. Släpper nått nytt skin då och då "oh se vad vi jobbar" när hela motorn är trasig.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stimpen:

Köp inte standalone. Man ska inte köpa icke färdiga spel.
Incitamentet att ngnsin höra klart spelet försvinner om alla betalar för det innan det är klart.
På dayz standalone är typiskt exempel på det. De har fått in sina cash o nu händer ingenting. Släpper nått nytt skin då och då "oh se vad vi jobbar" när hela motorn är trasig.

Som sagt, jag har köpt Arma combined och tankar nu DayZ modden.. men det går ruggigt segt.. kom hem nu och skiten är på 53%

Permalänk

Jag startade alla arma 2 spel och sist Dayz-modden då jag hade läst att man skulle göra så och det funkade.
Och sen joinade jag serverar via Dayzcommander. Men har för mig att jag hört nånstans att dayzcommander har lagts ned? Kanske inte stämmer alls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Installera Arma 2 och Arma 2 OA, inte DayZ modden som finns på Steam. Starta båda två spelen (till menyn bara), installera sedan DayZ Commander och verifiera Arma 2 där. Får du ett CD KEY error vid något tillfälle så ignorera bara det. Det är bara en bugg. Sen efter det är det bara att lista ut vad du vill köra för sorts mod. Vill du spela Epoch så laddar du ner Epoch modden i listan, som exempel. Vill du t ex spela Overpoch laddar du ner Epoch och Overwatch. Men ja, du får kika närmare på det. Till vissa mods behöver du skriva in startparametrar i settings på DayZ Commander. All sån specifik info hittar du på nätet när du bestämt dig för vad du vill köra

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!