Sony Xperia Z3 stendöd efter fall på 30cm..

Permalänk

Sony Xperia Z3 stendöd efter fall på 30cm..

Hade mobilen liggandes i sängen, telefonen som är hal som en tvål gled ner och small i golvet. När jag tog upp den så var den helt stendöd, reagerar varken på laddning, datorn eller hardreset.
Inga sprickor i displayen vad jag kan se, utan det är som batteriet inte ens skulle existera i den..
Ska det verkligen vara sån dålig kvalité att den inte ens klarat ett sådant kort fall? Haft telefonen i 2 mån och aldrig haft något problem med den annars, antar att det bara är att bita i det sura äpplet och skicka till Halebop och hoppas på att garantin täcker detta.
Skulle det funka att lämna in den till närmaste Euronics eller Teliabutik och fortfarande få de på garantin via halebop? Har bara dåliga erfarenheter av lång väntetid på att få tillbaka telefonen från Halebop, men Euronics har alltid varit snabbast.

Permalänk

Min S5:a 9 dagar gammal gjorde sin första resa i golvet i söndags. Gled ur jackan som lpåg på sportväskan och gled/föll då ca 20 cm. Inte stendöd men en spricka rakt över skärmen. Knakar i telefonen när man trycker och bänder den. Tillfällighet kanske men man undrar hur kvalitén är nyare modeller.