GTA V (PC) undersökning [Kör du med Xbox 360-kontroll eller tangentbord/mus?]

Permalänk
Medlem

Handkontroll till fordon... MC och flyg är ett måste... men när jag ska skjuta från bil, blir det tangbord mus...
Sen till fots blir det tangbord mus.
Men nästa gång jag drar en hdmi kabel till TV från pc, då kommer jag nog bara lira HK...

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

båda såklart^^ tycker det är mycket skönare med fordonen med kontrollen medans skjutandet blir med mus och tangentbord^^

har tagit ett stort front högtalar skydd ifrån ett par kasserade jbl så jag kan sitta i fottöljen och köra med båda^^

Permalänk
Avstängd

Hade förväntat mig mer utav FPS-läget måste jag säga. Det var en besvikelse.

Någon mer som känt det samma?

Men nu är ju inte detta ett FPS-spel i första hand iallafall så.

Permalänk
Medlem

Körning med handkontrollen är skönare helt klart. Men när skjutningen är mycket bättre med mus och när man dessutom kan skjuta från fordonen så är det självklara valet mus/tangentbord. Är väldigt klumpigt att skjuta från ett fordon med dosan.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Hade förväntat mig mer utav FPS-läget måste jag säga. Det var en besvikelse.

Någon mer som känt det samma?

Men nu är ju inte detta ett FPS-spel i första hand iallafall så.

Japp! Började spela med en kombo av mus och handkontrol, men för singleplayer kör jag med enbart kontroll. FPS-läget känns inte i närheten av vad man är van vid i BF, CS etc. och den extra precisionen behövs inte riktigt i storyläget. Däremot planerar jag att lira online i tredje person med mus.

En annan grej är att man också vill beundra fordonen och sin outfit i tredje person, det är ju en rätt stor del av GTA V

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

PS4 kontroll när jag kör bil. Tangentbord + Mus i FPS.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Intressanta resultat hälften av er verkar ha kontroll på läget^^

55 med kontroll och 55 med båda

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

PS4 kontroll när jag kör bil. Tangentbord + Mus i FPS.

Samma, fast PS3 kontroll

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

VIll köra med kontroll men får det inte att funka. har en xbxo 360 kontroll till xbox, har installerat drivrutinerna men när jag connectar den så avaktiverar den internetmottagaren och säger att den drar för mkt ström, testa motionjoy också men det funkar ej. Tips på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Kör med mus + tbord för vanligt spelande, och kontroller för motorcykel & luftfordon. Förj*kla jobbigt att styra flygplan på tangetbord..

Med mus och tangentbord ja, men om du bara använder tangentbordet för att styra flygplan eller helikopter är det busenkelt! Använd WASD+8456 på numpaden

Permalänk
Entusiast

Inte ägt konsoll sen Nintendo 8-bit, så för mig är valet ganska enkelt. Är så genomvan att sköta allt via tangentbord och mus oavsett vad det är. Med vana inne så kanske det skulle vara enklare att få bilkörningen att vara lite mer "smooth" med kontroller då det tenderar att bli småryckigt med tangentbord.

Flyga så blir det endast tangentbord... hade förhoppningar att det skulle påminna om BF4 där man spenderat ofantligt många timmar i helikopeters och luftskeppen. Men musen la jag fort åt sidan då det visade sig att rörelserna man gjorde med musen kom med 2 sekunders fördröjning och man hade noll koll på hur mycket man korrigerat.

I grund och botten så känns detta ändå som ett konsollspel rakt igenom på alla sätt... men lik förbannat jävligt roligt

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag använder makkapär till fordon, till fots om inget puffrande och golf
resten tangentbordet.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Kör med ratt/pedaler och mus/tangentbord till fots.

Hur har du lyckat koppla ihop det om jag får fråga? Jag har själv en logitech g27 som jag gärna vill använda med gta

Permalänk
Avstängd

Man är ju pro så det är klart man kör med mus och tagentbord.
Men jag har funderat på att köpa en xbox kontroll för flygning, blir ju väldigt hackigt med tgnbord när man flyger.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Använder aldrig handkontroll till pc pga sämre precision.

Permalänk

Vadå xbox kontroll? Euw..

Nej, jag kör med ps3 kontroll! <3

Permalänk
Medlem

"Kör du med Xbox 360-kontroll eller tangentbord/mus?" Nej, det gör jag inte.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Jag kör handkontrollen till fordon då jag upplever bättre kontroll på det, använde 3dje personsläge då.

När det ska pangpangas till fots använder jag mus+tgb och förstapersonsläge.

Kör helt tvärtom, tredjeperson i action och kör bil och motrcyckel i förstaperson. Tycker det är lättare att åka slalom mellan trafiken då.

Ont: Handkontroll för allt utom pangpang mer eller mindre.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag använder bara tangentbord/mus. När jag spelade gta v på ps3/ps4 trodde jag aldrig det skulle vara skönt med tangentbord/mus (alltså bilkörning osv), men nu tycker jag det är skönare och man får bättre synvinkel genom att kolla runt med musen medan man kör med tangentbordet. Sen all skjutning osv. är ju givet att det är skönare med mus/tangentbord.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Trådad 360 kontroll och tangentbord/mus. För att köra bil/flyga blir det 360-dosan då jag tycker det underlättar väldigt mycket att kunna ha analog gas/broms samt styrning. Blir ju allt eller inget med tangentbord och tycker det ofta ställer till det bland mer trafik (lättare att man svänger "för mycket" och krockar.) Till fots blir det dock tangentbord/mus mest pga av att siktandet blir så mycket mer exakt.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Hur har du lyckat koppla ihop det om jag får fråga? Jag har själv en logitech g27 som jag gärna vill använda med gta

Det här funkade för mig.
https://steamcommunity.com/app/271590/discussions/0/616198900...
Kör med en logitech driving force gt. Har begränsat ratten till 180° och stängt av vibration i GTA för det funkade inte som det skulle.