Tele2 Mobilt bredband - alltid inkl moms på privata abonnemang?

Permalänk
Medlem

Tele2 Mobilt bredband - alltid inkl moms på privata abonnemang?

Hejsan, hade varit roligt och höra vad som gäller nu efter taken höjdes på privatsidan hos Tele2.

Är själv på gång att förhandla om ett bättre avtal och känner mig lite osäker på just detta med momsen.

Någon här som bytt upp sig nyligen?
http://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g/

Permalänk
Medlem

Priser till privatpersoner/konsumenter anges inklusive moms.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Hejsan, hade varit roligt och höra vad som gäller nu efter taken höjdes på privatsidan hos Tele2.

Är själv på gång att förhandla om ett bättre avtal och känner mig lite osäker på just detta med momsen.

Någon här som bytt upp sig nyligen?
http://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g/

Det är alltid med moms till privatpersoner. Och för övrigt så skaffade jag ett sånt abonnemang, som jag nu har fått uppgraderat till 50GB/Mån och 50% rabatt i 12 månader så jag betalar 123 kr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Priser till privatpersoner/konsumenter anges inklusive moms.

Skrivet av jnsson:

Det är alltid med moms till privatpersoner. Och för övrigt så skaffade jag ett sånt abonnemang, som jag nu har fått uppgraderat till 50GB/Mån och 50% rabatt i 12 månader så jag betalar 123 kr

Ja, momsen brukar väl alltid ingå när det handlar om privata priser?
Satt själv i kontakt med företagssupporten i fredags då jag kört med 20GB de sista tre åren.
Just vid de tillfället kändes de ganska förmånligt, kom ifrån Telia dessförinnan och 10GB.

Vet inte vad man ska säga den här gången, beror naturligtvis mycket på hur man väljer att prioritera.
Blev själv erbjuden en ny router mot bundet i 24mån och 25GB till samma pris som jag betalat per månad fram tills idag, dvs 280kr inkl moms. Hade från början siktet inställt på 50Gig jag också och det är väl åt de hållet de lutar fortfarande. Skulle väl kunna tänka mig bundet igen mot en ny router men allra helst utan bindningstid och lite större datamängd.

Ligger man kring 20 så slår man lätt i taket om man är lite mer aktiv på nätet vissa månader har jag märkt.
Var delvis därför jag fick lotten och ringa upp dem igen för andra gången i år och be om hjälp.

Första gången så blev jag lovad begränsad hastighet ifall det sker igen längre fram en annan månad.
T.o.m intygade den gången när jag frågade för säkerhetskull om ändringen kommer gälla permanent närmsta månaderna framåt.

Nu några månader senare så verkade möjligheten nästan inte finnas kvar, nästan som killen jag pratade med inte ville låtsas om ifall begr. hastighet fortfarande fanns eller inte. Var kanske inte så insatt. Köpalternativet låg i vart fall kvar på sidan om man önskar sig extra datamängd. Hur som så löstes problemet med en extra GB som supporten tillförde till kontot.

Möjligt jag ringer kundtjänsten igen imorgon, bäst och kolla så de inte hänt några missförstånd.

Får diskutera vidare då även om detta med göra upp om ett förnyat abonnemang.

Det är ju nästan rent på tok att de kan få skilja så mycket mellan företag och privat.
Visserligen får man routern om man binder sig men de står liksom och väger där på bekostnad av den mindre datamängden.

Samma priser på sättet priserna uppges på sidan av Tele2, ena inkl moms och andra exkl moms.
Tror det får bli ett privatabonnemang om Tele2 inte klarar göra bättre ifrån sig på företagsidan.

Tack till er båda för svaren & Grattis till en bra deal @jnsson, snacka om god tumme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Grattis till en bra deal @jnsson, snacka om god tumme

Det var ett öppningserbjudande då Tele2 öppnade en ny butik i närmsta centrum.
Dock så fick jag inte ta abonnemanget i butiken "för att jag redan var kund"
Men jag kunde ta del av abonnemanget om jag köpte en hårdvara.
Så jag ringde Tele2s uppsägningsavdelning, och han tyckte (som jag sa) att det var dumt att jag skulle behöva säga upp abonnemanget för att sedan teckna ett nytt, så han la in 50% rabatt plus bumpade upp till 50GB, för 4kr mer/mån.

Tror jag jag gjorde årets klipp för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig