Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

fläktar till customloop

tjena skulle behöva lite hjälp med fläktar till en customloop http://www.inet.se/kundvagn/visa/8176125/2015-07-12. det blir alltså 3 140 och 3 120. Sen skulle jag vilja ha likadana vanlig chassi fläktar om detta är möjligt så kanske 9 fläktar totalt. Beställer gärna från sverige för vill inte ha så dyr fraktkostnad. Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

slang fattas i kundvagnen vad jag kan se. kanske skulle vara kul med en backplate till grafikkortet också.

vad gäller fläktar så kanske du ska köra på noiseblockers? eloop ska vara väldigt trevliga fläktar men de kan endast köras i push då de slår i om de är i pull. annars finns blacksilentpro. noctua har även fläktar, be quiet lär ha några bra fläktar. corsair sp120 finns men ingen sp140 vad jag vet (inte utan led i alla fall). ek har sina vardar-fläktar men finns vad jag vet bara att köpa på deras hemsida.

har ingen egen erfarenhet av ekoolant pastel blue men vad jag har läst så är blood red åtminstone inte så trevlig och färgar av sig mycket. kanske mayhems istället?

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

@versions @Pamudas Tackar för svar, det verkar på er båda som att Noiseblocker fläktarna är bra. Undrar om det finns likadana fast 140 mm ? sedan undrar jag även om det här med vätskan är ek mayhem inte så bra kanske? vill ju inte ha avfärgning i blocken osv. Backplate vad har du att rekomendera där? det är ett 780 jag har än så länge. Tacksam för hjälp!

juste slang. det är Primochill LRT 10/16

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av johanfrisk02:

@versions @Pamudas Tackar för svar, det verkar på er båda som att Noiseblocker fläktarna är bra. Undrar om det finns likadana fast 140 mm ? sedan undrar jag även om det här med vätskan är ek mayhem inte så bra kanske? vill ju inte ha avfärgning i blocken osv. Backplate vad har du att rekomendera där? det är ett 780 jag har än så länge. Tacksam för hjälp!

juste slang. det är Primochill LRT 10/16

eloop finns endast i 120mm. blacksilentpro finns i både 120mm och 140mm.

http://www.coolerkit.se/shop/mayhems-pastel-blue-3063p.html kanske?

du kan använda dig utav http://configurator.ekwb.com/ för att hitta vattenblock och backplates som passar ditt grafikkort (om du ska ha ek).

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

@versions Tjena, den vätskan var ju underbar. Angående fläktarna så vill jag helst beställa från sverige har du något annat tips på 140mm? Sen till vätskan hur många liter ska man köpa? eks configurator funkar inte då jag har ett "inet edition moderkort" msi z87, men block vill jag nog ha samma som jag har om det inte finns något bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2006

Corsair SP PWM Quiet Edt för radiatorerna och AF för chassit är trevliga alternativ.

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 8GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.
//Rhalla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

@rhalla vet du om de finns i 140mm ? för 120mm har jag bestämt mig det blir http://www.coolerkit.se/shop/noiseblocker-nb-eloop-3426p.html fläktarna ska bara var funktionella då det inte kommer synas därför så behöver det inte vara jätte estetiskt. Men AF för chassit blir det tror jag. Är mest ute efter 140 till 420 radiatorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

@Lifooz som i mitt tidigare inlägg undrar jag mest om 140mm men tack för förslaget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av johanfrisk02:

@Lifooz som i mitt tidigare inlägg undrar jag mest om 140mm men tack för förslaget!

Liontech som jag länkat till kommer att få in dom nästa månad i 140mm utförande, det finns till och med static booster till dom.
/Lifooz

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

@Lifooz ok tackar så mycket vill gärna ha in fler förslag och om de är "nya" så vill jag gärna vänta lite så man kan få revievs på dom. har du några fler förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av johanfrisk02:

@Lifooz ok tackar så mycket vill gärna ha in fler förslag och om de är "nya" så vill jag gärna vänta lite så man kan få revievs på dom. har du några fler förslag?

Be Quiet gör ju rätt färska fläktar, och sedan har vi Fractal Design med deras sortiment och till sist Corsair är väl dom som ringer.
Även om jag personligen hade totalskrotat samtliga av dom till förmån för Prolimatech Ultra Sleek Vortex.
/Lifooz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Tjena återupplivar tråden igen, har nästan bestämt mig på fläkt delen. De blir http://www.liontech.se/partdetail.aspx?q=p:4736423 som 140mm radfläkt, eller ska 140 mm också vara pwm? och sedan http://www.coolerkit.se/shop/noiseblocker-nb-eloop-3426p.html som 120mm radfläkt. Just nu tänker jag på vad som skulle vara smartaste sättet att tömma och fylla loopen? några tips? sedan undrar jag om man ska ha någon vatten temp-mätare? och en fläktkontroller vore väl bra ?sen är de det här med bitspower fittings behöver 2 45 och 2 90 böjar, är det bara att köpa böjarna också har sett att det finns massor av fler saker och de ser ut som om man behöver någon form av kopplings dosa? @versions

//FrizzK