Garanti ärende EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+ lyckligt slut

Permalänk
Medlem

Garanti ärende EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+ lyckligt slut

Måste få delge varför Inet är för mig den bästa datorbutiken.

Jag köpte på premiärdagen ett EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+, men bara efter någon dag hemma med kortet så började en del artefakter visa sig på skärmen, samt att videosignalen tappades många ggr om inte fungerade över huvud taget. Så jag skickade tillbaka kortet till inet för lite service och det visade sig att kortet var av typen måndagsexemplar. Efter ett samtal med Jennie och Emil på Inet så vart det klart att ett nytt kort skulle skickas hem till mig. Med glimten i ögat så sa jag i all hast att dom skulle slänga med en pingvinstång (godis gör väl alla glada). Sagt och gjort, jag låter bilden få tala.

Det är sådana gester som kan vara väldigt avgörande för min del om jag ska stanna kvar som kund

Tack @Inet

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Inet levererar som alltid <3

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Borde nästan byta namn till pingvInet. Nästan det bästa med inet är pingvinstängerna <3

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Måste få delge varför Inet är för mig den bästa datorbutiken.

Jag köpte på premiärdagen ett EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+, men bara efter någon dag hemma med kortet så började en del artefakter visa sig på skärmen, samt att videosignalen tappades många ggr om inte fungerade över huvud taget. Så jag skickade tillbaka kortet till inet för lite service och det visade sig att kortet var av typen måndagsexemplar. Efter ett samtal med Jennie och Emil på Inet så vart det klart att ett nytt kort skulle skickas hem till mig. Med glimten i ögat så sa jag i all hast att dom skulle slänga med en pingvinstång (godis gör väl alla glada). Sagt och gjort, jag låter bilden få tala.

http://i.imgur.com/1zEZl3g.jpg

Det är sådana gester som kan vara väldigt avgörande för min del om jag ska stanna kvar som kund

Tack @Inet

[sarkasm]Jo, en pingvinstång är verkligen en bra värdemätare på service![/sarkasm]

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

[sarkasm]Jo, en pingvinstång är verkligen en bra värdemätare på service![/sarkasm]

[sarkasm]Det var gesten i sig, pingvinstången en bonus [/sarkasm]

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

[sarkasm]Det var gesten i sig, pingvinstången en bonus [/sarkasm]

Nu är du motsägelsefull. Du vill ha en pingvinstång, får en, tycker det är fånigt men att det ändå är avgörande?
Att Inet åtar sig att hantera din reklamation/garantianspråk är annars det minsta man kan begära.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu är du motsägelsefull. Du vill ha en pingvinstång, får en, tycker det är fånigt men att det ändå är avgörande?
Att Inet åtar sig att hantera din reklamation/garantianspråk är annars det minsta man kan begära.

Tycker inte att pingvinstången på något sätt är fånigt, tvärtom. Jag svarade med en sarkastisk ton på ditt sarkastiska inlägg.

Självklart är reklamation/garanti en självklarhet, har aldrig sagt något annat. Men just att dom slängde med en pingvinstång för att jag bad om det, när dom helt sonika inte behöver. Den gesten gillar jag. Det är sådana gester, eller "det lilla extra" från personalen på Inet som väger mer än ett lägre pris hos andra butiker.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Tycker inte att pingvinstången på något sätt är fånigt, tvärtom. Jag svarade med en sarkastisk ton på ditt sarkastiska inlägg.

Ah, ett grammatiskt syftningsfel från din sida alltså.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ah, ett grammatiskt syftningsfel från din sida alltså.

Ber om ursäkt för detta. Ska aldrig mer upprepas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Fick själv hem ett EVGA GTX 980 Ti från Inet idag. Samma variant som du har. Fullt med grafikfel i Furmark, 3D mark, OCCT. Dock inga grafikfel i GTA V, men däremot krashade det till och från. Hoppas jag får samma service som du.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Kul att det gick smärtfritt, en annan har skickat in sin dator på "service" 2 ggr utan resultat för samma fel.
https://youtu.be/_92OmKMJod0