Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Patchnotes för 1.63 som släpptes idag. Bra att de fortsätter med uppdateringar även innan Phantom Liberty släpps.
https://www.cyberpunk.net/en/news/48364/patch-1-63-list-of-ch...

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty - New ways to play

Förbättringar i spelet (text via OCR);

  • A Dangerous New District

  • Dozens Of New Story Quests & Gigs

  • Vehicle Combat & Mounted Weaponry

  • Revamped Police System

  • Combat Al Overhaul

  • Endless Dynamic Events & Missions

  • Redesigned Cyberware Perks

  • All New Relic Tree & Abilities

  • Increased Level Cap

  • 100+ New Items - Weapons, Cyberware & Fashion

Permalänk
Medlem

Har Cyberpunk i GoG. Ser att det är hyfsat pris på tillägget i Epic. Antar att det inte går att köpa tillägget där och att man får nyckel till GoG?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har Cyberpunk i GoG. Ser att det är hyfsat pris på tillägget i Epic. Antar att det inte går att köpa tillägget där och att man får nyckel till GoG?

Nej, det gäller bara på den affären. Numera är det aldrig någon nyckel eller något som skulle kunna överföra köpet till en annan plats. Samt att de affärer som säljer nycklar som Green Man Gaming, har det specat var den gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, det gäller bara på den affären. Numera är det aldrig någon nyckel eller något som skulle kunna överföra köpet till en annan plats. Samt att de affärer som säljer nycklar som Green Man Gaming, har det specat var den gäller.

Tack. Som jag anade men bra med bekräftelse.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, det gäller bara på den affären. Numera är det aldrig någon nyckel eller något som skulle kunna överföra köpet till en annan plats. Samt att de affärer som säljer nycklar som Green Man Gaming, har det specat var den gäller.

Nu är det nog inte så enkelt förstås men är inte Cyberpunk 2077 DRM-fritt i alla butiker? Tvivlar förstås lite på att det bara skulle dra ihop de olika mapparna i utforskaren. Känns för enkelt och rimligt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu är det nog inte så enkelt förstås men är inte Cyberpunk 2077 DRM-fritt i alla butiker? Tvivlar förstås lite på att det bara skulle dra ihop de olika mapparna i utforskaren. Känns för enkelt och rimligt.

Är förstås inte helst säker, men det brukar vara låst till butik per spel. Som du säger kanske det finns vissa undantag.

Det jag kan se på Phantom Liberty är att det på specifications står "Login Accounts Required: Epic Games"
https://store.epicgames.com/en-US/p/cyberpunk-2077--phantom-l...

Permalänk
Medlem

Det är relativt stora skillnader i pris. På Epic Store kostar expansionen 280 kr, på GOG 324 kr och Steam tar €30 vilket är ungefär 358 kr idag. Så nästan 80 kr i skillnad mellan Steam och Epic.

Permalänk
Medlem

REDstreams - Cyberpunk 2077 v2.0 och Phantom Liberty
En timme lång stream med diskussion och info om de nya systemen i Cyberpunk 2077 v2.0 och om expansionen Phantom Liberty.

Permalänk
Medlem

Before release CP2077 2.0 and PL please check conditions of your cooling systems in PC. We use all what you have, so workload on CPU 90% on 8 core is expected. To save your time please run Cinebench or similar and check stability of your systems
- Filip Pierściński

Vi som kör på PS5 får väl dammsuga fläkten eller nått!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

🔥🔥🔥
Precis som det är på Starfield då för mig, blir helt otroligt varmt i rummet efter en lång session nu hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte riktigt bestämt mig för hur jag gör med DLC't. Enklast vore att bara köpa den på GOG men rätt sugen att dubbeldippa på Steam också.

Släppet är samtidigt ganska nära i tid och vill nog spela mig nöjd med Starfield innan jag gör en helt ny genomspelning av Cyberpunk 2077. Ska bli nice att låta 4090't arbeta på riktigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Låter som det snart vore dags att köra spelet igen, känns som jag är en av de få som faktiskt hade väldigt bra erfarenhet av spelet i tidigt skede redan men nu finns ju en massa nya grejjer som gjort spelet ännu bättre. En sak jag ogillade var bl.a. det fanns typ en massa items men alla hade samma värde/funktion. Hade hoppats man skulle göra lite mer Deus Ex stuk med nästan alla items har lite olika värde, effekter osv. Var helt onödigt att samla på sig grejjer i spelet. Sen var också craftingen väldigt basic gjort samt att det var lite "tomt" i stan vad man kunde göra sidan om. Annars var det bra spel.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Låter som det snart vore dags att köra spelet igen, känns som jag är en av de få som faktiskt hade väldigt bra erfarenhet av spelet i tidigt skede redan men nu finns ju en massa nya grejjer som gjort spelet ännu bättre. En sak jag ogillade var bl.a. det fanns typ en massa items men alla hade samma värde/funktion. Hade hoppats man skulle göra lite mer Deus Ex stuk med nästan alla items har lite olika värde, effekter osv. Var helt onödigt att samla på sig grejjer i spelet. Sen var också craftingen väldigt basic gjort samt att det var lite "tomt" i stan vad man kunde göra sidan om. Annars var det bra spel.

Spelade igenom spelet under mellandagarna 2021. Inte problemfritt, en del problem med quests och en del andra buggar men överlag fungerade det rätt bra. Hoppade in lite ibland tills en uppdatering släpptes under 2022 där man ändrade kartan på ett sätt jag inte gillade.

Påbörjade en ny runda i början av året när jag fick hem mitt 4090 men fastnade med annat. Lite skönt nu när DLCt ligger så nära i tid.

Men... så mycket annat som släpps nu med.

Hoppas folk verkligen ger spelet en ny chans nu. Det förtjänar det. Nu gillade jag Witcher 1 och 3 men undrar om jag inte håller Cyberpunk högre ändå. Enda som riktigt saknades var ett större djup. Storyn är fantastisk.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hoppas folk verkligen ger spelet en ny chans nu. Det förtjänar det. Nu gillade jag Witcher 1 och 3 men undrar om jag inte håller Cyberpunk högre ändå. Enda som riktigt saknades var ett större djup. Storyn är fantastisk.

Precis, gillade starkt storyn, världen, karaktärerna och kvalitén och variationen på själva missions och även musiken var överlag väldigt bra anpassad. Det var det som höll mig fastklistrad i spelet, klart det fanns brister också men de saker spelet gjorde bra fick mig "hooked" och är en av de få spelen där jag ville faktiskt spela igenom, brukar ha den tendensen jag fastnar alltid nånstans där jag tappar intresset och spelet kan ligga kanske ett halvår orört tills jag kanske eller kanske inte försöker "tvinga" mig igenom det, hände senast nu med bl.a. Harry Potter spelet som jag också överlag har gillat men ändå börjar det kännas lite långrandigt mot slutet. Kindgom Come Deliverance, var före det förra spelet som fick mig fastklistrad på samma sätt så sker inte alltför ofta numera...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Precis, gillade starkt storyn, världen, karaktärerna och kvalitén och variationen på själva missions och även musiken var överlag väldigt bra anpassad. Det var det som höll mig fastklistrad i spelet, klart det fanns brister också men de saker spelet gjorde bra fick mig "hooked" och är en av de få spelen där jag ville faktiskt spela igenom, brukar ha den tendensen jag fastnar alltid nånstans där jag tappar intresset och spelet kan ligga kanske ett halvår orört tills jag kanske eller kanske inte försöker "tvinga" mig igenom det, hände senast nu med bl.a. Harry Potter spelet som jag också överlag har gillat men ändå börjar det kännas lite långrandigt mot slutet. Kindgom Come Deliverance, var före det förra spelet som fick mig fastklistrad på samma sätt så sker inte alltför ofta numera...

Håller med! När man väl sögs in i spelvärlden var man ju helt fast! Det där härliga (och ibland jobbiga) med att spela open world-titlar där man hela tiden hittar något nytt att undersöka. Snubblar över någon form av situation, något jobb, någon intressant plats som behöver undersökas eller bara åka runt i spelvärlden.

Grafiken är maffig egentligen oavsett inställning. Musik och ljud... underbart. Växla igenom radiostationerna. Hitta något stök att reda ut. Oj, ett nytt riktigt maffigt vapen. Någon ny uppgradering som man sökt efter.

Brister fanns ju som sagt, mycket gick att komma runt. Och förväntar mig mycket av släppet nu i slutet av månaden. Önskar bara att de var ärligare med hur skicket på spelet var och de fått mer tid för att få det närmare vad man ville ha ut.

Känner igen mig i bägge exempel. Spelade också Harry Potter vid lanseringen men kom av mig en liten bit in. Fortsatte och spelade igenom på semestern. Överlag uppskattade jag upplevelsen men gillade det inte så mycket som jag hoppades. sista 20% av spelet ogillade jag ganska starkt då jag mest bara ville bli klar med det. Men spelvärlden? Underbar.

Kingdom Come: Deliverance har jag 132 timmar i, mycket har gått åt till tjuvjakt om jag ska vara ärlig. Kom av mig på ett uppdrag en bra bit in i spelet, man ska ta sig in på ett ställe och behöver lämna ifrån sig allt. Inte riktigt orkat med det och åren har dragit förbi. Någon gång när jag kan motivera tiden så blir det ett nytt försök, troligen från början med allt vad det innebär.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Riktigt välgjord trailer!

Blir väl att hoppa in och börja köra lite nu så man kommer in i det igen. Och nya patchen och allt nytt är redan på torsdag nästa vecka.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Riktigt välgjord trailer!

Blir väl att hoppa in och börja köra lite nu så man kommer in i det igen. Och nya patchen och allt nytt är redan på torsdag nästa vecka.

tänkte börja spela ett helt nytt när patchen kommer, var endå typ två år sen jag spelade spelet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tänkte börja spela ett helt nytt när patchen kommer, var endå typ två år sen jag spelade spelet

De har lagt upp en build planner om du vill kolla in hur skillsen ser ut i uppdateringen.
https://www.cyberpunk.net/en/build-planner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

De har lagt upp en build planner om du vill kolla in hur skillsen ser ut i uppdateringen.
https://www.cyberpunk.net/en/build-planner

fy fean nice. Blir nog en Ninja med svärd.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar det rätt släpps update 2.0 i eftermiddag efter cdpr's livestream så runt 16-18ish?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Köpte bundle igår, körde originalet i 6 timmar på PS5 vid release men det var ju katastrof. Taggad på att dra igång nu när spelet äntligen är färdigutvecklad på PC istället

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Lutar åt att börja spela i helgen. Egentligen upptagen med Starfield men riktigt sugen på att påbörja ny genomspelning.

Bör man invänta DLC? Har inte riktigt följt rapporteringen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lutar åt att börja spela i helgen. Egentligen upptagen med Starfield men riktigt sugen på att påbörja ny genomspelning.

Bör man invänta DLC? Har inte riktigt följt rapporteringen.

Nej CPR rekommenderar att man drar igång en ny genomspelning nu ikväll när patchen kommer, sen läggs bara expansionen på sen på tisdag.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Nu startade streamen på twitch, ops var tydligen en inspelad video

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Nej CPR rekommenderar att man drar igång en ny genomspelning nu ikväll när patchen kommer, sen läggs bara expansionen på sen på tisdag.

Låter vettigt. Riktig pissdag så rätt tilltalande att sätta mig att spela detta när jag kommer hem. Var så mysigt sist. Tack för svar!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd

Patch 2.0 har varit ute ett tag nu. 48GB för min del.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Går det att bli av med inputlag i detta spel? Hatar det, samma med Starfield...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Går det att bli av med inputlag i detta spel? Hatar det, samma med Starfield...

Testat Low latency mode I nvidia cp ?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25