Permalänk

Windows 2000 fjärrstyrning

Hej där ute! Jag får inte ihop detta, har provat alla kända program så som vnc, teamviewer, radmin..

Hur kan jag lättast få kontroll över min w2k dator gärna från mobilen...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

På vilket sätt då? Funkar inte programmen alls? Får du ingen kontakt? Är du säker på att det inte är någon form av brandväggs/routingproblem så du inte får kontakt oavsett program?

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

På vilket sätt då? Funkar inte programmen alls? Får du ingen kontakt? Är du säker på att det inte är någon form av brandväggs/routingproblem så du inte får kontakt oavsett program?

Jag får ingen kontakt med datorn, eftersom detta är på jobbet har jag ingen kontroll alls över nätet jag vill bara få kontroll över min maskin som stannar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Glimbrink:

Jag får ingen kontakt med datorn, eftersom detta är på jobbet har jag ingen kontroll alls över nätet jag vill bara få kontroll över min maskin som stannar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är en jobbdator så ska du definitivt inte hålla på med att försöka nå den från utsidan lanet på eget bevåg, kontakta itavdelningen och be dem lösa problemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Finns ingen sådan avdelningen skitsamma vad det handlar om ska gå att lösa ändå..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Du bör inte göra något som inte IT avdelningen godkänner / chef eller dylikt. sen windows 2000 är välldigt välldigt gammalt i dag och jag skulle inte rekommendera att en maskin med detta os är uppkopplad mot internet i någon form (Support för detta os slutade för 5 år sedan)

Permalänk
Avstängd

Ger denna tråden 5 av 5 möjliga korvar!

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör nog i så fall kolla över hur brandväggarna är konfigurerade, kan du pinga datorn via internet, har den privat eller publikt ip ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Teamviewer 8 borde fungera