Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Permalänk
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Funka ej för mig iaf.

Edit: I WU står det Windows 10 är reserverad, GWX (Windows Loggan) syns ej vid klockan, den försvann imorse. Finns inga mer uppdates tillgängliga från WU. Kört fast här kan man säga

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Inte fått min windows 10 ännu fåpr hoppas de kommer snart

Permalänk
Medlem

Hur stor ska Windows-update filen vara?
Har $Windows.~BT-mappen, så försöker forca update'en med wuauclt.exe /updatenow, men det failar alltid och filen WU vill ladda hem kan vara allt från 5mb-8gb.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Hur stor ska Windows-update filen vara?
Har $Windows.~BT-mappen, så försöker forca update'en med wuauclt.exe /updatenow, men det failar alltid och filen WU vill ladda hem kan vara allt från 5mb-8gb.

Alltifrån 5Gb > beroende på din datorconfig om jag förstått det rätt

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Där ser man! Det fungerade. Tack!

Permalänk

Har exakt samma problem..

Skrivet av Meller127:

Funka ej för mig iaf.

Edit: I WU står det Windows 10 är reserverad, GWX (Windows Loggan) syns ej vid klockan, den försvann imorse. Finns inga mer uppdates tillgängliga från WU. Kört fast här kan man säga

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotty:

Denna funkade för mig!

Jag fick black screen när win 10 ville starta om datorn och börja kopiera. Såg bra ut, kopieringen tog tid så gick afk, när jag kom tillbaka hade jag black screen. Startar om datorn och fick black screen efter win 10-loggan varje gång.

Just installerat om Win 7 igen. Älskar skräpet. Ingen aning vad som hände med min reservation nu men, får väl se.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Startade om datorn ännu en gång, och nu försvann windows flaggan i högra hörnet, ger nu upp på detta och accepterar att jag inte får uppgradera till windows 10, även fast den tidigare varit reserverad och försökt ladda ner och misslyckats 100 gånger....

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Finns det någon spärr inbyggt, jag har 15Gb ledigt på C: disken. Är det något sånt som hindrar den från att ladda ner BT mappen? Skall testa å rensa 10Gb till.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Funkade på Morsans dator det där MEN jag har inte fått min reservation ännu och har inte BT mappen tror du det där kommandot funkar ändå? Samt att resna download mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Startade om datorn ännu en gång, och nu försvann windows flaggan i högra hörnet, ger nu upp på detta och accepterar att jag inte får uppgradera till windows 10, även fast den tidigare varit reserverad och försökt ladda ner och misslyckats 100 gånger....

Testa method 2 här o ladda ner den färdiga regedit filen det funkade för mig att få tillbaka Windows 10 ikonen
http://www.askvg.com/fix-get-windows-10-upgrade-app-icon-is-m...

Permalänk

@gizm0:
Bara prova.

Håller på med tre datorer samtidigt. Givetvis så kommer frugans dator blir klar först. *morr*

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Fungerade! Tack för tipset

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

@Fusion:
Bara prova.

Håller på med tre datorer samtidigt. Givetvis så kommer frugans dator blir klar först. *morr*

Mja man kan ju prova men har inte BT mappen eller det kanske inte spelar nå roll? Håller just nu på med min Mors dator med Windows 10 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Funkade inte för mig. Det står misslyckades på Windows update.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Har jags förstått mig rätt i att du inte ens fått upp windows flaggan i högra hörnet?

Nej, har den och i Windows update har jag meddelandet att min uppdatering är reserverad. Klickar jag på flaggan säger den att de meddelar mig när det är klart också.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Det blev inte USB, jag är lite osäker på hur man aktiverar då när man uppgraderat (kanske räcker det med att ange Win 8 nyckeln?)
Så jag körde en reset, och det blev som du sa - vissa filer kvar, dock inte lika stora som tidigare.

Kör diskrensningsverktyget nu och innan du startar klickar du på en rad där det står rensa systemfiler så tar den bort windows.old och alla gamla uppdateringar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Hur sätter man igång nedladdningen/uppdateringen? När jag klickar upp windows 10 grejen så står det bara "OK, meddela mig när det är klart"

Jag har äkta windows 8.1 och reserverade för ett tag sedan, endå står det "Vi verifierar Windows 10 för din dator" :((

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Nej, har den och i Windows update har jag meddelandet att min uppdatering är reserverad. Klickar jag på flaggan säger den att de meddelar mig när det är klart också.

Skrivet av m1k:

Hur sätter man igång nedladdningen/uppdateringen? När jag klickar upp windows 10 grejen så står det bara "OK, meddela mig när det är klart"

Jag har äkta windows 8.1 och reserverade för ett tag sedan, endå står det "Vi verifierar Windows 10 för din dator" :((

http://www.nordichardware.se/Operativsystem/windows-10-lanser...

Så här kan ni starta uppgraderingen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Funkade inte för mig. Det står misslyckades på Windows update.

Samma här, har försökt ett flertal gånger och har fått 4-5 olika felmeddelanden

Skrivet av teejee:

Samma här sjukt irriterande att jag inte kan välja alternativet "behåll personliga filer och appar" pga detta.
Det går ju visserligen ändra språk sen, men nu måste jag installera om apparna bara pga Microsofts urkassa hantering av region & språktillhörighet.

Håller helt med dig. Varför kan den inte bara gå efter vad för språk som är installerat? Jag hade till o med ändrat regionen till Engelska (USA) så att klockan och datum var i USA stil men den fortfarande ville installera Windows 10 svensk version :/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag gjorde så här för att få det att fungera på win 7.
1. Ladda ner MediaCreationTool
2. Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
3. Starta MediaCreationTool och välj uppgradering
Så kommer den att ladda ner allt.

Om nu inte det skulle fungera som tex att den står fast vid 0% ett bra tag.
Förhoppningsvis kommer det att fungera
Gör så här ----
1. Stäng ner programmet
2. Radera $Windows.~WS mappen
3. Starta om datorn
4. Starta MediaCreationTool och välj uppgradering

Permalänk

@Cooling23:

Okej..

Rensa i download igen. Sen ta bort allt i $Windows.~BT som går. Kör igen.

Permalänk

@Discobear:

Jag har sett det programmet, men vill ej riskera knas med min licens, så jag kör klart uppgraderingen så att moderkort mm binds till min licens och blåser om burken sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizm0:

Testa method 2 här o ladda ner den färdiga regedit filen det funkade för mig att få tillbaka Windows 10 ikonen
http://www.askvg.com/fix-get-windows-10-upgrade-app-icon-is-m...

Ahh jag fick tillbaka den helt random dock efter datorn varit på en timma, men får fortfarande jävla error när jag försöker ladda ner uppdaten

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

@Cooling23:

Okej..

Rensa i download igen. Sen ta bort allt i $Windows.~BT som går. Kör igen.

Jag har ingen Windows BT mapp. Vad menar du med rensa download?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag kör på detta nu, bära eller brista.

1. Ladda ner .iso programmet från Microsofts hemsida.
2. Kör programmet och välj uppgradera nuvarande Windows.
3. Vänta på installationen.
4. Windows 10 är installerat med gamla windows filer finns kvar.
5. Kör programmet igen och välj skapa USB.
6. Installera som vanligt via USB och gör clean install
7. Hoppa över produktnyckelinskrivningen.
8. Windows 10 ska vara clean install och aktiverat.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Jag kör på detta nu, bära eller brista.

1. Ladda ner .iso programmet från Microsofts hemsida.
2. Kör programmet och välj uppgradera nuvarande Windows.
3. Vänta på installationen.
4. Windows 10 är installerat med gamla windows filer finns kvar.
5. Kör programmet igen och välj skapa USB.
6. Installera som vanligt via USB och gör clean install
7. Hoppa över produktnyckelinskrivningen.
8. Windows 10 ska vara clean install och aktiverat.

Gjorde precis på detta vis och det fungerade problemfritt.

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2