Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk

Jag startade isoprogrammet som administratör så fungerade det sen.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, ladda ner media verktyget så ni kan skapa ISOs. Ladda ner hela installationsmediat som en ISO.. skriv den med rufus till ett USB-minne och sedan starta installationen, inne ifrån er gamla windows, ifrån usb-minnet. Då är ni inte beroende av MS servar mer än för att ladda ner ISO:n vilket iofs lär ta sin tid. Just nu får man nog räkna med 1-2Mbit i hastighet och ISO:n 3-4GB.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Jag kör på detta nu, bära eller brista.

1. Ladda ner .iso programmet från Microsofts hemsida.
2. Kör programmet och välj uppgradera nuvarande Windows.
3. Vänta på installationen.
4. Windows 10 är installerat med gamla windows filer finns kvar.
5. Kör programmet igen och välj skapa USB.
6. Installera som vanligt via USB och gör clean install
7. Hoppa över produktnyckelinskrivningen.
8. Windows 10 ska vara clean install och aktiverat.

men om du hopppar över lincens grejen så fåru väl inte ett aktiverat windows med dina gammla nyckel eller ;3?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

men om du hopppar över lincens grejen så fåru väl inte ett aktiverat windows med dina gammla nyckel eller ;3?

Den reggas vid upgraderingen steg 2

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ni som har problem, ladda ner media verktyget så ni kan skapa ISOs. Ladda ner hela installationsmediat som en ISO.. skriv den med rufus till ett USB-minne och sedan starta installationen, inne ifrån er gamla windows, ifrån usb-minnet. Då är ni inte beroende av MS servar mer än för att ladda ner ISO:n vilket iofs lär ta sin tid. Just nu får man nog räkna med 1-2Mbit i hastighet och ISO:n 3-4GB.

Hur får man en ISO? Jag får en esd i min WS mapp.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Okej CMD kommandot funkade inte måste tydligen få min reservation först samt BT mappen men jaja inge brådska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Den reggas vid upgraderingen steg 2

jag läste lite snabbt där insåg inte att du uppgraderade först. Jag försökte uppgradera därifrån men stod bara att de inte gick när den väl kommit till 100%. har också gjort en usb iso, men försöker ladda ner uppgraderingen genom programmet igen och hoppas på de bästa bara.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Då kör vi

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

@Cooling23:

Okej..

Rensa i download igen. Sen ta bort allt i $Windows.~BT som går. Kör igen.

Jag hittade download mappen och raderade allt. Sen funkade det! tack!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Lyx

Jag kan inte välja att spara mina appar vilket jag vill för att den insisterar att installera svenska versionen och jag har engelska på win 8.1. Och då går det inte enligt applikationen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Som Win 8.1 Pro-användare, kan jag då välja att köra Win 10 Pro N? Vet att med N så slipper man t ex program för video, musik, etc. Använder ALDRIG dessa ändå. Eller är det mest värt att installera vanligt och sedan avinstallera de programmen?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meller127:

Jag kör på detta nu, bära eller brista.

1. Ladda ner .iso programmet från Microsofts hemsida.
2. Kör programmet och välj uppgradera nuvarande Windows.
3. Vänta på installationen.
4. Windows 10 är installerat med gamla windows filer finns kvar.
5. Kör programmet igen och välj skapa USB.
6. Installera som vanligt via USB och gör clean install
7. Hoppa över produktnyckelinskrivningen.
8. Windows 10 ska vara clean install och aktiverat.

Jag gjorde så först och då kunde inte jag aktivera windows 10 om du kollar: Utforskaren/ Den här datorn/ Dator/ Systemegenskaper.

När jag tryckte aktivera så funkar det inte och fick installera om mitt windows 8.1 och uppdatera till windows 10 via windows update så nyckeln blir registrerad hos microsoft.

Sen aktiverades windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Fungerar det att köra metoden med mediacreationtool trots att man inte har fått BT mappen än? (dvs inte rätt att uppgradera än) har reserverat sen lång tid tillbaks men verkar inte vara en av dom utvalda som får uppgraderingen första dan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Läs mitt inlägg ovanför, det går inte för din nyckel blir inte registrerad via windows update, jag gjorde så först och fick installera om allt.

Permalänk
Medlem

@Chkeh: Funkade på min platta. Behövde inte reservera ens. 13% av installationen klar på den.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

@Cairnhillking: Funkade på min platta. Behövde inte reservera ens. 13% av installationen klar på den.

Det går att installera så men sen kan du inte aktivera windows 10 och får installera om ditt gamla system och uppgradera via ms update.

Jag gjorde så och fick göra om allt.

Permalänk
Entusiast

Jahopp, uppgraderade via ISO-verktyget (inte clean install) och väl inne i Windows 10 så accepterades inte min Windows 7-nyckel samt att Nvidias drivrutin för Windows 10 vägrade bli installerad.

Jag lever väl kvar i 2009 ett tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jahopp, uppgraderade via ISO-verktyget (inte clean install) och väl inne i Windows 10 så accepterades inte min Windows 7-nyckel samt att Nvidias drivrutin för Windows 10 vägrade bli installerad.

Jag lever väl kvar i 2009 ett tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste uppdatera via microsoft update första gången inte via iso update tool. Därför kan du inte aktivera 10an.

Så du måste installera ditt gamla system igen och uppdatera till win 10 via windows update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Mja men tror inte min nyckel kommer godkännas direkt utan läste att jag måste få min reservation först av Windows 10 innan man kan göra det annars godtar han inte min Windows 7 license. Och förresten har en fråga dem säger ju att din Win7/8 license blir automatiskt Win10 sen MEN om jag nu väljer att gå tillbaka till Windows 7 eller köra dual boot kommer min Win7 nyckel fortfarande kunna aktiveras på Win7 eller är den nu bara låst till Win10.

Men jag väntar tills min reservation har kommit inge bråttom har testat RTM versionen ca 2-4 veckor så jag går inte miste om nåt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200632:

Du måste uppdatera via microsoft update första gången inte via iso update tool. Därför kan du inte aktivera 10an.

Så du måste installera ditt gamla system igen och uppdatera till win 10 via windows update.

Jo jag förstår det, var lite otålig bara då jag aldrig fick uppgraderingen via Update.
Att Nvidias drivrutin vägrade installeras har ju dock inte med aktiveringen att göra så det blir att avvakta ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jo jag förstår det, var lite otålig bara då jag aldrig fick uppgraderingen via Update.
Att Nvidias drivrutin vägrade installeras har ju dock inte med aktiveringen att göra så det blir att avvakta ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon skrev dettta tidigare i tråden och det funkade för mig.

"Se till så att du inte har något i windows update, kör / ev starta om för säkerhets skull
I en kommando prompt med admin rättigheter skriv wuauclt.exe /updatenow

Starta windows update så borde du se Laddar ned Windows 10 xxxxx mb totalt, x% slutfört."

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ni som uppdaterade/installerade windows 10 igår natt/idag hur ser det ut om ni skriver "winver" i kör ?

Min ser ut så här, jag installerade build 10240 "RTM" för nån vecka eller så sedan, är nyfiken om versionen som kom ut igår natt fortfarande heter "build 10240" ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Du måste uppdatera via microsoft update första gången inte via iso update tool. Därför kan du inte aktivera 10an.

Så du måste installera ditt gamla system igen och uppdatera till win 10 via windows update.

Jag använde ISO Update Tool och den godkände mig. Kunde inte göra via Windows Update då jag bara fick felmeddelanden. Står att mitt Windows är aktiverat.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Jag använde ISO Update Tool och den godkände mig. Kunde inte göra via Windows Update då jag bara fick felmeddelanden. Står att mitt Windows är aktiverat.

Då kanske din nyckel vart reggad via ms update.

Permalänk
Medlem

@Ragnarok: Det gör den.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur får man en ISO? Jag får en esd i min WS mapp.

Du kan inte ladda ner ISO:n direkt av MS. Du måste köra deras program som laddar ner ISO:n åt dig. Du hittar vektyget här:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10IS...

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

@anon200632: Då hade du nog otur. Inga problem för mig att göra så. Uppgraderade precis min NUC på det sättet och Windows är aktiverat. Den hade jag dock reserverat på.
Håller fortfarande på att installera på plattan, det tar lite tid... Den hade ingen reservation så det här blir spännande.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nu har det nog buggat för mig tror jag.

Min windows bt mapp är på 2.5gb och ökar inte, vet inte hur det gick till den var på 140mb förut, och har inte snabbt internet så kan inte bara ha tankat de på 5 min liksom. Samt att jag äntligen fått den att uppgradera via update tror jag men varken download mappen eller windowsbt mappen ökar något och det har sett ut såhär i ca 50 min.

Vågar man starta om datorn eller kommer det bara bugga igen?

Edit:
Startade om datorn och då händer detta igen.....

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Trots att jag följt alla steg noga så kan jag inte få windows update att ladda ner, har det att göra med att jag inte är utvald? Står bara "Vi meddelar dig när uppgraderingen kan installeras på datorn." Ingen reaktion över huvudtaget när jag försöker starta via cmd. Någon som har en idé?