Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

På lördag, då jävlar. Blir att gå och handla frallor tidigt och starta kaffet och installera DS3. Första gången jag ger mig på serien. Glott igenom lite beginners guides. Funderar på att börja med en Assassin class. Känns lite som man e nykär, en härlig förväntan med pirr i magen

Assassin? Är du någon sorts homo-dex-ual? Den enda stat du får levla är strength.

Men skämt åsido, välkommen till den bästa spelserie du kommer spela.

Dold text
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Glott igenom lite beginners guides. Funderar på att börja med en Assassin class.

Vad du startar med har egentligen ingen betydelse eftersom du uppgraderar dina stats vilket styr vilka vapen du kan använda. Om du inte spelat DS förut så är nog Knight bästa klassen att starta med, förutsatt att du inte planerar att använda spells, men du kan uppgradera Int och spela med sorcerer spells som Knight om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Vad du startar med har egentligen ingen betydelse eftersom du uppgraderar dina stats vilket styr vilka vapen du kan använda. Om du inte spelat DS förut så är nog Knight bästa klassen att starta med, förutsatt att du inte planerar att använda spells, men du kan uppgradera Int och spela med sorcerer spells som Knight om du vill.

Exakt, start"klassen" betyder bara vissa stats och gear från start, efter några timmar/någon dag så har du nog armor sets för iaf. ett par "klasser" till. Körde t.ex. Dark Souls 1 med light armor och rapiers samt efterhand halberds och pyromancy/sorcery som komplement, funkade utmärkt.
Inte för att jag visste vad jag gjorde med gear i början men allt går att fixa med level/höja stats.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

dark soul så jävla bra !!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Idag är det "bara" 5 veckor till nya expansionen! Skål! Hur många bossar kan vi förvänta oss? Hoppas den är lika bra som ashes of andriel fast 3 ggr så lång <3

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Köpte detta spel igår. Fattar verkligen ingenting än så länge, dog väl 45 gånger innan jag kom förbi första bossen.

Listat ut att man för souls när man dödar något, och att det är en currency.

Knappt listat ut kontrollerna då spelet verkar vara portat från console till PC.
Några hjälpsamma tips att dela till en newb? Har inte förstått mig på uppgraderingar utav saker än. Även fast jag spånat igenom youtube.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r:

1: använd om möjligt handkontroll istället för mus+tangentbord. Som jag förstått det har kontrollerna blivit bättre för m+t i DS3 jämfört med tidigare iterationer men gamepad är fortfarande att rekommendera.

2: första bossen var Champion Gundyr vad? Efter honom tror jag du gick in i en byggnad på ett berg. Det blir din centrala hub för resten av spelet. Prata med personerna i byggnaden, hos en av dem kan du levla dig själv, en annan utrustning.

3. Ett föremål i byggnadens mitt tar dig vidare.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Knappt listat ut kontrollerna då spelet verkar vara portat från console till PC.
Några hjälpsamma tips att dela till en newb? Har inte förstått mig på uppgraderingar utav saker än. Även fast jag spånat igenom youtube.

Skrivet av Release:

1: använd om möjligt handkontroll istället för mus+tangentbord. Som jag förstått det har kontrollerna blivit bättre för m+t i DS3 jämfört med tidigare iterationer men gamepad är fortfarande att rekommendera.

Jag instämmer till fullo med Release. Även om det går helt okey att spela med mus + tangentbord så är fortfarande gamepad att rekommendera. Själv kör jag med en simpel Xbox 360 USB-handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Ang3r:

1: använd om möjligt handkontroll istället för mus+tangentbord. Som jag förstått det har kontrollerna blivit bättre för m+t i DS3 jämfört med tidigare iterationer men gamepad är fortfarande att rekommendera.

2: första bossen var Champion Gundyr vad? Efter honom tror jag du gick in i en byggnad på ett berg. Det blir din centrala hub för resten av spelet. Prata med personerna i byggnaden, hos en av dem kan du levla dig själv, en annan utrustning.

3. Ett föremål i byggnadens mitt tar dig vidare.

Skrivet av Sebbe092:

Jag instämmer till fullo med Release. Även om det går helt okey att spela med mus + tangentbord så är fortfarande gamepad att rekommendera. Själv kör jag med en simpel Xbox 360 USB-handkontroll.

Har tyvärr inte pengar att lägga på en vettig kontroll just nu, samt tycker jag det funkar rätt bra ändå med m&k.
Meeeen, har nött lite fler timmar nu.. Farmat souls för att levla upp till den viss mån att jag klarar av den första riddaren. Dock finner jag det skitsvårt att veta vad man ska göra med alla items, lvla, samt tekniker för att möta vissa motståndare med vissa vapen.
Möter jag fler än två st fiender.. Då är det kört

Inget annat matnyttigt tips? nöter youtube, men det mesta jag hittar är mer för avancerade spelare som redan tidigare spelat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: Är det här ditt första souls-spel? Min rekommendation är att du känner efter vilket vapens moveset som passar dig bäst/du tycker är roligast att spela med och sedan hålla dig till det ett tag. Det är alltid svårt att hantera mer än en fiende åt gången i de här spelen, man får försöka ta en åt gången och kitea de andra under tiden.

Mitt viktigaste tips är att ta det lugnt, aldrig stressa och alltid låta fighter ta sin tid. Slå inte det där extra slaget, slå ett eller två slag, backa undan, betrakta fiendens eller bossens rörelsemönster och tells, tillbaka in och slå igen, backa ut. Det är när man har bråttom att få ihjäl någon eller något som man oftast dör. Tålamod är nyckeln.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Ang3r: Är det här ditt första souls-spel? Min rekommendation är att du känner efter vilket vapens moveset som passar dig bäst/du tycker är roligast att spela med och sedan hålla dig till det ett tag. Det är alltid svårt att hantera mer än en fiende åt gången i de här spelen, man får försöka ta en åt gången och kitea de andra under tiden.

Mitt viktigaste tips är att ta det lugnt, aldrig stressa och alltid låta fighter ta sin tid. Slå inte det där extra slaget, slå ett eller två slag, backa undan, betrakta fiendens eller bossens rörelsemönster och tells, tillbaka in och slå igen, backa ut. Det är när man har bråttom att få ihjäl någon eller något som man oftast dör. Tålamod är nyckeln.

Japp mitt första spel utav den här typen! Spelar någon timme, dör 40ggr. Stänger av, dör 40ggr till! Lärde mig counterattack idag åtminstone!

Ger inte upp riktigt än iaf! Jag är rätt säker på att det är ett sånt här spel jag längtat efter. Dock är ju inlärningskurvan SPIKRAK UPPÅT.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ush.... Samma för min del. Började lira, fattade noll. Tipsen var inte ämnade för t-bord, blev vansinnig, dog 100ggr, blev vansinnig. Blir att koppla in xbox 360 kontroll och göra ett nytt försök efter råden jag läser. Älskar hela världen/grafiken, men har bara någon timme hit o dit o lägga på spelet, då vill man inte kämpa som faan för varje cm. Men tar åt mig av tipsen, var vaksam, backa, slå, fokusera

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

@Ang3r:
@MrQke:

Det är ju lite det som är tjusningen med de här spelen Jag tänkte också passa på att upplysa om att jag personligen upplever DS3 som det lättaste av alla fem spelen överlag...

Ett till tips: om du fastnar i ett område, där det är många fiender och du inte riktigt tar dig framåt: skippa fajten
Det är en fullkomligt legitim strategi att bara springa förbi grejer och dodga åt höger och vänster för att ta sig till nästa bonfire. Du kan alltid komma tillbaka och döda allt plocka upp grejer när du kommit upp dig lite i världen. Om man inte har något att förlora kan man också göra suicide runs, det vill säga springa in i ett helvetesrum och bara rusa för att plocka upp loot för att sedan dö, det kan vara värt det ibland det med.

Don't give up, skeleton!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Ang3r:
@MrQke:

Det är ju lite det som är tjusningen med de här spelen Jag tänkte också passa på att upplysa om att jag personligen upplever DS3 som det lättaste av alla fem spelen överlag...

Ett till tips: om du fastnar i ett område, där det är många fiender och du inte riktigt tar dig framåt: skippa fajten
Det är en fullkomligt legitim strategi att bara springa förbi grejer och dodga åt höger och vänster för att ta sig till nästa bonfire. Du kan alltid komma tillbaka och döda allt plocka upp grejer när du kommit upp dig lite i världen. Om man inte har något att förlora kan man också göra suicide runs, det vill säga springa in i ett helvetesrum och bara rusa för att plocka upp loot för att sedan dö, det kan vara värt det ibland det med.

Don't give up, skeleton!

Hahaha! Du anar inte vilken värld du öppnade för mig Kom till nästa Bonfire, plockat items och kunnat levlat upp ett svärd XD

Hittade en jättebra guide på youtube äntligen! Dock vill jag bara använda den om jag kör fast

Update! Kommit till den andra bossen! Körde fast, men ska ta en paus nu och se om det går lättare sen Gått tillbaka i spelet och utforskat och hittat sisådär 10 items

TILL ERA NYBÖRJARE.. Det går att sätta "lock on" på fiender.. Kunde varit bra att veta de första 10 timmarna!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Streamar en stund på 480p. Säg till om ni ser något som är NO NO!!
https://www.youtube.com/watch?v=k8uzBD2FHRM

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: kikade på delar av det i efterhand, såg inget speciellt att anmärka på annat än att jag blir lite sjösjuk av din höga FOV såg att du tvekade kring att använda en boss-soul och tycker väl att man låter bli att använda dem den första playthroughn. Alla boss-souls kommer du kunna byta in mot vapen eller spells lite senare i spelet så jag skulle inte äta dem innan jag vet vad de kan ge i inbyte.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Ang3r: kikade på delar av det i efterhand, såg inget speciellt att anmärka på annat än att jag blir lite sjösjuk av din höga FOV såg att du tvekade kring att använda en boss-soul och tycker väl att man låter bli att använda dem den första playthroughn. Alla boss-souls kommer du kunna byta in mot vapen eller spells lite senare i spelet så jag skulle inte äta dem innan jag vet vad de kan ge i inbyte.

Haha, själv fick jag huvudvärk utav orginalfov
Ja precis! Visste inte direkt vad det var så jag ville vänta tills jag googlat.. En massa googlande Det går sakta men säkert framåt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: Absoult bästa Souls-spelaren på Youtube, underhållande och informativt!
https://www.youtube.com/user/EpicNameBro

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Ang3r: Absoult bästa Souls-spelaren på Youtube, underhållande och informativt!
https://www.youtube.com/user/EpicNameBro

Tack ska kolla på ikväll
I övrigt är jag helt såld! Har helt missat den här genren! Spelet kan jämföras lite som en absusive bf, han slår mig.. Men jag älskar honom..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

En vecka senare! Lvl 67, och köttar igenom det mesta nu som knight! Har faktiskt kvar armor och longsword från start.

Koncentrerat mig på
Vigor/End/Str/Dex/Vit. Fungerar rätt skapligt bara jag hittar en öppning och kan börja kötta.
Endurence räcker nämligen till 6 hela slag, och ringen jag bär ökar på dmg för varje slag.

Har givetvis provat att spela med mer heavy armor, men jag gillar inte att ligga över 70% weight ratio då jag blir så himla seg!

Fullkomligt älskar att bli ägd för att sedan lyckas! Eller lyckas på första försöket som med vissa bossar.
Hittat bra ställen att farma souls.

Dock vill jag medge att på sena kvällar vågar jag knappt spela. Gå ner i mörka utrymmen med en massa läbbigt ljud är NO NO.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: gött att höra. Angående den sista kommentaren: jag antar att du är för ung för att ha varit med när Silent Hill 1 och Silent Hill 2 släpptes till playstation 1 respektive 2? De var läskigare än någon film jag sett.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Ang3r: gött att höra. Angående den sista kommentaren: jag antar att du är för ung för att ha varit med när Silent Hill 1 och Silent Hill 2 släpptes till playstation 1 respektive 2? De var läskigare än någon film jag sett.

Nejdå! Blir lastgammal om 2 veckor nämligen, men har aldrig tyckt om att spela på konsol ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

För de som fortfarande spelar DS3 så har jag och några till skapat en grupp på FB under namnet "Dark Souls III Sverige" där man kan utbyta items, summona varandra osv. De som vill får gärna gå med

Permalänk
Skrivet av ikarossvedberg:

För de som fortfarande spelar DS3 så har jag och några till skapat en grupp på FB under namnet "Dark Souls III Sverige" där man kan utbyta items, summona varandra osv. De som vill får gärna gå med

Länk

Permalänk
Medlem

Någon som lirat på tv via steam link med steam kontroller?
Har ingen konsol nu men är sugen på att lira i soffan och inte på datorskärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamex:

Någon som lirat på tv via steam link med steam kontroller?
Har ingen konsol nu men är sugen på att lira i soffan och inte på datorskärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde med DS4 och "steam home stream" till min laptop, fungerade hur bra som helst med nätverkskabel.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare

@dynamex: Kör mycket med steamlinken och det fungerar finfint. Har ännu inte testat några riktiga fps men ds3 är inga problem för mig.
Som ovan skriver så kör gärna nätverkskabel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord