Min kompis säger att man inte får muskler om man inte äter vitaminter eller kosttillskott

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Han har sjuk ämnesomsättning, missar han en måltid tappar han resultaten fort. Jag vet vad han äter, han är med i ett BB team och har specifikt kostschema gjort för honom. Vi är olika när det gäller sånt och han måste heltklart äta mängder med mat + några gainers för att enbart hålla formen..

Skickades från m.sweclockers.com

Ämnesomsättning diffar sällan mer än några procent mellan personer som är jämförbara i fråga om vikt, längd, kön och aktivitet.
Men har man tränat seriöst under 5-6 år så är det förstås betydligt kinkigare än för en nybörjare. Det kan räcka med att han räknar lite fel för att hans utveckling ska utebli. Har han inte hög aktivitetsnivå så räknar han säkerligen fel.
Lycka till oavsett! Så länge han följer ett vettigt upplägg så lär det lossna förr eller senare. (Förutsatt att han är självkritisk och rättar till eventuell felräkning alltså.)

Permalänk
Avstängd

Oj herregud jag tackar och bockar för alla svar då det blev 121 svar och jag har inte hunnit läsa igenom alla men jag ska försöka. Jag håller på att göra en matlista nu för varje månad och undrar om ni kan hjälpa mig att fylla på den med bra saker som man ska äta. Min budget har alltid varit 2000 kr då jag är ensam.

Här är början av listan. Ta gärna bort det som inte är bra och lägg gärna till nya saker och ting som behövs när man tränar och som är bra för kroppen. Fiskleverolja äter jag för att det är billigt och nyttigt enligt mina släktingar. Tar gärna mer tips om sallad, mat och starka saker och ting.

Möllers fiskleverolja
Chili
Habanero
Jalapenos
Ris
Köttfärs
Pasta
Nuddlar
Yogurt
Special-k flingor
Havre fras
Broccoli
Morötter
Isbergssallad
Paprika
Tomater
Gurka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farbror Krut:

Oj herregud jag tackar och bockar för alla svar då det blev 121 svar och jag har inte hunnit läsa igenom alla men jag ska försöka. Jag håller på att göra en matlista nu för varje månad och undrar om ni kan hjälpa mig att fylla på den med bra saker som man ska äta. Min budget har alltid varit 2000 kr då jag är ensam.

Här är början av listan. Ta gärna bort det som inte är bra och lägg gärna till nya saker och ting som behövs när man tränar och som är bra för kroppen. Fiskleverolja äter jag för att det är billigt och nyttigt enligt mina släktingar. Tar gärna mer tips om sallad, mat och starka saker och ting.

Möllers fiskleverolja
Chili
Habanero
Jalapenos
Ris
Köttfärs
Pasta
Nuddlar
Yogurt
Special-k flingor
Havre fras
Broccoli
Morötter
Isbergssallad
Paprika
Tomater
Gurka

dom flesta flingor är inge vidare musli med nötter t.e.x är bra energi annars ser det bra ut men protein är viktigaste och bästa är kyckling, kött, fisk, kvarg, bönor, ärtor, och ska man köra riktigt hårt kan nötter vara bra så man får energin man behöver och bästa är att skippa innehållslös mat som nudlar eller t.e.x riskakaor och gör mer nån god kycklinggryta med gräddbaserad sås och ris och en näve jordnötter eller liknande med mycket energi sen en näve valfritt grönt till

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w