Seagate Backup Plus dyker inte alltid upp via USB 3.0.

Permalänk
Medlem

Seagate Backup Plus dyker inte alltid upp via USB 3.0.

Hej! Jag har har suttit och googlat denna afton men har inte hittat någon lösning på problemet som uppstår!

Min setup:
MSI B85M G43
Intel i5 4460
8GB RAM
GTX 760
Corsair CX 430M
Seagate Backup Plus Desktop 2TB (modell: SRD0SD1)

Detta är väl det som kan tänkas vara väsentligt?

När jag har disken kopplad via en USB 3.0 port på mitt moderkort dyker disken aldrig upp i explorer.exe. Jag måste då koppla ur och koppla tillbaka disken för att den skall dyka upp. Disken syns ibland i POST när jag bootar maskinen.

Men kopplar jag disken via en USB 2.0 port så syns den alltid!

Jag tog sökte runt på MSI's sida för mitt moderkort, men hittade inget svar där som hjälpte. Jag har uppdaterat till senate BIOS versionen som fanns här Länk.

Har ni några tankar?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Har du provat uppdatera drivrutiner till USB3 (om det finns)?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har du provat uppdatera drivrutiner till USB3 (om det finns)?

Jag uppdaterade med de senaste USB 3 drivrutinerna från MSI, men ingen skillnad. Saken är den att disken inte alltid dyker upp i POST när jag kopplar via USB 3. Men den dyker alltid upp när jag kopplar den via USB 2.0.

Jag har också någon skum "Generic USB Device 0903" som visas under POST. Jag vet inte vilken enhet moderkortet syftar på, men jag har inga andra externa lagringsenheter kopplade till datorn :S

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Jag har kommit fram till att det beror på min externa hårddisk. Jag har prövat köra med lite andra olika medier via USB 3, och de har fungerat utan problem. Så det var väl det.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD