Permalänk
Medlem

Clevo W230SS i7 860m 13"

Hej!
Tänkte sälja av min dator då den blivit ståendes ett tag och är inte till nytta längre. Den har ett drygt år på nacken men har blivit sparsamt använd så skicket är fenomenalt skulle jag vilja hävda. Köpt av GGS-Data någon gång i augusti 2014. Tror det funkar så att GGS köper in chassin av Clevo och bygger datorerna själva.

Den har alltid funkat perfekt för mig och är ändå ett litet kraftpaket om man bortser från grafikkortet som kanske är den svaga länken för den som vill gamea på höga inställningar. Light-medium gaming funkar dock utmärkt i 1080p >60fps. Skärmen är en väldigt trevlig 1920x1080 IPS-skärm (matt!), grym skärm enligt mig. Om man är intresserad av grafikkortets prestanda kan man kolla på typ notebookcheck, tror dom har massa benchmarks. Som en kompakt arbetsmaskin är den dock väldigt kompetent. Datorn har en 2,5" plats för HDD och 2 st mSATA-platser, i datorn sitter en Samsung EVO 120GB och 2 st Kingston 120GB SSD:er i mSATA-platserna, för totalt 360 GB utrymme, minus formatering så det blir väl någonstans ca 335 GB.
Jag har kvar förpackningen och självklart laddaren.

Skickar gärna fler/bättre bilder på datorn om du är intresserad.

Specs:
CPU: i7-4810MQ 4 kärnor 8 trådar
GPU: 860M 2 GB
RAM: 8 GB
Skärm: 1920x1080 matt IPS
SSD: 1xSamsung EVO 120GB + 2xKingston 120GB.
OS: Legit Windows 8 med möjlighet att uppgradera till 10.
IO: ljud ut och in, 3x USB 3.0, 1x USB 2.0, HDMI, VGA, SD-kort, Gigabit Ethernet.

Köpte den för 10400 kr, så ~60% (6000 kr) känns väl rimligt att köra som "ta den direkt"-pris. Annars är jag öppen för prisförslag. Ser helst att köparen har möjlighet att hämta den så att du kan se att allt är som det ska osv.

Läs hela annonsen här