KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Politikerna jobbar "för oss" men det gör inte skattemedel ändå till "våra pengar"

Det är inte bara våra pengar och staten jobbar inte bara för oss, som anställde dem, nej, utan vi betalar också deras löner. Alla pengar är Svenska folkets pengar, staten är endast adminstratör av våra pengar samt resurser (återigen, det vi änställde dem för att sköta), och en jäkligt dålig sådan skall tilläggas.

Svenska folket är statens arbetsgivare, vi betalar dem bla pengar varje månad för att sköta dessa bitar åt oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Det här är exakt det jag tror också. Det är också därför Alliansen inte kan vinna på att DÖ föll.

1. Nyval. Ingen vill ha nyval, eftersom de rödgröna och högerpopulisterna skulle med all förmodan gå framåt medan alliansen backade. Det vill varken de rödgröna (som redan har flest röster) eller Alliansen. Jag baserar det på att allianspartierna har nyvalda relativt svaga ledare, och håller precis på att omforma sin politik. Alliansen är inte redo för ett nyval. Det rasistiska Sverigedemokraterna skulle förmodligen gå framåt eftersom de har ett något högre stöd i opinionsmätningarna än valresultatet, dock är det osäkert hur en valrörelse hade påverkat siffrorna med tanke på partiets inre stridigheter och den solidariska uppslutningen kring flyktingkrisen.

2. Samarbete över blockgränsen. Om enskilda borgerliga partier samarbetar med de rödgröna över blockgränsen försvagas Alliansen, kanske till och med splittrar den helt. Alliansen är de borgerliga partiernas enda möjlighet att vinna val och styra landet. Samarbeten mellan de rödgröna och hela Alliansen är inte heller fördelaktigt för de borgerliga. Det skulle krävas att allianspartierna var eniga om varje fråga de samarbetar om både internt och med de rödgröna. Som bekant är de rödgrönas politik mycket illasmakande för Centerpartiets medlemmar, och de borgerliga partierna är internt alldeles för olika för att det skulle fungera väl. Sverige skulle bli omöjligt att styra på det sättet.

3. Alliansen samarbetar inofficiellt med Sverigedemokraterna. Om det skedde skulle kritikerna, så väl inom de egna leden som utanför, riva upp himmel och jord - som sig bör. Att göra sig beroende av ett höftskjutarparti som hotar att fälla varje regering som inte dansar efter den egna främlingsfientliga pipan är magstarkt för alla utom den mest strukturförnekande högerkonservative. De egna väljarna skulle lägga sig på soffan, det liberala Folkpartiet skulle känna sig obekväma (liberalism går inte väl med rasism) och välja soffan, och Alliansen skulle få svårt att attrahera mittenväljarna. Sverigedemokraterna är fortfarande ett paria-parti, trots delvis framgångsrika ansträngningar att ge sken av att vara ett parti som alla andra.

Eller så använder du dom för att sätta press på nuvarande regering..Åsikter är alltid bra att ha dåliga som bra..Men tyvärr gäller det bara vissa tydligen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Tänk vad tråkigt politik hade varit utan SD lool

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

1. När nämnde jag att invandrare är lata?
2. Var har du fått flashback ifrån? För jag har då inte nämnt det som en källa nånstans.

Precis, och hyresvärdar får denna möjlighet genom den politik sjuklövern bedriver.
Min poäng kvarstår dock. Jag antar att du inte ens kollade videon jag länkade, men det vi gör just nu är att ge en "liten" skara människor (läs: unga män) våra skattepengar istället för att hjälpa de miljontals människor (läs: kvinnor och barn) som är kvar i det krigsdrabbade länderna. Du kan inte på allvar tycka det är rätt att göra så?

Se det så här: Varför ge tiggaren utanför Lidl dina pantpengar, när du enkelt kan trycka på knappen som skänker pengarna till "Rädda barnen" eller andra organisationer istället? Jo, det är för att du känner bara sympati för det DU SER. Du och människor som dig tänker inte längre än så. Men ni hade kunnat hjälpt 3+ barn eller fler med de pengarna.

1. "Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem."

Inte?

2. Jag nämnde Flashback som ett förslag.. Inte att du fått informationen därifrån.

Nej. "Sjuklövern" har inget med saken att göra. Detta är något en individuell hyresvärd fått för sig. Sverige hjälper "Miljontals" personer på plats men denna myt att man med mindre bidrag kan hjälpa alla som SD påstår är inget annat än en myt.

Eller så ger jag pengar åt både rädda barnen och åt de som sitter utanför LIDL.. Det ena utesluter inte det andra. Och nej. För den summan jag ger till tiggarna och rädda barnen hjälper man inte 3+ barn. Det är rent skitsnack från din sida.'

Skrivet av fermia:

Tänk vad tråkigt politik hade varit utan SD lool

Du menar utan clowner? Antagligen mer behaglig..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

En välfärd ska inte vara exkluderande baserad på härkomst..

Vad tycker du då om det rasistiska nystartsbidraget? Även retroaktivt barnbidrag, etableringsersättning etc..

Skrivet av Tumnus:

60-70%? Öhh nej? Om du nu inte tjänar över en viss summa. Om du nu inte tjänar över 600.000 om året så ligger skatten på mellan 31-33%.

Arbetsgivaravgift, moms, diverse miljöskatter, för att komma upp i 60-70% måste man ha höga löner, men 50% skatt är normen.

Observera att jag har inget emot flyktingarna och tycker inte de får för mycket hjälp, jag har dock mycket emot beslutsfattarna som absolut inte ska hantera pengar. Det finns så otroligt många personer som tillskansar sig många miljoner på flyktingarna och det är där kostnaden ligger. Det är alltifrån bostäder, diverse personal till idiotiska jobbcoacher m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Vad tycker du då om det rasistiska nystartsbidraget? Även retroaktivt barnbidrag, etableringsersättning etc..

Arbetsgivaravgift, moms, diverse miljöskatter, för att komma upp i 60-70% måste man ha höga löner, men 50% skatt är normen.

Retroaktiva barnbidrag är dels. en myt. Etableringsersättning kan man tycka hur mycket man vill om.. Någonstans måste man börja.

http://www.fredrikmalm.nu/2012/09/vandringshistoria-pa-natet-...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ingen har sagt att någon ska bli "Hela världens" socialtjänst. Invandrares rätt till välfärd kommer med deras medborgarskap. De får exakt samma bidrag som du har rätt att söka. En välfärd ska inte vara exkluderande baserad på härkomst..

Självklart är det så..Bara kolla på alla invandrare som jobbar arslet av sig och betalar skatt..Var har jag sagt att välfärd baseras på härkomst??

Det ska vara för dom som vill göra rätt för sig och arbeta oavsett varifrån dom kommer..Men som det ser ut idag med 2000 asylsökande per dag blir det nog svårt att hitta jobb åt alla..Någon måste slå i handbromsen och verkligen se efter vilka som verkligen behöver asyl..Inte som det är idag med noll koll och permanent uppehållstillstånd på direkten..

Är inte emot invandringen alls tvärtom den är ett måste för att just välfärden ska kunna uppehållas med fler skattebetalare..Däremot är jag kritiskt till hur regeringen handskas med nuvarande situation..Känns inte direkt som dom har en plan..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. "Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem."

Inte?

2. Jag nämnde Flashback som ett förslag.. Inte att du fått informationen därifrån.

Nej. "Sjuklövern" har inget med saken att göra. Detta är något en individuell hyresvärd fått för sig. Sverige hjälper "Miljontals" personer på plats men denna myt att man med mindre bidrag kan hjälpa alla som SD påstår är inget annat än en myt.

Eller så ger jag pengar åt både rädda barnen och åt de som sitter utanför LIDL.. Det ena utesluter inte det andra. Och nej. För den summan jag ger till tiggarna och rädda barnen hjälper man inte 3+ barn. Det är rent skitsnack från din sida.'

Du menar utan clowner? Antagligen mer behaglig..

Clowner är väl roliga

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar utan clowner? Antagligen mer behaglig..

Du menar lite som att ha en vice statsminister som inte är vice stadsminster kalla medelhavet för det nya auschwitz?

Clowner hittar du i alla politiska partier, även i den absoluta toppen.

Och jag, tillsammans med alla andra Svenskar, betalar dessa clowners lön. Höger som vänster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Clowner är väl roliga

De är de... Men inte mycket konstruktivt får man från ett parti som dessutom har den högsta medellönen för en politiker i hela riksdagen.

Skrivet av Larsioni:

Du menar lite som att ha en vice statsminister som inte är vice stadsminster kalla medelhavet för det nya auschwitz?

Clowner hittar du i alla politiska partier, även i den absoluta toppen.

Och jag, tillsammans med alla andra Svenskar, betalar dessa clowners lön. Höger som vänster.

Den soppan var bara komisk.. Oberoende som framför SD egentligen inget nytt som parti. Man kan aldrig få för få populistiska partier i riksdagen. Och vissa betalar vi mer än andra... T.ex. Åkesson som tyckte att han skulle få både lön och pengar från FK under sin tid som sjukskriven.

Skrivet av fermia:

Självklart är det så..Bara kolla på alla invandrare som jobbar arslet av sig och betalar skatt..Var har jag sagt att välfärd baseras på härkomst??

Det ska vara för dom som vill göra rätt för sig och arbeta oavsett varifrån dom kommer..Men som det ser ut idag med 2000 asylsökande per dag blir det nog svårt att hitta jobb åt alla..Någon måste slå i handbromsen och verkligen se efter vilka som verkligen behöver asyl..Inte som det är idag med noll koll och permanent uppehållstillstånd på direkten..

Är inte emot invandringen alls tvärtom den är ett måste för att just välfärden ska kunna uppehållas med fler skattebetalare..Däremot är jag kritiskt till hur regeringen handskas med nuvarande situation..Känns inte direkt som dom har en plan..

Jaså? Dels. så ges inte permanent uppehållstillstånd på direkten. Mindre än 50% av personerna får godkänd asyl. Att vara kritisk till hur regeringen handskar kan man va men att kräva att folk som är här inte ska få bidrag är lite väl drastiskt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

T.ex. Åkesson som tyckte att han skulle få både lön och pengar från FK under sin tid som sjukskriven.

Det var ingenting som han personligen bestämde, han tackade dock inte nej. Jag känner förvisso inte många som skulle tacka nej till sin lön. Oavsett om den var befogad eller inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

1. "Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem."

Inte?

2. Jag nämnde Flashback som ett förslag.. Inte att du fått informationen därifrån.

Nej. "Sjuklövern" har inget med saken att göra. Detta är något en individuell hyresvärd fått för sig. Sverige hjälper "Miljontals" personer på plats men denna myt att man med mindre bidrag kan hjälpa alla som SD påstår är inget annat än en myt.

Eller så ger jag pengar åt både rädda barnen och åt de som sitter utanför LIDL.. Det ena utesluter inte det andra. Och nej. För den summan jag ger till tiggarna och rädda barnen hjälper man inte 3+ barn. Det är rent skitsnack från din sida.'

Du menar utan clowner? Antagligen mer behaglig..

Hehe, du har i princip spammat "FLASHBACK!" i varje inlägg. Ja, man måste ställa krav på de som kommer hit. Varför ska de annars göra något? De kan leva utan jobb, på våra skattepengar.

Vadå sjuklövern har inget med detta att göra? Hur i helvete kan annars Bert Karlsson med flera tjäna miljoner på invandringen? Skärp dig för tusan, du är så otroligt naiv. Och snarare är det skitsnack från din sida att du ens skänker ett öre. Svara gärna på varför majoriteten av de som kommer hit är unga män som utger sig för att vara barn i många fall. Om du nu är så förbannat godtycklig till detta hoppas jag innerligt att du öppnar upp ditt egna hem för att ta emot flyktingar också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsioni:

Det var ingenting som han personligen bestämde, han tackade dock inte nej. Jag känner förvisso inte många som skulle tacka nej till sin lön. Oavsett om den var befogad eller inte.

Det är hans ansvar. För att få bidrag från FK måste man dessutom aktivt söka den. Det är dock inte riktigt i samma summor som Kinnunen och co. lyckats lura staten på.

Skrivet av anon259415:

Hehe, du har i princip spammat "FLASHBACK!" i varje inlägg. Ja, man måste ställa krav på de som kommer hit. Varför ska de annars göra något? De kan leva utan jobb, på våra skattepengar.

Vadå sjuklövern har inget med detta att göra? Hur i helvete kan annars Bert Karlsson med flera tjäna miljoner på invandringen? Skärp dig för tusan, du är så otroligt naiv. Och snarare är det skitsnack från din sida att du ens skänker ett öre. Svara gärna på varför majoriteten av de som kommer hit är unga män som utger sig för att vara barn i många fall. Om du nu är så förbannat godtycklig till detta hoppas jag innerligt att du öppnar upp ditt egna hem för att ta emot flyktingar också.

Bert Karlsson kan tjäna pengar på det pga. att han har hyreshus att "låna" ut. En sak som kallas kapitalism.. Något du kanske hört talas om? Majoriteten varför det är unga män beror på att de är bättre lämpade för färden. Utger sig för att vara barn? För att dels. FN räknar in en som barn tills man är 20 och dels. för att man fått för sig att det ska hjälpa. Den sista meningen kan du ta och skippa. Bara ett enda stort argumentationsfel... Ska du åka och hjälpa på plats för att vara konsekvent? Har dessutom inte ens yttrat mig om de som påstår sig vara barn eller att det ens är män.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Om du nu är så förbannat godtycklig till detta hoppas jag innerligt att du öppnar upp ditt egna hem för att ta emot flyktingar också.

Ber du honom göra en Carola?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsioni:

Ber du honom göra en Carola?

Mer eller mindre, ja. Det är mycket snack och liten verkstad på herr @Tumnus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Mer eller mindre, ja. Det är mycket snack och liten verkstad på herr @Tumnus

Och du vet exakt vad jag har gjort?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Realistiskt tänkande folket.
Varför vill man peta i nåt som är en tickande bomb?
SD får min röst av 2 enkla anledningar.
1: Röra runt i denna j*vla politikergryta.
2: Invandring
Varför?
SD kommer inte å räds att sänka politiker, det har dom visat mot sig själva.
Det på sikt kommer att tvinga fram ansvarsfulla politiker å inte som idag, full med skit.
Invandringen idag är rent skadligt för våran välfärd å samhälle i alla aspekter.
Annars är jag M av mig då jag anser att alla kan göra nå typ av arbete oavsett sjukdom.
En som är förlamad kan prata i telefon å agera telefonist.
Vi mår alla bra av att känna oss duktiga i samhället.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Realistiskt tänkande folket.
Varför vill man peta i nåt som är en tickande bomb?
SD får min röst av 2 enkla anledningar.
1: Röra runt i denna j*vla politikergryta.
2: Invandring
Varför?
SD kommer inte å räds att sänka politiker, det har dom visat mot sig själva.
Det på sikt kommer att tvinga fram ansvarsfulla politiker å inte som idag, full med skit.
Invandringen idag är rent skadligt för våran välfärd å samhälle i alla aspekter.
Annars är jag M av mig då jag anser att alla kan göra nåt typ av arbete oavsett sjukdom.
En som är förlamad kan prata i telefon å agera telefonist.
Vi mår alla bra av att känna oss duktiga i samhället.

Haha. Alltså ska deras totala idioti övervägas av att de tar upp invandringen? Och vad ska du sedan säga när SDs politik på sikt kommer göra exakt samma sak som du påstår att invandringen gör på välfärden? En som är förlamad får agera telefonist?! Vad händer om förlamningen är från nacken och nedåt? Eller ska de också arbeta? Att rösta på SD är ge upp rätten att använda ordet "realist" för det är inte realistiskt att rösta på SD och hänvisa till att man är en realist.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och du vet exakt vad jag har gjort?

Vad har du gjort?

Bara nyfiken. Håller mig utanför den här diskussionen annars.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Vad har du gjort?

Bara nyfiken. Håller mig utanför den här diskussionen annars.

Jag har sagt det tidigare. Donerar pengar till rädda barnen och UNHCR. Jag hjälper även vissa helger den lokala kyrkan att samla in pengar och kläder. Har begränsat med tid som studerande så jag gör det jag kan när jag har tid över (vilket betyder mestadels på helgerna). Ger även pengar till de som sitter utanför LIDL här i Umeå och jag skänker även pant till rädda barnen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem. Dessutom får du gärna förklara för mig hur Sverige ska kunna ta emot så många som vi gör när det finns varken jobb eller bostäder? Ska vi slänga ut studenter och fattiga svenskar på gatorna för att göra plats åt flyktingar?

Du ser bara så långt ögat når. Förklara varför vi ska hjälpa dessa unga killar som kommer hit och utger sig för att vara barn, istället för de stackars kvinnor och barn som faktiskt är kvar i eländet? Det är så förbannat tragiskt alltihop.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Snälla, se denna video och återkom med ett svar.

Ang. videon. En snubbe som heter Roy Beck. Jag vet inte vem han är och för vems räkning han talar.
Men han inleder såhär:
"Some people say:"
Jo då ska vi se vad somliga säger..
"that mass immigration in to the united states can help reduce world poverty"
och nu följer här frågeställningen
"is that true?"

Svaret på denna fråga är helt ointressant. Eftersom det är en skitfråga.
Men jag tog mig ändå tiden att titta klart. Han överraskade inte genom att ändra frågeställningen någon gång. Svaret blev att invandringen till USA inte kan hjälpa mot fattigdomen i världen.
En helt värdelös slutsats. Men om vi nu hypotetiskt lägger på honom uppdraget att tala för minskad invandring till USA. Ja då får åtminstone hans argument mening. Förutsatt att målet med invandringen är att minska fattigdomen i världen.

Vi vet att det ena inte utesluter det andra. Men vi vet ju hur lättlurade amerikanerna är. nyuk nyuk nyuk

Skrivet av anon159643:

Om de bara får 25kr om dagen hur har de råd att hyra lägenheter som kostar upp till 60 000kr per person och månad? http://www.svd.se/lagenhet-till-flykting--for-60-000-i-manade...

Eller är det så att de för deras fickpengar inte behöver betala allt, vilket innebär att det är helt fel att jämföra med våra löner:
http://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-mycket-penga...

Problemet är för övrigt inte att flyktingar får för mycket, utan att personer som Bert Karlsson får för mycket. De skulle minska summan som Bert och Co kan få, då räcker visserligen inte platserna till men då kommer också flyktingströmmen av naturliga saker avta.

Då kanske du skulle engagera dig i lokalpolitiken och se till att skattepengar inte missbrukas och landar i fel fickor.
Men först kanske du skulle ta å snacka med nån av dessa som fått gratis iphone och bostadsrätter. Tror du de (om de hade funnits) hade valt att stanna kvar i krig om de hör talas om att Berta K inte kommer tjäna på dem?

Skrivet av fermia:

Tänk vad tråkigt politik hade varit utan SD lool

Nej faktiskt inte.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad är det för argument?

Vad är det för svar.
Har du svårt att nämna en ärlig politiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag har min åsikt å du har din.
Underbart att vi kan ha delade åsikter å inte alla tänker på ett å samma sätt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Vad är det för svar.
Har du svårt att nämna en ärlig politiker?

Betyder inte att de inte finns. Känner inga politiker.

Skrivet av Bloopy:

Jag har min åsikt å du har din.
Underbart att vi kan ha delade åsikter å inte alla tänker på ett å samma sätt.

Det är väl sant men det betyder inte att du har rätt i din kommentar ovan. Ditt resonemang håller inte. Man kan inte sitta och påstå att man värnar om välfärden och sedan rösta på ett parti som rent utav skulle förstöra den pga. en helt värdelös ekonomisk politik. Som sagt.. SD anhängare är de sista som ska kalla sig realister..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Haha. Alltså ska deras totala idioti övervägas av att de tar upp invandringen? Och vad ska du sedan säga när SDs politik på sikt kommer göra exakt samma sak som du påstår att invandringen gör på välfärden? En som är förlamad får agera telefonist?! Vad händer om förlamningen är från nacken och nedåt? Eller ska de också arbeta? Att rösta på SD är ge upp rätten att använda ordet "realist" för det är inte realistiskt att rösta på SD och hänvisa till att man är en realist.

Det är så det ser ut i Sverige idag.

SD är störst enbart för de andra skiter i denna fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är väl sant men det betyder inte att du har rätt i din kommentar ovan.

Å återigen delade åsikter, för vi har lysande framtid ekonomiskt i samhället just nu?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Det är så det ser ut i Sverige idag.

SD är störst enbart för de andra skiter i denna fråga.

Nej. SD är inte störst. De har 12,9% av rösterna vilket gör det till det tredje största partiet. Op. undersökningar betyder inte att man är störst eftersom man inte frågar alla väljare. Man kan göra en generalisering visst men då gäller det också att man gör en seriös undersökning med en slumpmässig ram och inte som t.ex. Yougov som tar ut sin "panel" genom att folk ska anmäla sig till den.

Skrivet av Bloopy:

Å återigen delade åsikter, för vi har lysande framtid ekonomiskt i samhället just nu?

Beror på hur man ser det. Näst högsta återväxten i EU. En ökad BNP per capita och en sänkt statsskuld. Oberoende så gör inte den ekonomiska situation idag att SDs patetiska försök till budget håller.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. SD är inte störst. De har 12,9%
Beror på hur man ser det. Näst högsta återväxten i EU.

12.9% av Sverige blir nonchalerade demokratiskt.
Inte nuvarande regering som ordnat med det.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

12.9% av Sverige blir nonchalerade demokratiskt.
Inte nuvarande regering som ordnat med det.

Du vet väl inte vad en parlamentarisk demokrati är eller hur? Förra mandatperioden använde M sig av SD för att utesluta S ur debatten och då hade S de dubbla mandaten än vad SD har nu. Då gnällde ingen SD anhängare.

En regering bestämmer vem de vill samarbeta med.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Nej. SD är inte störst. De har 12,9% av rösterna vilket gör det till det tredje största partiet. Op. undersökningar betyder inte att man är störst eftersom man inte frågar alla väljare. Man kan göra en generalisering visst men då gäller det också att man gör en seriös undersökning med en slumpmässig ram och inte som t.ex. Yougov som tar ut sin "panel" genom att folk ska anmäla sig till den.

Beror på hur man ser det. Näst högsta återväxten i EU. En ökad BNP per capita och en sänkt statsskuld. Oberoende så gör inte den ekonomiska situation idag att SDs patetiska försök till budget håller.

Du verkar som en vilse själ @Tumnus. Jag förstår att du är bitter för att SD växer i rekordfart, måste vara frustrerande när verkligheten kommer ifatt en och man inser att inte alla tycker som en själv Personligen är jag glad av att se KD bryta sig ur DÖ och hoppas att fler partier väljer att göra detsamma. Det öppnar upp för en diskussion inom en snar framtid där SD får vara med och påverka, vilket endast kommer vara nyttigt för Sverige.