MSI R9 280X Gaming 3gb, sista försöket.

Permalänk
Medlem

@lossah:

Det ända som är igång nu är Skype, Chrome, HWMonitor och GPU-Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

@lossah:

http://i.imgur.com/tdnLlV8.gif
http://i.imgur.com/qaw8XLF.gif

Det ända som är igång nu är Skype, Chrome, HWMonitor och GPU-Z.

Du har 90% load på GPUn ju? Din GPU load ska stå på 0-15%. Dina temps ser för övrigt bra ut, med tanke på att det där är load.

Det DÄR är idle, kortet klockar ner sig, lägre V etc.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Läste en tråd angående malware och gpu loaden kunde bero på malware, rensade en massa nu får se om det blir bättre, nu ser gpun ut att ligga på 44idle enligt gpu-z.

Permalänk
Medlem

@lossah:

Vilken bios version använder du nu?

Permalänk
Avstängd

Ja, det är normala temps om det är 88% GPU usage.

Frågan är varför den jobbar så hårt med så resurssnåla program?

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

Läste en tråd angående malware och gpu loaden kunde bero på malware, rensade en massa nu får se om det blir bättre, nu ser gpun ut att ligga på 44idle enligt gpu-z.

Skrivet av Vejk:

@lossah:

Vilken bios version använder du nu?

Lät mycket bättre. 015.042.000.000.003435.

Så, din idle-temp är på runt 40-45 grader och din load-temp runt 70-75-80? Låter helt normalt. Jag kör fläkten rätt lågt (egen fläktkurva som är väldigt defensiv).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@lossah: Tempen nu är somsagt 44c med fläktarna på 85% och en lätt underclocking. Så det är inte helt superbra ändå men nu verkar det iallafall hänga på hårdvara. Tack så supermycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Långsökt fråga, men du har inte ett "bitcoin miner"-virus? Många fick det när dom laddade ner GTA 5 och deras GPU jobbade som tusan i bakgrunden utan förklaring.

Permalänk
Medlem

@tudz: Mjo kollade det nu, det förklarade den ökade gpu loaden direkt efter start, ser ut som att jag fått bort det nu.

Permalänk
Medlem

Det kostade dig en del pengar medans personen bakom det förmodligen blev lite rikare. Bussigt ändå att det inte jobbade för fullt för det gjorde skiten med mitt kort, låg på 99% men hade faktiskt dagarna innan läst om detta problemet på någon sida så förstod rätt snabbt vad det var.
Skönt att det löste sig för dig tillslut!

Ps. Jag hade inte tankat ner GTA V.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

@lossah: Tempen nu är somsagt 44c med fläktarna på 85% och en lätt underclocking. Så det är inte helt superbra ändå men nu verkar det iallafall hänga på hårdvara. Tack så supermycket för hjälpen!

Lite högt lät det som, men hur är luftflödet i övrigt? Jag har en 140mm som står och blåser rakt på kortet och 4 andra 120mm fläktar som blåser runt. Så det gör väl några grader kan jag tippa för min del.

Inga problem!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Okej, liten update, typ. Kortet fortsätter ligga på en okej temperatur men nu verkar något annat strula istället.

Lite random då och då, tror mest det händer när man laddar gifs eller videor i webläsaren så händer detta:

Jag har två skärmar inkopplade, en med dvi-d duallink för 144hz och en i hdmi, det är endast 144hz skärmen det blir såhär på.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Kabeln är inte trasig och jag är relativt säker på att kontakten inte är trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

Någon som har en aning om vad det kan vara? Kabeln är inte trasig och jag är relativt säker på att kontakten inte är trasig.

Testa stäng av maskinvaruaccelerationen i webbläsaren.
(Chrome: Inställningar > Avancerade inställningar > System)