Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Funderar på att uppgradera mitt grafikkort lagom till releasen av Fallout 4

Mitt system består idag av en i2500k@4.6, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3, 8Gb Ram DDR3@1600Mhz, ASUS GTX580, 2st SATA diskar, EIZO Foris FS2333. Nätaggregatet är ett Corsair AX850

Värt att uppgradera? Eller kommer nåt annat att bli flaskhals?

Har inte satt någon budget, men är inte ute efter något high end då jag inte spelar allt för mycket nyare mer krävande spel. Blir mest dota och hearthstone. Men kan vara bra om det är hyfsat framtidssäkert.

Permalänk

Vänta på systemkrav men gissar att det kommer bygga på skyrim motorn så ta det spelets rekommenderade systemkrav som minkrav eller nått.

Edit.
http://m.sweclockers.com/nyhet/21169-bethesda-slapper-systemk...

Du borde kunna spela det på någorlunda medium eller nått.

Men skulle säga att det troligen skulle räcka med att uppdatera grafiken då cpu mellan 2500k och 4790k som rekommenderas är minimal.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

blir nytt moderkort och processor också. Klantade till det lite när jag pillade i burken nyss och böjde några stift i pcie porten. Ibland har man flax. Kanske lika bra då burken varit med i 4 år snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

grattis.

nu undrar jag som följdfråga hur fasen du bar dig åt för att lyckas med det? trodde pci/pci-e portarna var mer eller mindre odödliga och aldrig varit för att de någonsin gått sönder.

tror inte äns jag någonsin lyckats sabbotera en gamma ISA port men de var ju iofs stridsvagnar i jämförelse med pci/pci-e

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Haha ja det är en bra fråga. Tänkte damma ur all skit och plockade bort grafikkortet för att komma åt bättre. Sen när allt skulle igång igen så blev det svart. Det visade sig efter en hel del krångel att 2-3 stift tryckts ner i sockeln, antagligen när jag skulle sätta tillbaka kortet. Har lossat grafikkortet massa gånger för rengöring mm. Men nu blev det stopp.

Permalänk
Avstängd

Hur lyckas ni?

Permalänk
Medlem

Har plockat isär och ihop en uppsjö av datorer sen jag fick min första -95 utan att någonting gått sönder. Nån gång måste väl bli den första.

det enda jag kan tänka mig kan ha hänt är att någonting råkat komma ner i porten innan jag skulle sätta tillbaks kortet och på så sätt lyckats trycka till pinnarna.

Permalänk
Medlem

Okej så nu funkar skiten igen. Var såpass enkelt att flytta till 8x porten... Så nu behövs bara grafikkortet uppdateras. Resten kommer uppgraderas med tiden när det blir värt det så jag är ute efter nåt som är hyfsat framtidssäkert. Just nu kör jag i 1080p, men kommer vilja gå högre sen. Är det värt redan nu att safta på med ett 980ti eller ska jag köpa ett billigare kort nu (970 eller 390 typ) och köpa ett bättre när nästa generation kommer? Har ingen maxbudget men vill ha så bra valuta för pengarna som möjligt i alla fall