Vilken GPU ger bäst PPD i dagsläget?

Permalänk
Inaktiv

Vilken GPU ger bäst PPD i dagsläget?

Alltså, någon som inte tillhör det galnaste toppskiktet... Min AMD R9 290X gav som lägst typ 160kPPD medans min huvudrigg funkade, upp till typ 340k max, beroende på vad för WU den tuggade. Vet inte hur det står relaterat till andra GPUer idag...

En R9 390 verkar gå på runt 5.5kkr typ; inte direkt billigt får man väl säga men inte heltok snordyrt heller, men det är nog ingen större skillnad i prestanda mot 290X IOM att båda bygger på samma GPU i grund och botten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Alltså, någon som inte tillhör det galnaste toppskiktet... Min AMD R9 290X gav som lägst typ 160kPPD medans min huvudrigg funkade, upp till typ 340k max, beroende på vad för WU den tuggade. Vet inte hur det står relaterat till andra GPUer idag...

En R9 390 verkar gå på runt 5.5kkr typ; inte direkt billigt får man väl säga men inte heltok snordyrt heller, men det är nog ingen större skillnad i prestanda mot 290X IOM att båda bygger på samma GPU i grund och botten...

Lite sent svar men men

Det som ger mest PPD är GTX-serien, om du vill ha bra pris/PPD är GTX 970 väldigt bra som ligger mellan 200-300k.
Har man pengar att spendera är GTX 980Ti den som ger mest PPD, brukar ligga runt 500k/dag.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II