Synology DS215+, fläkten kör fullt ös konstant

Permalänk
Medlem

Synology DS215+, fläkten kör fullt ös konstant

Hej

Jag tänkte se om det finns några andra som har erfarenhet av denna NAS. Omdömen och recensioner har påstått att denna NAS är tyst men min låter som tusan. Fläkten kör på maxfart hela tiden. Jag har testat att ändra mellan de två fläktenlägen som finns i kontrollpanelen men det blir ingen skillnad, jag belastar inte diskarna så de ligger under 35 grader. Enda gången fläkten lugnar sig är när diskarna går ner i viloläge. Är det så det skall vara eller är det fel på min DS215+? Som ljudnivån är nu så är det omöjligt att leva med den, så den kommer att skickas tillbaka. Frågan är om det ens är någon idé att skaffa en ny, hur fungerar fläkten för er andra?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3131033

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Har iofs en större modell, men min är väldigt tyst.
Rätt säker på att den inte skall låta mycket dock.

Permalänk
Medlem

Insåg efter mycket testande att det är hårddiskarnas "vinande" som får det att låta som att fläkten väsnas mer än vad den gör. Men jag hade ändå förväntat mig att fläkten skulle varit lite tystare än vad den är när diskarna är i viloläge. Plus att det är ett svagt missljud från den. Men istället för att skicka tillbaka hela NAS:en så är det nog bättre att köpa en annan fläkt för 69:- och testa med.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Låter konstigt, har en DS215j som är i stortsett helt tyst. Tycker inte den låter knappt något när den jobbar heller.
Är ju lite skilland på 215j och 215+. Men om den låter så mycket som din verkar göra är det nog något fel på den.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.