Köpråd ,enkelt trådlöst Tangentbord+mus , med lång batteritid

Permalänk
Avstängd

Köpråd ,enkelt trådlöst Tangentbord+mus , med lång batteritid

Hej!
Har i nuläget ett tangentbord+mus som fungerar bra ,utom en sak, musen drar 2st AAA batterier i veckan ,har kollat lite på nya enkla kombon ,där specen säger att batteritiden är upp till ett år ,kan detta stämma eller är det som vanligt en marknadsförings bluff!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har ett tangentbord med kombon touchpad/tangentbord. Köpte detta för ca 2år sedan och har aldrig bytt batterier. Använder drt absolut inte varje dag. Men någon gång i veckan allafall. Kan inte komma ihåg exakt vilket det är men har för mig att det heter logitech 400k eller något sådant.

EDIT: Hittade det, kanske är någon nyare variant, ser likadant ut iallafall. https://www.netonnet.se/art/dator/mustangentbord/tangentbord/...

Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

Jag har ett tangentbord med kombon touchpad/tangentbord. Köpte detta för ca 2år sedan och har aldrig bytt batterier. Använder drt absolut inte varje dag. Men någon gång i veckan allafall. Kan inte komma ihåg exakt vilket det är men har för mig att det heter logitech 400k eller något sådant.

EDIT: Hittade det, kanske är någon nyare variant, ser likadant ut iallafall. https://www.netonnet.se/art/dator/mustangentbord/tangentbord/...

Mvh Jonathan

Jag har ett likadant som jag också köpte för ~2 år sen och jag har väl bytt batterier en knappt handfull gånger på denna tid. Batteritiden är helt klart bra, men räckvidden är skit i min mening! Jag har ett ganska stort vardagsrum där det är ca 5m mellan tv-bänken och soffan och det är på gränsen att det funkar att ha det i knät och slösurfa med, touchpaden släpar efter och laggar som satan.

Lycka till med sökandet

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren och tipsen!
Men jag föredrar en separat mus ,känns bökigt att slösurfa med hela tangentbordet när man ligger raklång i soffan!
Ja , hur många timmar om dagen räknar dem med när de säger upp till ett års batteritid ,en kvart om dan!Det kanske är normalt att behöva byta batteri en gång i veckan när man använder musen 7-8 timmar om dagen?