Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Datorskärm vaknar inte.

Har sökt efter problemet. Har även haft problemet förut och fått igång skärmen igen men jag kommer inte ihåg alls hur jag gick tillväga.

Problemet är alltså att om jag stänger av båda mina skärmar fast datorn är igång och jag åker iväg i några timmar t.ex och sedan återkommer, så startar inte en utav skärmarna utan hamnar i sleepmode och bara blinkar.
I Nvidias ställ in fler bildskärmar finns ej min andra skärm med längre och i System - visningsalternativ finns den med, heter 2 och 1 som det alltid gjort och båda är utvigdade som de alltid varit. Har startat om datorn, har stängt av datorn och dragit ut kontakten och väntat 10 sek + några gånger. Tagit bort bildskärmskabeln och stoppat in den igen etc etc.

Jag har haft exakt detta problemet förut men det har löst sig, kommer bara inte ihåg hur jag fixade det....
Väldigt frustrerande, någon som vet hur jag gör?

Skärmen som krånglar är en Dell u2414h med Displayport, men det är inte kabeln eller skärmen som är trasig eller nåt då jag haft detta problem förut men åtgärdat det.

EDIT - Fick skärmen att fungera igen. Lösning= låta datorn vara avstängd i några minuter till...

Acer 27" Predator XF270HUC 144Hz WQHD | NZXT H500 | MSI Z370-A PRO | Samsung 860 EVO 500GB | Seagate BarraCuda 1TB | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | i5 8600K 3.6 GHz | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | MSI 1080 Ti 11GB Gaming X | be quiet! Pure Rock | Logitech G403 Prodigy | Ducky One Gray & White MX Red Double-shot PBT | Windows 10 Home

https://www.garaget.org/?car=403466&image=3803530