Datorn hittar inte mitt headset.

Permalänk
Medlem

Datorn hittar inte mitt headset.

Hejsan, för några dagar sedan så startade jag om min dator pga uppdateringar, när dator startades igen så var det fel på mitt ljud.

Jag fick inget ljud överhuvudtaget, stod att datorn inte hittade hörlurar eller högtalare. Så då drog jag ut mitt headset och satte in den igen, då ville datorn installera Realtek High Definition Audio, men den hittar inte min "Turtle Beach px21" som det alltid stod inne på ljud.

Så jag gick in via Enhetshanteraren och skulle uppdatera drivrutiner, men då står det såhär:

"En Drivrutin för enheten hittades, men ett fel uppstod när drivrutinen skulle installeras.

USB AUDIO DEVICE

Det går inte att hitta filen.

Om du vet vem som tillverkade enheten kan du besöka tillverkarens webbsida och söka efter en passande drivrutin.

"

Jag hör i mina hörlurar när jag lyssnar på musik och spelar osv, men jag kan inte använda micken..

Snälla hjälp mig då jag inte kan något om detta överhuvudtaget.

Kan även tillägga att denna datorn är nybyggd för bara 1 månad sedan.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

10 sekunder på google vilken barnlek
https://www.youtube.com/watch?v=IQIfMdXi61Q

du får återkomma om det inte funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

10 sekunder på google vilken barnlek
https://www.youtube.com/watch?v=IQIfMdXi61Q

du får återkomma om det inte funkar

Hej, testade den tidigare idag och det funkade inte

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH