Submit button i Smartphones

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Aug 2008

Submit button i Smartphones

Jag har en hemsida med ett formulär. Det ifyllda formuläret skall skickas till en PHP-fil för tolkning. Jag skickar inmatad information med en "Submit-knapp".
Mitt problem är att knappen blir väldigt liten i en smartphone. Söker en metod att i hemsidan skapa en större Submit-knapp.
Hemsidan är skriven i HTML.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av hanserneborg:

Jag har en hemsida med ett formulär. Det ifyllda formuläret skall skickas till en PHP-fil för tolkning. Jag skickar inmatad information med en "Submit-knapp".
Mitt problem är att knappen blir väldigt liten i en smartphone. Söker en metod att i hemsidan skapa en större Submit-knapp.
Hemsidan är skriven i HTML.

Här är ett förtydligande. Jag har nu två filer med formulär.
I fall 1, fungerar det OK men med liten Submit-knapp. Delen "form" slutar med denna kod för "submit":
<input type="submit" value="Skicka" name="submit">

I fall 2 fungerar det inte men visar en större submit-knapp visas (som är det jag söker). Den PHP-fil som anropas för att behandla inmatad information, är korrekt men svarar med ett felmeddelande. Motsvarande submitkod ser ut så här: <input type="submit" value="ejraderaSkicka"style="font-family: sans-serif; font-size: 45px; name="submit"></input>

Någon som vet? Hans Erneborg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av hanserneborg:

Här är ett förtydligande. Jag har nu två filer med formulär.
I fall 1, fungerar det OK men med liten Submit-knapp. Delen "form" slutar med denna kod för "submit":
<input type="submit" value="Skicka" name="submit">

I fall 2 fungerar det inte men visar en större submit-knapp visas (som är det jag söker). Den PHP-fil som anropas för att behandla inmatad information, är korrekt men svarar med ett felmeddelande. Motsvarande submitkod ser ut så här: <input type="submit" value="ejraderaSkicka"style="font-family: sans-serif; font-size: 45px; name="submit"></input>

Någon som vet? Hans Erneborg

Jag har efter lite letande hittat rätt html-kodning för större submit-knapp (och dito radera-knapp). Så här skall det vara:

<input type="submit" value="Skicka" name="submit" style="font-family: sans-serif; font-size: 45px;">
<input type="reset" value="Radera" name="submit" style="font-family: sans-serif; font-size: 45px;">

När font-size ändras så ändras även storleken på boxen. 45px (eller något mindre) verkar lagom för läsbarhet i en Smartphome. Jag har bara testat Samsung S6.
Hans Erneborg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Borde inte knappen bli väldigt stor om man använder en mobil med 720p skärm isåfall?