Permalänk
Medlem

CI+ modul

Köpte precis en TV och kopplade in den i väggen och satte igång men upptäcket att jag inte kommer åt vissa kanaler.
Får ett meddelande om att jag behöver en "CI+ modul" för att komma åt kanalen (TV3, Kanal 5 osv). Är det bara att köpa vilken modul som helst eller måste jag ha en ComHem modul om jag har ComHem? Kommer detta att ge mig kanalerna?

Är lite av en noob när det kommer till TV. Men min flickvän som har tv har alla kanaler (basutbud + TV3, Kanal 5 osv) utan modul.

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K, Moderkort: Gigabyte Z97X Gaming 3, RAM: Corsair Vengeance Pro 1866 MHz, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850w, GPU: Asus GeForce GTX 980 Strix DirectCU, SSD: Crucial MX100 256GB, Chassi: Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Det går med olika moduler men det kan krävas mer kunskap att fixa dem m.m. köp en färdig ComHem modul, de går påå runt 500:- du måste sedan även ha ett kort från dem och betala månadsavgiften m.m.

Anledningen till att din tjej har kanalerna direkt är troligen att hon har ett ComHem färdigt hus som har modulen inbyggd i jacket eller kanske t.o.m. i någon central i huset (eller annan plats) som sköts av fastighetsägaren.

Troligen denna du ska ha men kontakta ComHem för att vara 100%
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/digitalbox-och-abo...

modulen är istället för digitalboxen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macida:

Köpte precis en TV och kopplade in den i väggen och satte igång men upptäcket att jag inte kommer åt vissa kanaler.
Får ett meddelande om att jag behöver en "CI+ modul" för att komma åt kanalen (TV3, Kanal 5 osv). Är det bara att köpa vilken modul som helst eller måste jag ha en ComHem modul om jag har ComHem? Kommer detta att ge mig kanalerna?

Är lite av en noob när det kommer till TV. Men min flickvän som har tv har alla kanaler (basutbud + TV3, Kanal 5 osv) utan modul.

Tacksam för all hjälp.

Det låter som du försöker titta på dom digitala kanalerna, TV3 och Kanal 5 är bara gratis analogt.