Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Snyggt! Själv hade jag gärna sett Gigabyte kvar på flänsarna dock

Tackar!
Tro mig - jag hade det i tankarna, men den reflekterade så sjukt mycket ljus, skulle sett skumt ut till matt svart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilken skillnad det gjorde, bra gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

vilken skillnad det gjorde, bra gjort!

Ja verkligen ju! Funderar på om RAM-minnet ska få sig en omgång också... Tack ska du ha!

Visa signatur
Permalänk

Jag sa ju att det skulle bli bra.
Jag tänkte ju vitt men svart blev nog nästan bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Neophyte_:

Jag sa ju att det skulle bli bra.
Jag tänkte ju vitt men svart blev nog nästan bättre.

Bra tips!
Har ju inte haft något färgschema än att gå efter, har tänkt väldigt mycket på det dock, och tror jag kommer skippa vitt helt i bygget, där med ryker dom vita minnesflänsarna, och funderar lite på att köra svart/grönt istället..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror jag hittat en färg mitt tema ska gå i... Har länge tänkt på grönt, gillar grönt. Mayhems pastel "mint Green" är lite ljusare vilket är exakt vad jag vill ha! Kommer köra lite mer detaljer i samma färg som ni kommer få se snart..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej så har bestämt mig för den färgen. Beställde precis Molotow Premium Neon Green sprayburk. Tänkte färga ringen på mina Corsair SP fläktar. Kan bli snyggt. Beställde även lite andra saker.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut! Måste följas

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Okej! Så idag har jag fått hem lite prylar, bland annat lite slang som jag ska ha till vattenkylningen, 13/19 slang, kollllaaa storleeken!! Kommer se så fattigt ut i systemet sen!

Fick även den här lådan, HUE+ är mer eller mindre 4st LED-slingor som går att placera i chassit, alla har RGB-ljus.

Monterade fast strömenheten på baksidan, dock inte i en 2,5" vagga, utan lite snyggt mitt på panelen istället, lätt att komma åt kablar och snyggt blev det också!

I taket var det lurigt som fan att dra kabel, det går en utdragbar skena i taket som passerar från front till ända, så var tvungen att dra kabeln över den. Här fick jag dit den till slut, kan säga att dom sitter som satan med magnet, så är helnöjd so far!!

Resultat kommer i morgon! Ska sätta mig i CAM nu och pilla lite med olika effekter.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

HUE+ ! helt sjukt vilken bra produkt! Fungerar precis som marknadsfört, jag kan välja mellan otroligt många inställningar, och det är väldigt lätt att ändra profiler till och från. Här är en video som visar hur det fungerar (i någon annans dator) Så jävla nöjd! Kommer se bra ut tillsammans med vattenkylningen sen. i r8 str8 8/8 no db8

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har gjort ett val i livet, och kommer för första gången någonsin äga en PC som inte besitter några mekaniska delar alls, kommer alltså att plocka bort båda mina hårddiskar i datorn, 1tb + 1tb Seagate diskar. Har helt enkelt tänkt efter, och dom för bara massa oljud ändå, plus att jag läser/skriver inte något till dom diskarna mer än kanske 1 gång i månaden ändå, all action sker på mina SSD diskar, där jag också har alla mina spel.

Så beställde hem dessa två skönheter! Det är två stycken 3,5 hårddiskkabinetter med USB 3.0 och SATA 6gb/s överföring. Perfekt hus för dessa diskar som antagligen kommer få en custom-låda gjord till dom där dom kommer få ligga som i en tidskapsel tills tekniken tillåter en mycket mer effektivt sätt att spara mina viktiga filer på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde nyss denna pump/res combo! Reservoar, EK-XRES 140 Revo D5 PWM med pump

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nemen titta vad jag fått i dag? Inte ett paket, men två!! Uppdatering kommer...

Molotow Neon 405. Perfekta färgen tillsammans med den gröna vätskan, och detaljer. Har lite planer för smådetaljer som kommer bli gröna, te.x ringarna på fläktarna jag använder (Corsair SP120 Quiet Edition) och har även planer på att färga om mina kabelkammar gröna, men det kanske blir för mycket... Får ta en närmare titt på det!

Fick också hem min EK-XRES 140 Revo med D5 pump!! Super pepp!

Fantastiskt fin pump/res combo, kan redan nu se den neongröna vätskan ligga och simma i den! Ska experimentera lite med vilket håll jag sätter in/out åt...

Jag har nu plockat ut mina hårddiskar ur datorn. Det kändes faktiskt skönt på något sätt! Är nu helt fri från mekaniska komponenter! Och då passar det ju perfekt att sätta min HUE+ dosa där!

Och min andra SSD, som tragiskt nog har hängt bakom moderkortet i flera veckor pga platsbrist. Välkommen hem!

Monterat och klart! Där sitter dom bra.

Jag experimenterade lite med vart någonstans jag ska placera min res/pump, svårt också i och med att en stor kylfläns från grafikkortet blockerar en stor portion av ytan där jag ska ha den. Denna kylfläns kommer försvinna där jag sätter på GPU-block på grafikkortet.

Har testat sprayfärga en röd ring nu, är otroligt nöjd med färgen!! Men dessvärre kommer jag få behöva köpa en annan likvärdig färg, då jag missat att detta inte var akryl färg. Så det blev en textur i materialet jag inte önskat, plus att färgen liksom lossar vid minsta beröring. Lite får man offra sig när man experimenterar! Går online direkt och letar upp en ny färg.

Nu väntar jag spänt på mina radiatorer jag beställt, då kan jag börja testa allt, och börja planera saker som te.x slangdragning! Under tiden passade jag på att städa i ordning i chassit och gömma kablar så snyggt jag kunde. I-AM-READY!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Skönt att få ut mekaniska disken. Flyttade själv över min 2TB till min mediadator och dragit ner så mycket det bara går på fläktar och liknande för att få det så tyst som möjligt. Idle så är fläktarna stilla och det enda som går är pumpen i ~25%

Hur har du tänkt med fläktarna på radiatorerna? Fick tipset på overclock att köra allt som insug, så när jag bygger om min så blir det 360 i fronten med insug och 240 i taket med insug. Värt att prova iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Skönt att få ut mekaniska disken. Flyttade själv över min 2TB till min mediadator och dragit ner så mycket det bara går på fläktar och liknande för att få det så tyst som möjligt. Idle så är fläktarna stilla och det enda som går är pumpen i ~25%

Hur har du tänkt med fläktarna på radiatorerna? Fick tipset på overclock att köra allt som insug, så när jag bygger om min så blir det 360 i fronten med insug och 240 i taket med insug. Värt att prova iaf

Ja du skojar inte! Märker redan skillnad i ljudnivå också, inget småbrummande eller vibrationer. Är helnöjd med konverteringen!

Tänkte från början köra:
top-240 push-out
front-240 push-in
rear-120 pull-out

Vet att det skapas negativt lufttryck i chassit då, men oroar mig inte så mycket för det, har läst att det är lite hokus pokus ändå i relativt öppna chassin som detta.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av ggalaxyy:

Ja du skojar inte! Märker redan skillnad i ljudnivå också, inget småbrummande eller vibrationer. Är helnöjd med konverteringen!

Tänkte från början köra:
top-240 push-out
front-240 push-in
rear-120 pull-out

Vet att det skapas negativt lufttryck i chassit då, men oroar mig inte så mycket för det, har läst att det är lite hokus pokus ändå i relativt öppna chassin som detta.

Bara för det så började jag undersöka vad det är för komponent som gör mest ljud idle... klurade ut att det var nätagget. Kom på att jag kanske hade nån sån där eco-knapp på baksidan och visst fan har jag en sån. Aktiverade den och nu är datorn inte bara tyst, den är tamefan helt ljudlös. Grafikkorten går i c:a 10% och pumpen går i ~900rpm.

Det jobbiga är att jag nu stör mig på mediadatorn som står och väsnas några meter bort

EDIT: Sorry för helt off-topic i din bygglogg... tänkte inte på att det var i den vi skrev i då vi skrev i vatten-tråden samtidigt

Permalänk
Medlem

Ser riktigt sjysst ut än så länge! Ska bli kul att se hur slutresultatet blir av all möda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Bara för det så började jag undersöka vad det är för komponent som gör mest ljud idle... klurade ut att det var nätagget. Kom på att jag kanske hade nån sån där eco-knapp på baksidan och visst fan har jag en sån. Aktiverade den och nu är datorn inte bara tyst, den är tamefan helt ljudlös. Grafikkorten går i c:a 10% och pumpen går i ~900rpm.

Det jobbiga är att jag nu stör mig på mediadatorn som står och väsnas några meter bort

EDIT: Sorry för helt off-topic i din bygglogg... tänkte inte på att det var i den vi skrev i då vi skrev i vatten-tråden samtidigt

Ja PSUn kan föra ett jävla liv också, men som tur var sitter jag på en Be Quiet enhet som går skrämmande tyst!
Jaså det var som fan? hahah! Räknar med att kunna köra mina fläktar runt 700-900 också med en liten OC.

Nemas problemas! Det är förfarande aktuellt här med

Skrivet av TheYardbird:

Ser riktigt sjysst ut än så länge! Ska bli kul att se hur slutresultatet blir av all möda

Tackar! Ja mycket finns det kvar att göra också! :')

Visa signatur
Permalänk
Medlem

La precis en order på Inet. Blev lite fittings äntligen! Är rätt osäker på exakt vilka jag kommer behöva, så ska skicka iväg ett snällt mail till dom och fråga om det är ok att lämna tillbaka eventuellt ospräckta förpackningar om dom inte kommer användas i bygget. Kul att något i alla fall fanns på lager.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick paket. Idag igen!

Nemen! två stycken 3,5" hårddisk-kabinetter! Plockade som sagt ur mina hårddiskar här om dagen, nu kommer dom få vila äntligen i frid. Och enbart läsas/skrivas vid särskilda behov. Lite offtopic jag vet, men det finns en viktig sak jag vill meddela längre ned...

Rätt snygga kabinetter! USB 3.0, står stabilt, funktionella. Allt såg jätte bra ut tills jag började montera diskarna...

Vilket jävla skräp.. Först och främst är monteringsanordningen värdelös, och trots korrekt montering så fastnar disken i kabinetten när man ska dra ut den. Det betyder att jag måste lossa på baksidan om jag behöver swapa disk. Detta är alltså ett designfel, och ytterst pinsamt.

Ett annat problem jag upptäckte på ena kabinetten, till min stora förvåning, var att skruvgängorna till frontpanelen FAKTISKT är felkonstruerade. Skruvarna gängar inte, och då menar jag inte på långa vägar! Det är rätt skruvar medskickade. Trodde det var jag som gjorde något fel först, så tog en närmare titt och jämförde kabinetterna, och titt på fan... Den ÄR felkonstruerad! Det är andra gängor på ena kabinetten! Men enbart på frontsidan av kabinetten. Sjukt pinsamt. Pallar verkligen inte skicka tillbaka denna till Danmark (Proshop) för en sån sak, så hittade ett par andra skruvar som knappt gick i, men nu fungerar skiten i alla fall...

OBS: köp INTE dessa 3.5" kabinetter. (Natec Rhino USB 3.0) Må hända att det är dom billigaste på hela nätet, men det visar sig också i kvalité.

Dold text

Fortsättning följer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ju flika in med att jag fått äran att låna en kompis digitalkamera som tar riktigt bra bilder, så kommer använda den när jag tar slutbilderna/galleribilderna, eventuellt kanske jag kan låna den så jag kan ta lite feta bilder/videor på när jag fyller loopen sen också

Lite andra nyheter är att jag tror jag bestämt en loop-path nu med slangen, återkommer om det snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Fick paket. Idag igen!
http://i.imgur.com/GQv9Mqw.jpg

Nemen! två stycken 3,5" hårddisk-kabinetter! Plockade som sagt ur mina hårddiskar här om dagen, nu kommer dom få vila äntligen i frid. Och enbart läsas/skrivas vid särskilda behov. Lite offtopic jag vet, men det finns en viktig sak jag vill meddela längre ned...
http://i.imgur.com/DHsUHmM.jpg

Rätt snygga kabinetter! USB 3.0, står stabilt, funktionella. Allt såg jätte bra ut tills jag började montera diskarna...
http://i.imgur.com/t8UlE0c.jpg

Vilket jävla skräp.. Först och främst är monteringsanordningen värdelös, och trots korrekt montering så fastnar disken i kabinetten när man ska dra ut den. Det betyder att jag måste lossa på baksidan om jag behöver swapa disk. Detta är alltså ett designfel, och ytterst pinsamt.

Ett annat problem jag upptäckte på ena kabinetten, till min stora förvåning, var att skruvgängorna till frontpanelen FAKTISKT är felkonstruerade. Skruvarna gängar inte, och då menar jag inte på långa vägar! Det är rätt skruvar medskickade. Trodde det var jag som gjorde något fel först, så tog en närmare titt och jämförde kabinetterna, och titt på fan... Den ÄR felkonstruerad! Det är andra gängor på ena kabinetten! Men enbart på frontsidan av kabinetten. Sjukt pinsamt. Pallar verkligen inte skicka tillbaka denna till Danmark (Proshop) för en sån sak, så hittade ett par andra skruvar som knappt gick i, men nu fungerar skiten i alla fall...
http://i.imgur.com/srVWj8P.jpg

OBS: köp INTE dessa 3.5" kabinetter. (Natec Rhino USB 3.0) Må hända att det är dom billigaste på hela nätet, men det visar sig också i kvalité.

Dold text

Fortsättning följer...

Tråkigt för dig att det var taskig kvalité, men bra för mig att du tar upp det då jag hade funderingar på dom. Tar o spanar efter nåt annat istället..

Lycka till med projektet..

// Robert

Visa signatur

Acer XB270HU | 2 x Evga 980 sc acx 2.0 | Intel 2600K @ 4,5ghz| 16GB ram | asus p8p67pro | Corsair AX 850|

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det dags att färga resterande fläktringar. Upptäckte att färgen på första testfläkten jag sprayade faktiskt blev rätt bra i slutändan ändå. Det är inte samma textur som akrylspray, men fungerar bra ändå... Det är rätt färg, och det är svårt att få tag i exakt denna färg i akryl utförande.

Passar även på att spraymåla mina kabelkammar (igen) men i samma färg denna gången.

Efter första strykningen. Ser bra ut än så länge!

Fläktringarna...

Och här är en bild efter sista strykningen. Tror jag täckt allt nu, ska undersöka så fort det torkat till lite. Sen blir det installation i morgon!

En sneakpeak på hur dom gröna kabelkammarna blev!

Sjukt snea haha, men det tar cirka 10-20 minuter att få dom raka med varann, böja kabel är mycket svårare än vad det låter som. Men kolla resultatet!! Är super nöjd! Det ska bli så kul att se hur det kommer bli med den gröna vätskan i systemet sen! Och det ska bli så JÄVLA skönt att bli av med den där stora fula röda grafikkortskylaren sen också, och jag bara kan inte ha kvar vita minnesmoduler. Tips?

Dold text

Kommentera gärna! Tar gärna emot konstruktiv kritik också!

Visa signatur
Permalänk

Blir bra det där döö!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! Och den uppdaterade versionen av Pro M chassit också, har velat skaffa mig ett Phanteks chassi ett tag nu, dom är riktigt stiliga! Vad tycker du om Pro M hittills? Och vart hade du tänkt montera LED-slingorna? Tänker att det kanske kan vara lite bökigt att hitta nåt stället där dom inte syns?

Permalänk
Medlem

Ytterligare en lite uppdatering med alla kabelkammar på plats, ser riktigt nice ut!

En av fläktarna också, som jag senare satte fast i baken där 120 raden ska sitta...

Det är supersvårt att ta bra bilder, alla detaljer syns inte som dom gör i verkligheten. Men kan garantera att det ser riktigt sjukt ut! Färgen reagerar väldigt bra i blått ljus och lyser som att den vore UV reaktiv!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av _Neophyte_:

Blir bra det där döö!

Tack!

Skrivet av TheYardbird:

Ser riktigt nice ut! Och den uppdaterade versionen av Pro M chassit också, har velat skaffa mig ett Phanteks chassi ett tag nu, dom är riktigt stiliga! Vad tycker du om Pro M hittills? Och vart hade du tänkt montera LED-slingorna? Tänker att det kanske kan vara lite bökigt att hitta nåt stället där dom inte syns?

Tackar, ah fullkomligt älskar chassit! Har kört Fractal Design i säkert 2 år, så var skönt att byta av lite, Phanteks gör egentligen bara bra chassin, men högg det här pga storleken och att hela sidan är i akrylglas. LED slingorna (HUE+) är monterade och klara! Satte en i taket, en i botten, och en på varsin sida av chassit så alla lyser in i chassit. Det var extremt bökigt att fästa dessa - och det har med chassit att göra. Svårt att förklara, men i stora hela så beror det på radiatorskenan i taket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Sjysst! Kul att du gillar det, har haft ögonen på Pro M ett tag jag med, inte för att det är några problem med mitt Define R5, men akrylsidan på Pro M gör det ju så jäkla snyggt! Och just att det inte är akryl på båda sidor så att man slipper visa upp sin hemska kabeldragning på baksidan som många andra chassin tvingar en till är ju också ett plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@ggalaxyy: Sjysst! Kul att du gillar det, har haft ögonen på Pro M ett tag jag med, inte för att det är några problem med mitt Define R5, men akrylsidan på Pro M gör det ju så jäkla snyggt! Och just att det inte är akryl på båda sidor så att man slipper visa upp sin hemska kabeldragning på baksidan som många andra chassin tvingar en till är ju också ett plus

Körde själv stenhårt på Fractal Design innan, med ett R4, och sen ett Define S, och visst - det är schyssta chassin, men blev rätt trött på dom efter några år, så passade på att testa Phanteks chassin då man hört så mycket bra om dom. Och med akrylsidan var det inget snack om saker längre! Tycker du ska satsa på ett M chassi också om du gillar designsnittet. Lägg märket till att det kommer en Evolv ATX version så småningom också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Ja jag har varit riktigt sugen på ett Evolv ATX, sjukt snygga chassin. Dock dubbla priset jämfört med Pro M och den interna layouten är så vitt jag vet i princip helt identisk