Permalänk
Medlem

Trådlös högtalare

Har kollat runt lite på trådlösa högtalare som man kan styra och streama ifrån mobilen osv.
Finns såklart stabila system som Sonos osv, men söker ett lite billigare alternativ och märkte att Linkplay har ett kickstartat projekt som nu börjat komma ut på svenska marknaden.

Någon som provat Linkplay och kan uttrycka sig?

I övrigt har jag kollat lite på http://www.ljudfokus.se/produkt/arrco-linkplay-a4-svart-gra-t...
Är lagom stark för mitt ändamål. Men finns även denna till ett lite billigare pris: http://www.ljudfokus.se/produkt/doss-cloud-fox-a1-gra-svart-t...

Fördelen med Doss Cloud Fox A1 är att den har inbyggt batteri som gör den mer remote. Men är lite klenare än Arrco A4. Vill ändå kunna ha lite volym på skiten

Vet inte hur ljudkvalitén skiljer sig mellan dom heller.

Vad tror ni?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Vad är prioriterat? Portabel eller mer tryck och ljudkvalitet?

Permalänk
Medlem

Jag har en Harmon/Kardon Onys Studio och jag är riktigt nöjd med den, bra tryck och den har batteri som håller 5 tim enligt specifikationerna.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Vad är prioriterat? Portabel eller mer tryck och ljudkvalitet?

Mer tryck och ljudkvalité skulle jag säga.
Är väl mest i köket och badrummet jag tänkt använda den. Mest en bonus om den är portabel om man sitter ute på verandan eller vid grillen och kan ha lite musik

Skrivet av HiGrip:

Jag har en Harmon/Kardon Onys Studio och jag är riktigt nöjd med den, bra tryck och den har batteri som håller 5 tim enligt specifikationerna.

Kollade upp den men verkar endast köra bluetooth. Minsta kravet är dessvärre att den kör via Wifi :/

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Mer tryck och ljudkvalité skulle jag säga.
Är väl mest i köket och badrummet jag tänkt använda den. Mest en bonus om den är portabel om man sitter ute på verandan eller vid grillen och kan ha lite musik

Kollade upp den men verkar endast köra bluetooth. Minsta kravet är dessvärre att den kör via Wifi :/

Varför är minsta kravet WiFi? Jag har H/Kn i köket och brukar köra Deezer via min S6 Edge+ och jag kan strömma när jag är i vardagsrummet (ca 10m och 2 väggar) eller på verandan.

Provlyssna modellerna innan köp, kan lova dig att du kommer bli förvånad över hur bra H/Kn låter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk

Blev det något köpa av någon Linkplay högtalare? hur fungerar det issåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinmp777:

Blev det något köpa av någon Linkplay högtalare? hur fungerar det issåfall

Det blev Doss Cloud-högtalaren. Var problem som fan i början med att få Spotify att fungera men så fick jag en ny firmware av Doss så funkade det. Linkplay verkar bra i sig. Fler och fler som börjar använda det. Verkar som att dom försöker sätta en standard på trådlös streaming, men den marknaden är stor och växer snabbt.

Problemet är kanske att Linkplay underhåller grundsystemet med nya uppdateringar. Men sen måste varje tillverkare av högtalare skräddarsy uppdateringarna till sina system. Vilket gör att uppdateringar tar tid. Det räcker att spotify eller liknande gör en specifik uppdatering så Linkplay slutar funka, då kan det ta ett tag innan uppdatering släpps till högtalaren.

Men fördelen är istället att alla Linkplay-system fungerar med varandra. Just nu verkar det vara mest asien som hoppar på Linkplay-tåget. Men vad jag kan se så fortsätter dom växa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"