Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Om man pillat på scale och sedan ställer tillbaka den på 42% så blir inte upplösningen native, man måste köra reset och sen låta bli att ändra scale.

Du kan kolla genom att skriva "render.drawscreeninfo 1" i konsolen.

Då var jag inte knäpp då. Bra nu är det fint igen

Permalänk
Medlem

Svårt att uttala sig eftersom det är beta men något jag verkligen inte gillar är Sentrys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Trodde verkligen att mitt 680 skulle palla med spelet på medelinställningarna men datorn i signaturen får svettas så mycket att det knappt är spelbart. Microstutter, fryslagg och annat skräp står i vägen för en tillfredsställande spelupplevelse. Till och med lägsta grafikinställningen gör att spelet hackar.

Nej, när Kaby Lake släpps så blir det ny dator helt enkelt. Är lagom trött på 2GB VRAM samt 4-trådad processor nu.

Måste vara något fel på ditt grafikkort. Mitt BF1 flyter helt ok, runt 50fps på medium settings med mitt GTX 660?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

@Wifi:

Man springer några minuter där man ser andra samlas, observerar vad de skjuter mot, kort därefter blir man själv skjuten

Kul spel

Haft turen några gånger man sett något mörkt springa på avstånd man skjutit men väldigt svårt kunna lokalisera vad skott kommer ifrån

Wuäää

Permalänk
Medlem

Finns det någon "klan" eller så här på sweclockers? Lirar just nu själv så vore roligt om man kunde hoppa med i något gäng

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Får meddelandet "Out of range" när jag försöker starta upp spelet. Först kunde jag inte spela utan att uppgradera drivrutiner (AMD Radeon R9 380) och efter jag gjort det gick uppstarten bra. Ljud och allt hörs i bakgrunden men min gamla skärmjävel visar bara out of range. När jag googlat lite visar det sig att det inte bara är jag som har problemet, utan även folk med nyare skärmar kan uppleva samma sak, även på äldre BF-spel. Såsom jag förstår det verkar det ha med hz-antalet att stämma men hur skall jag råda bot på det här egentligen?

Väldigt tacksam för svar, hoppas vi kan hjälpa fler med samma problem också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Många tycks ställa frågan varför det är sånt gnäll över spelet...

Jag skulle snarare vilja ställa frågan varför man, trots otaliga spel i denna serie, aldrig vill förstå att det kommer att bli samma visa även i detta spel.

Det kommer drälla av folk som vägrar spela "objective". Antingen för att de inte fattar nåt eller helt enkelt bara inte förstår bättre.

Det kommer att bli en patchfest som alltid med spel från Dice/EA.

Det kommer drälla av av folk med hacks, bots m.m. Som vanligt, samt att EA inte kommer göra ett skit åt problemet, mer än att banna folk från forumet som påtalar problemen, Som vanligt.

Dom har ju både fairfight och punkbuster i BF4 så det lär väl följa med till BF1 också. Spela på rankade servrar där det finns aktiva admins.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

jag som tycker bf har tagit ett steg till mer casual spelare som jag själv är. Tycker det är skönt att slippa Grinda upp alla attachment till ett vapen som tillslut gör det op. aka assuallt rifles i bf3 och bf4

utan det är mer fokuserat på att vara ett roligt kaos

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Var inne på en server nyss där 3 stycken blev bannade av FairFight. Ser dock rätt lovande ut

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Var inne på en server nyss där 3 stycken blev bannade av FairFight. Ser dock rätt lovande ut

varför ska folk fuska på en beta

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

varför ska folk fuska på en beta

Dom betatestar fuskprogrammen så dom är klara och odetekterbara lagom till släppet såklart !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur ser era memory leaks ut? Hur länge kan ni spela innan det dör?

Inga problem för mig än så länge. Ända problem jag stött på är att ljudet slutade fungera när man kom utanför mappen.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Tjena, efter många hopplösa försök att samarbeta med min squad så har jag gett upp med att spela betan ensam, finns det kanske några här som vill teama upp? Heter "SuDDi" på Origin, lägg gärna till mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lucce11:

Inga problem för mig än så länge. Ända problem jag stött på är att ljudet slutade fungera när man kom utanför mappen.

Med mina 8GB RAM kan jag spela knapp halvtimme totalt. Efter x min får jag upp meddelandet om att BF tar upp mycket arbetsminne och jag rekommenderas stänga av spelet.

Runt denna halvtimme blir skärmen svart och blåa LED'en på skärmen börjar blinka. ctrl+alt+del fungerar inte. Jag ser startraden s.a.s...
En hårdreset är på sin plats eftersom det är det enda som fungerar..

Jag hoppas DICE/EA löser det asap.

Permalänk
Medlem

Tror min längsta session varade runt 2h och inga problem med minnesläcka eller nånting.

Fungerar oförskämt bra

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ågren:

Kan någon förklara tjusningen med Battlefield som serie? Fungerar det kanske bättre som koncept när man spelar i en sluten grupp där folk faktiskt förstår vad spelet går ut på? Jag har inte spelat någon del ur serien sen Battlefield 1942 men tänkte att jag skulle prova betan.

Det visade sig rätt snabbt att folk bara mosar på och leker runt som att det vore någon slags deathmatch, troligtvis för att man spawnar på nytt efter ett par sekunder och kan panga vidare. Ingen verkar bry sig särskilt mycket om att försöka uppnå målen och kartorna är så pass stora att en stor del av tiden spenderas med att springa hit och dit innan man blir skjuten i ryggen.

Nu var det väl runt 15 år sen det första spelet kom (herregud!) men vad jag minns var kartorna betydligt mer kompakta och folk var bättre på att samarbeta.

Jag spelar nästan aldrig multi-player "själv". Istället brukatr jag spela tillsammans med ett gäng goda vänner. I Bfs fall i samma squad och så snackar vi via Skype. Då är det kul enligt mig iaf. Många av de störningsmoment du beskriver försvinner då. Vi kan koordinera med varandra, hålla uppsikt bakåt, ta objekt. Och dör man så kan man spawna på sina gruppmedlemmar. Gör väldigt stor skillnad i spelet faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Med mina 8GB RAM kan jag spela knapp halvtimme totalt. Efter x min får jag upp meddelandet om att BF tar upp mycket arbetsminne och jag rekommenderas stänga av spelet.

Runt denna halvtimme blir skärmen svart och blåa LED'en på skärmen börjar blinka. ctrl+alt+del fungerar inte. Jag ser startraden s.a.s...
En hårdreset är på sin plats eftersom det är det enda som fungerar..

Jag hoppas DICE/EA löser det asap.

Vad har du för system?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blev det precis nerfat eller? Alla mina klasser blev helt olika. Typ Assault har inte längre anti-tank granat, Scout måste köpa till pistol, har inte flash-granat som avslöjar fiender m.m.

Edit: startade om spelet och allt var normalt igen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av vinylens:

Vad har du för system?

Chassi: Fractal R5 (??)
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 STRIX 6GB
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 8GB (2x4GB) 1600MHz
CPU: Intel Core i5-4570 - 4 trådar / 3,20GHz Socket 1150
MK: Asus B85+
Nätagg: HX620W.

Permalänk
Medlem

Varför har fordon 3d-person view än. Satt som sidogunner i en tank och omfg det är ju som att fuska.....

Permalänk
Medlem

jag lyckas inte återuppliva folk som medic 50% av gångerna. Fattar inte varför. måste folk trycka på request revive för att det ska funka? Om det är så, varför syns de då på kartan om man inte kan återuppliva dom. Det måste finnas någon indikation på att de vill bre revivade annars springer man ju bara dit i onödan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Varför har fordon 3d-person view än. Satt som sidogunner i en tank och omfg det är ju som att fuska.....

What? hur aktiverar man 3rd person view? det är riktigt fuskigt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

jag som tycker bf har tagit ett steg till mer casual spelare som jag själv är. Tycker det är skönt att slippa Grinda upp alla attachment till ett vapen som tillslut gör det op. aka assuallt rifles i bf3 och bf4

utan det är mer fokuserat på att vara ett roligt kaos

Håller med i BF3 och 4 var det för mycket olika saker. Renare nu. Det missgynnade dessutom newbies, då de som redan var duktigare också hade låst upp alla hjälpmedel medan man själv sprang runt där som ett miffo med iron sight.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

What? hur aktiverar man 3rd person view? det är riktigt fuskigt.

Det är väl på samma sätt som i BF4, på C. Man kan ställa in så hög field of view på BF4 så tanks kan se in genom fönster och bakom stora väggar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är det överbelastat just nu ? Tappa kontakten och droppa ur spelservern sen kunde den inte komma åt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Är det överbelastat just nu ? Tappa kontakten och droppa ur spelservern sen kunde den inte komma åt dem.

Kan inte heller spela. Kommer aldrig in på nån server.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Kan inte heller spela. Kommer aldrig in på nån server.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Samma här.
Just typiskt när man äntligen har lite tid över :/

Permalänk
Medlem

Bara för mig det är extrema fås drops idag? Mitt grafikkorts användningar upp och ner som fan och jag har jämna drops ner till 16-20 fps var 15 sekund. Var inte så igår kväll alls och lika mycket folk på servrarna.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770